(Kredit imej: Maureen Petrosky)

Sloe gin tidak gin sama sekali. Semangat yang berwarna plum dan plum ini manis untuk menghirup, tetapi bermain dengan baik dengan sitrus. Tambah beberapa limau dan beberapa spritz, dan kami mempunyai minuman yang indah untuk sarapan pagi.

(Kredit imej: Maureen Petrosky)

Sloe gin berasal dari buah-buahan kecil dipanggil sloes, saudara buah pinggang yang lebih besar. Pada mereka sendiri, mereka adalah tona dan tidak menyenangkan tetapi kawan-kawan kami di seberang kolam mendapati bagaimana untuk mengubahnya menjadi semangat yang indah. Ia tidak begitu popular pada hari-hari ini, tetapi pada satu masa, ia dimakan sebagai sambut pagi. Oleh kerana kami telah bercakap tentang sarapan pagi minggu ini, saya fikir ini akan menjadi pilihan sempurna untuk makan tengah hari.

Koktel ini biasanya dibuat dengan jus lemon dan gula atau sirap sederhana. Saya telah menggantikan bahan-bahan tersebut dengan Limoncello dan menambah beberapa Rosemary segar untuk kualiti yang bersahaja (kerja pudina segar juga). Kerosakan anda penting di sini. Walaupun tidak banyak yang boleh dipilih di rak kedai minuman keras anda, cuba dapatkan jenama Bahasa Inggeris. Menuang domestik cenderung dengan manis manis dan boleh menghancurkan kecerahan yang dapat ditawarkan koktail ini.

Apa-apa minuman yang jatuh ke dalam kategori “fizz” adalah yang terbaik dari bar kerana soda-soda itu benar-benar menyampaikan bahagian yang lembut. Apabila membuat ini di rumah, hanya tuangkan tinggi dan fizz anda akan bubblicious.

Untuk malam ini atau esok pagi, pasangan ini menyerupai sama rata dengan salad hijau bercampur-campur sederhana dan vinaigrette lemoni atau dengan kepingan triple creme Camembert – jam selamat yang indah dalam masa kurang dari sepuluh minit.

Rosemary Sloe Gin Fizz

Berkhidmat 1

  • 2 auns

    sloe gin

  • 1 auns

    limoncello

  • Kelab Soda

  • 2

    sprig rosemary, satu untuk membusuk untuk hiasan

Strip daun dari salah satu rimbun rosemary dan letakkannya dalam shaker koktail dengan limoncello. Mengelak perlahan-lahan. Tambah ais dan sos sloe dan goncang sehingga sejuk.

Terikan ke dalam gelas tinggi yang dipenuhi dengan ais. Tuangkan soda itu dari tinggi ke atas kaca untuk membuat banyak buih; isikan ke atas. Hiaskan dengan spesis rosemary.

Nota Resipi

Anda juga boleh membuat minuman ini dengan gin biasa. Walaupun sama-sama lazat, ia tidak akan seperti yang digambarkan di atas atau seperti yang dijelaskan.