Naikkan tangan anda jika setiap hari untuk makan tengah hari anda menyediakan buatan sendiri, hidangan Instagram yang memaparkan ramuan-ramuan bermusim yang berasal dari ladang-ladang tempatan. Atau mungkin anda duduk di bawah tontonan bintang Michelin yang mempesona genius masakan. Mungkin, pada hari Selasa, anda akan masuk ke dalam mangkuk indah sashimi berkilauan yang ditangkap oleh nelayan Hawaii, dengan kaki anda di pasir dan matahari selatan Pasifik overhead.

Tidak bunyi seperti awak? Tidak, saya tidak.

Bagi kebanyakan kita dengan kerjaya, keluarga, haiwan kesayangan, hobi, atau membunuh perkara-perkara lain yang tidak berkesudahan bersaing untuk masa kita yang lebih terhad, makan tengah hari adalah kurang gourmet urusan, lebih banyak halangan untuk melompat ke arah mana-mana yang anda perlu lakukan. Masa tenun, pelantikan menunggu, dan cucian itu tidak akan dilakukan sendiri.

Penyelesaian? Kadang-kadang ia adalah hidangan yang sangat cepat dan mati dalam kotak yang boleh dibuang bersama ketika menjawab e-mel.

Di dunia mimpi, tentu saja, anda telah merancang lebih awal atau anda mempunyai cukup masa untuk menyiapkan salad atau makanan rezeki yang cepat yang akan menyuburkan dan menggembirakan. Tetapi pada hari-hari ketika itu terlalu banyak, apabila, katakan, anda mempunyai ribuan ratus besi dalam api, ada waktu dan tempat untuk Costco dua minit makan tengah hari.

Satu jawatan yang dikongsi oleh Dana McMahan (@bourbonbarbarella) pada

Dalam Pertahanan 2-Minute, $ 6 Costco Lunch

Saya sangat gembira apabila saya melihat Costco’s “Hawaiian Style Kit” pada temasya yang paling terkini. Saya baru sahaja belajar bahawa poke adalah satu perkara yang anda dapati di Costco, dan mungkin benar-benar berteriak yesssss apabila saya melihat mangkuk berwarna-warni yang mengandungi “lumba-lumba yang selamat, liar ditangkap asap rokok tai ahi,” di sebelah tiub pesto.

Pada $ 12 untuk dua mangkuk, dan dua minit persediaan, saya sangat gembira. Juruwang adalah sama rata ketika dia meluncur ke pengimbas; ia baru sahaja mendarat di Louisville, nampaknya.

Tidak lama selepas itu, dalam banyak masa tamat dan pembersihan dan kitaran pembersihan yang tidak pernah berakhir dengan menjalankan Airbnb sepenuh masa, saya mengambil beberapa minit untuk duduk (yang saya tidak selalu lakukan) di luar di halaman saya untuk menangkap pada bacaan dalam talian semasa saya makan tengah hari dan menikmati cahaya matahari awal.

Sambutan yang diberkati ini datang dari perbelanjaan hanya dua minit yang sebenarnya membuat makan tengah hari: Saya merobek paket beras – tiada gunting yang diperlukan! – microwaved selama 45 saat, letakkan asap tuna asap di atasnya, drizzled semua dengan sos tumis, dan mandi dengan kandungan kit rempah. Boom, makan tengah hari dihidangkan, walaupun tidak seperti hidangan untuk dicuci.

(Kredit imej: Imgur)

Jadi bagaimana keadaannya? Tidak teruk sama sekali – terutamanya apabila anda ingat ia mencucuk dalam kotak dari kedai runcit.

Saya berkongsi berita baik dengan saluran sosial saya dan di sana meletupkan kegembiraan yang menggembirakan. “Saya perlukan ini,” “Anda telah membuat minggu saya,” “Saya akan mendapat malam ini,” datang maklum balas dari kawan-kawan kawan saya yang bekerja.

Kemudian, keesokan harinya Lelaki itu (anda tahu jenis yang saya bicarakan) membalas dengan gambar poke yang sahih yang dia nikmati “dari Heeia Kea Pier General Store & Deli, terletak di dermaga yang sama di mana nelayan kembali dengan tangkapan mereka.” Seolah-olah itu tidak mencukupi, dia berasa terdesak untuk menambah, “Saya minta maaf, tetapi ini adalah cara mencucuk dimaksudkan untuk dimakan. Kedai runcit mencungkil dengan jangka hayat dua minggu? . ”

Satu jawatan yang dikongsi oleh Dana McMahan (@bourbonbarbarella) pada

Saya malu untuk mengatakannya, tetapi selepas melihat sedikit komen mengenai perkara itu pada waktu pagi, saya cepat-cepat melancarkan tindak balas yang semakin meningkat sebelum saya dapat menyelesaikan kopi saya. Foodie feud: on! Saya akan melihat poke Hawaii yang baru ditangkap dan membangkitkan anda satu mangkuk besar (lihat di atas) Saya menikmati di Umekes di pulau Kona atas cadangan seorang penulis makanan tempatan.

Apa yang benar-benar menjengkelkan saya, bukan, dia mengandaikan bahawa saya tidak mengalami poke sebenar, tetapi penghakimannya terhadap mangkuk tuna yang dibeli di kedai saya. Sudah tentu ia bukan perkara yang sama seperti bot-ke-mangkuk yang saya gemari semasa menjelajah pulau-pulau Hawaii. Saya akan menghargai nasib saya apabila saya boleh makan makanan impian saya dan menikmati makan tengahari yang panjang dan santai.

Sedang masa lain? Saya akan menghargai pilihan menjimatkan kos makan tengah hari Costco selama dua minit saya.

Apa kegemaran anda makan tengah hari yang murah dan mudah?