Kami memuja bunga squash. Apabila disumbat, digigit, dan digoreng, mereka adalah hidangan utama musim panas. Tetapi kita selalu mempunyai perasaan tidak enak apabila membelinya. Bukankah agak berkorban untuk petani untuk menjual setiap bunga, kerana dia sebenarnya mengorbankan skuasy masa depan? Tidakkah bunga ini suatu hari nanti tumbuh menjadi sayuran yang lebih besar (dan lebih besar)? Ia seolah-olah hampir tamak untuk makan bunga dan menafikan masa depannya sebagai skuasy!

Nah, ternyata kita salah. Tidak semua bunga squash akan berubah menjadi skuasy, dan kita boleh makan kebanyakan bunga di patch skuasy kita sendiri dengan tidak sah. Mengapa? Teruskan membaca untuk perjalanan yang mencerahkan ke dalam botani skuasy, dengan jantina, seks, dan persenyawaan yang tinggi dalam program ini.

Jawapannya benar-benar agak mudah. Bunga skuasy datang dalam dua lelaki: lelaki dan perempuan. Hanya bunga skuasy wanita yang matang menjadi skuasy. Lelaki itu hanya ada, baik, menyuburkan mereka. Seperti dalam, ahem, bahagian lain dari alam, bunga lelaki agak melebihi dan lebih banyak bunga betina. Perempuan biasanya tumbuh dekat dengan pusat tumbuhan skuasy, jongkong rendah di atas batang stubby yang, apabila disenyawakan, dengan cepat belon ke dalam skuasy kecil.

Berikut adalah beberapa gambar bunga labu wanita:

Laki-laki, sebaliknya, menunjukkan dan banyak. Dia tumbuh di batang panjang yang angin di seluruh kilang juga; bunga jantan akan sentiasa berada di ujung batang yang lebih lama daripada wanita.

Itu sahaja yang ada padanya. Jika anda sudah mempunyai sedikit squashes bengkak di anggur anda, anda cukup bebas untuk memilih bunga lelaki, barang-barang mereka, dan goreng mereka. Berhati-hati untuk lebah dan serangga kecil lainnya; mereka suka bersarang di dalam bunga terbuka yang luas!

Pernahkah anda memakan bunga skuasy pada musim panas ini??

Berkaitan: Lima Cara Makan Bunga Squash

(Imej: Faith Durand)