Ini adalah jawatan terakhir yang akan merujuk apa-apa tentang perkahwinan baru-baru ini, saya berjanji. (Saya fikir.) Tetapi selepas kek perkahwinan, ais krim, dan pasta butternut, saya percaya saya menyelamatkan yang terbaik untuk terakhir.

Apabila kami mula bercakap mengenai menu kami dengan katering kami yang lazat, saya pada mulanya merancang untuk melayani salad jatuh dengan walnut, epal, dan keju kambing. Kemudian dia dengan mudah menyebutkan coleslaw bit yang telah dihidangkan di sebuah persidangan ladang yang dia lari.

Beet coleslaw! Itu sudah pasti tidak biasa perkahwinan. Malah, kami merasakan ia berani dan luar biasa – yang menghidangkan bit dalam perkahwinan mereka? Plus, lebih pragmatik, ia menggabungkan dua makanan kegemaran saya sepanjang masa.

Terdapat satu masalah: katerer kami tidak mempunyai resipi. Dia mencadangkan mengesannya dengan mencari lelaki yang membantu mengedarkan kumpulan besar untuk persidangan itu. Dia bekerja kadang-kadang di co-op di jalan dari rumah kami, tetapi dia sangat sukar untuk mendapatkan ahold.

“Dia semacam pengembara,” kata katerer kami. “Lelaki hebat, anda faham, tetapi dia hanya mengambil langkah untuk berjalan di sungai dan mengumpul batu.”

OK, kami berkata, dan kami terus mencari dia di koperasi, tetapi dia tidak muncul. (Sebagai tambahan, saya mungkin menyebut bahawa kita bertemu dengan pelbagai watak yang paling hebat dalam merancang perkahwinan ini. Dan ia tidak berakhir dengan penjual perkahwinan kami; induk semang kami digunakan untuk bekerja untuk katering kami dan mempunyai gosip yang cukup hebat untuk dikongsi. Ternyata Columbus adalah sebuah bandar kecil yang sebenarnya apabila memasak profesional.)

Dan kemudian kami dapati sumber asal sebenar resipi itu: Michael Jones, seorang chef tempatan dan pemilik pasaran hasil kegemaran kami. Dia sangat suka berkongsi resipi itu dan kami menyerahkannya kepada katerer kami.

Menjejaki resep mengambil beberapa minggu, cuba menangkap Michael di Greicer Grocer, pasaran hasilnya, bertemu dengan pekerja lain, dan mengenali usaha Michael yang lain: Masalah Lokal. Perkara-perkara Setempat adalah organisasi yang bekerja untuk membangunkan pertanian bandar, mendapatkan makanan tempatan di sekolah, dan menubuhkan hasil berpatutan yang berpatutan di kawasan kejiranan berpendapatan rendah. Kami sangat gembira untuk mempelajari sedikit lebih lanjut tentang kerja mereka dan berharap dapat terlibat tidak lama lagi.

Jadi itulah kisah resep ini. Dan benar-benar, semua yang ada di samping titik kecuali coleslaw besar. Dan anda tahu apa? Ia adalah! Ia merah jambu terang dan memberikan semua lidah magenta tetamu kami! Saya membuatnya lagi minggu ini dan ia sama seperti lazat – tajam, manis, lembut dari bit panggang, dan renyah dengan kubis dicukur. Sangat lazat, dan resipi penuaian yang hebat. Saya akan buat selama bertahun-tahun untuk datang.

Kubis Coleslaw Beet

Hidangan 4

  • 4

    bit, masing-masing tentang saiz bola sepak

  • Minyak zaitun

  • Garam kosher

  • Lada hitam segar

  • 1

    kepala kubis kecil, dihiris nipis

  • 1/4 cawan

    cuka sari

  • 1 sudu

    Dijon mustard

  • Kulit jingga parut dari satu oren

  • 2 sudu

    madu

  • 1/2 cawan

    minyak zaitun

  • 2 sudu teh

    biji benih

Panaskan ketuhar hingga 375 ° F. Letakkan bit dalam kerajang dan gerimis dengan minyak zaitun dan habuk dengan garam dan lada. Bakar sehingga lembut apabila ditikam dengan pisau – kira-kira 1 1/2 jam. Anda boleh mengurangkan masa pemanggangan dengan memotong bit dalam separuh. Bergantung kepada saiznya, ia boleh mengambil masa sejam sejam.

Sejuk. Berikan bit dengan mengusap dengan ringan dengan tuala kertas. Potong jalur 2 inci dan letakkan di dalam mangkuk besar. Cincang kubis dengan nipis dengan pisau tajam atau mandolin dan tambahkan dengan bit.

Cuka cuka sari, Dijon mustard, kupas kulit oren dan madu dalam mangkuk kecil. Secara beransur-ansur memukul minyak. Tuangkan pakaian ke atas kubis dan bit dan kacau dengan baik. Tambah biji masak dan buang. Musim rasa dengan garam dan lada halal.

Nota Resipi

Nota: Saya menggunakan 2 bit biasa dalam resipi ini, ditambah 4 atau 5 bit emas emas yang lebih kecil. Ini menjadikan warna dan kontras yang bagus.

Resipi ihsan Michael Jones.

Berkaitan: Kegemaran baru: Sesame Cabbage Salad

(Imej: Faith Durand)