(Kredit gambar: Andrea D’Agosto)

Sebagai seorang kanak-kanak, popsicles oren sentiasa pergi dari kotak-kotak besar buah-buahan yang merasakan buah-buahan yang akan menghasilkan penampilan di pesta sekolah akhir tahun dan hari jadi musim panas kawan-kawan. Lupakan ceri atau anggur – pop sitrus adalah satu-satunya yang penting dalam minda berusia 9 tahun saya.

Sekarang, untuk jujur ​​sekali, jika saya berhadapan dengan kotak itu lagi, pilihan saya akan sama. Tetapi saya lebih suka melangkau pilihan itu sepenuhnya dan membuat sesuatu yang lebih sesuai dengan rasa semasa saya, seperti jus jeruk pop yang dibuat sedikit lebih canggih dengan bantuan teh hitam.

(Kredit gambar: Andrea D’Agosto)

Nota-nota pahit teh hitam menambah keseimbangan kepada apa yang sebaliknya hanya menjadi pop jus oren manis. Dan kemudian ada roda oren yang tersimpan di dalam, yang bukan hanya menambah tekstur, tetapi hanya membuat ais ini muncul hampir terlalu cantik untuk dimakan. Hampir.

Jangkau untuk penyegaran ini pada waktu petang yang hangat apabila anda memerlukan sedikit tenaga dan anda perlu menyejukkannya dengan cepat. Ia dijamin untuk melakukan kedua-duanya.

Teh Hitam & Jeruk Ais Pops

Membuat 8


1 1/2 cawan air

2 beg teh hitam, seperti Lipton atau Twinings

1/2 cawan jus oren

1 oren, dihiris ke dalam roda nipis

Bawa air ke dalam mendidih dalam periuk kecil. Matikan haba, tambahkan 2 beg teh, dan biarkan teh curam selama 5 minit. Keluarkan beg teh dan tambah jus oren. Biarkan campuran sejuk ke suhu bilik, dan kemudian dinginkan dalam peti sejuk selama kira-kira sejam.

Setelah sejuk, tuangkan campuran ke dalam acuan pop ais yang dihiasi dengan roda oren. Teratas dengan tong ais pop. Membekukan sehingga sepenuhnya ditetapkan.

Jalankan air sejuk ke atas acuan supaya tidak dibuang.