(Kredit imej: Faith Durand)

Pizza panggang adalah hidangan musim panas yang mempunyai segala-galanya untuknya. Pukul adunan, top dengan keju dan kue kegemaran anda, dan panggang sambil bergaul di dek belakang dengan rakan-rakan, gelas wain di tangan. Ia mudah, cepat dan elegan dengan segala cara yang betul, dan ia tidak memanaskan dapur anda. Bonus.

Tetapi untuk membuat pizza hebat, anda memerlukan doh yang hebat. Inilah resepi doh kegemaran kami untuk pizza panggang – dan saya jamin anda mempunyai masa untuk membuatnya. Sama ada anda membuat pizza sejam dari sekarang, atau lewat minggu ini, doh ini akan sesuai dengan jadual anda.

(Kredit imej: Faith Durand)

Bila-bila masa anda mengangkat sesuatu “yang terbaik” anda secara semula jadi layak dipertimbangkan atas rasional anda. Emma dan saya bekerja di doh ini bersama-sama, dengan banyak ujian yang disediakan oleh Cambria (dan Tyler, suaminya!) Semasa Parti Pizza mereka di Gathering Serambi.

(Kredit imej: Faith Durand)

Kenapa Ini Adalah Doa Baik untuk Grill

Biar saya bertahan!

  • Fleksibel dalam masa: Terdapat dua pilihan untuk yis dan masa doh ini. Satu menawarkan yis cukup supaya anda dapat menggunakannya dengan serta-merta, selepas kira-kira satu jam masa naik. Pilihan kedua anda menggunakan kurang yis, tetapi sebaliknya anda memberikan doh naik semalaman, yang membantu ia mengembangkan rasa yang lebih baik. Jadi doh ini cepat, apabila anda memerlukannya, tetapi jika anda mempunyai masa ia dapat menjadi lebih baik.
  • Dobel: Doh ini mempunyai kuantiti minyak zaitun di dalamnya untuk menjadikannya lembut dan mudah digunakan. (Ia juga menjadikan tangan anda berasa begitu baik.) Dalam hal ini, kami sangat terinspirasi oleh resipi pizza pizza Peter Reinhart yang indah.
  • Tebal, adunan yang hangat: Ini adalah doh tebal untuk pengendalian mudah; ia tidak begitu halus kerana doh kerang super nipis kegemaran kami. Pizza panggang memerlukan sedikit rasa sayang.
  • Bola doh kecil: Kami mempunyai anda dengan segera membahagikan doh ke dalam bola kecil yang boleh ditangani dengan mudah di panggangan.

Kelenturannya benar-benar tidak mengenal batas; seperti kebanyakan adunan pizza, ia boleh ditinggalkan di dalam peti sejuk selama beberapa hari atau dibekukan untuk kegunaan kemudian.

→ Beku pizza beku: Bagaimana Untuk Membekukan Adunan Pizza

(Kredit imej: Faith Durand)

Pizza Grilled Adakah Terbaik!

Sudah tentu, pada akhirnya, doh pizza terbaik adalah yang membuatnya anda masak pizza dengan kerap dan sering di panggangan. Yang satu ini adalah doh untuk kita – jika anda tidak pernah cuba memasak pizza anda mengapa tidak memberikan tembakan malam ini? Semua yang anda perlukan adalah di sini.

→ Lebih lanjut mengenai bagaimana untuk memanggang pizza: Bagaimana Untuk Grill Pizza


Adunan Pizza Terbaik untuk Panggang

Membuat 8 pizza kecil

  • 1 2/3 cawan

    air

  • 1 hingga 2 sudu teh

    ragi kering atau segera aktif

  • 1/4 cawan

    minyak zaitun

  • 5 cawan

    tepung serbaguna

  • 2 sudu teh

    garam

Jika anda ingin menggunakan adunan pizza pada hari yang sama, gunakan 2 sudu teh yis. Jika anda membiarkan doh naik semalaman, gunakan 1 sudu teh yis.

Campurkan air dan yis bersama-sama dalam mangkuk pengadun berdiri atau mangkuk besar. Biarkan selama beberapa minit sehingga ragi dibubarkan. Kacau minyak ke dalam campuran yis, kemudian tambah tepung dan garam. Campurkan dengan spatula sehingga doh, adunan floury terbentuk.

Kukuhkan doh pada kelajuan rendah dengan cangkul doh selama 5 hingga 7 minit, atau menguli dengan tangan di kaunter selama 6 hingga 8 minit. Apabila menguli, doh harus membentuk bola halus, berasa lancar ke sentuhan, dan musim bunga perlahan-lahan kembali apabila mencucuk.

Gunakan pisau kipas atau pisau untuk memotong adunan menjadi 8 ketulan. Tuangkan baking pan ringan dengan minyak zaitun atau semburan baking. Letakkan benjolan doh dalam kuali dan pasangkannya supaya ia disalut dengan minyak. Tutup kuali dengan balut plastik atau tuala dapur lembap.

Untuk Membuat Pizza Hari Sama

Biarkan naik adunan pada suhu bilik selama 1 hingga 1 1/2 jam, atau sehingga ia mempunyai dua kali ganda secara pukal.

Pada masa ini, doh boleh digunakan dengan serta-merta, atau dibekukan atau dibekukan untuk kegunaan kemudian.

Berapa lama doh kekal di dalam peti sejuk: Doh boleh didinginkan sehingga 3 hari. Selepas itu ia perlu dimasak atau dibekukan.

Untuk Membuat Pizza pada Hari Ini (atau Kemudian)

Sekiranya anda tidak memerlukan doh sehingga keesokan harinya, letakkan periuk tertutup dengan serta-merta di dalam peti sejuk dan biarkan ia naik secara perlahan semalaman atau sehingga 24 jam.

Sebelum membuat pizza, keluarkan adunan dari peti sejuk dan biarkan ia duduk pada suhu bilik sekurang-kurangnya 1 jam.

Anda juga boleh memadam hanya satu atau dua bola doh dan kembali doh baki ke dalam peti sejuk. Sekiranya mengeluarkan hanya sebahagian daripada doh, sediakan lembaran penaik atau permukaan countertop dengan menyental dengan ringan dengan minyak atau semburan baking. Letakkan bola doh di atas, kemudian tutup dengan longgar dengan bungkus plastik atau tuala basah semasa mereka bangkit.

Untuk memanggang Pizza

Panaskan panggangan gas anda dengan semua pembakar pada 10 hingga 15 minit sebelum anda bercadang memasak. (Sebagai alternatif, mulakan gril arang.) Setelah dipanaskan, matikan atau kurang separuh pembakar, mewujudkan kawasan panas langsung dan kawasan haba tidak langsung. (Sebagai alternatif, panggil arang arang untuk membuat kawasan haba langsung dan tidak langsung.) Sediakan ruang kerja berhampiran gril dengan ruang untuk membentuk pizza dan mangkuk dengan sos dan topping.

Bekerja dengan satu keping pada satu masa, tarik dan regangkan bola doh di tangan anda ke dalam bulat. Sebaik sahaja ia menjadi besar, gosokkannya ke atas penumbuk anda untuk terus membentangkannya ke pusingan yang besar dan nipis. Jika ia merasa lebih selesa, anda juga boleh melakukan ini pada permukaan kerja yang lancar.

Flip pizza berbentuk ke panggangan dengan panas langsung. Tutup panggangan. Biarkan panggang pizza sehingga bahagian bawahnya hampir tidak dimasak dan menunjukkan tanda char, 1 hingga 3 minit. Setiap grill adalah berbeza, dan bergantung kepada anda dan berapa lama anda memakannya, kali ini boleh berbeza-beza.

Gunakan tongkat untuk memecahkan pizza dan gerakkannya ke haba tidak langsung. Segera disebarkannya dengan sos dan disebarkan lapisan tipis atas atas. (Jangan top-over pizza kerana ini akan mengganggu ia memasak dengan cepat dan sepenuhnya.) Tutup gril dan masak sehingga topping disejukkan dan keju cair, 2 hingga 3 minit lagi. Sekali lagi, masa di panggangan anda mungkin berbeza-beza. Gunakan rasa bau anda; jika pizza berbau seperti terik, buka panggangan dan putar pizza ke tempat yang lebih sejuk

Gunakan tongkat atau spatula besar untuk meluncurkan pizza siap ke papan pemotong. Potong pizza ke dalam kepingan dan sediakan. Ulangi dengan baki adunan yang lain; apabila anda masuk ke irama, anda boleh memulakan pizza kedua dengan api langsung sementara pizza pertama selesai dengan haba langsung.