Suami saya dan saya tiba-tiba menjadi ibadat jus musim panas ini. Kami meminumnya dengan lurus, campurkan dengan air masak, dan sudah tentu, gunakannya di koktel buah-buahan segar. Kami telah mempertimbangkan untuk mendapatkan juicer di kaunter atas supaya kami boleh membuat jus segar kami sendiri, tetapi hoo-boy, boleh juicers ini menjadi mahal. Adakah kita benar-benar memerlukannya?

Seperti yang dijelaskan oleh Emily dalam ulasannya Hurom Slow Juicer, terdapat dua jenis juicers di luar sana: yang menekan buah untuk memerah jus (seperti Hurom) dan mereka yang memutar pulpa buah untuk memisahkan jus (seperti Breville Juice Fountain). Kedua-dua jenis juicer mendapatkan pekerjaan yang dilakukan, tetapi dengan beberapa perbezaan.

Penemu akhbar, yang dipanggil juicers masticating, cenderung menghasilkan sedikit lebih banyak jus dan berfungsi dengan baik untuk mengekstrak jus dari buah-buahan dan sayur-sayuran kelembapan yang rendah. Juicer ini juga membuat kurang haba kerana ia berfungsi, yang seterusnya mengekalkan jus dari pemanasan. Memandangkan walaupun sedikit haba boleh menyebabkan perubahan enzimatik dalam buah-buahan dan sayuran, ini boleh menjadi penting jika makanan benar-benar mentah adalah matlamat anda. Juga perlu diperhatikan, juicers masticating menghasilkan buih kurang dalam jus. Selain memberi jus yang lebih lancar, ini sebenarnya meningkatkan kehidupan jus.

Juicers berputar, yang dipanggil juara emparan, akan jus sehingga tumpukan buah-buahan dan sayur-sayuran jauh lebih cepat daripada juicers masticating. Walau bagaimanapun, mereka akan memanaskan jus sedikit kerana ia berfungsi dan mereka tidak berkesan untuk mengekstrak semua jus dari hasil anda. Aksi berputar juga berbuih jus agak sedikit dan oksigen yang dimasukkan ke dalam jus dapat mengurangkan kehidupan rak-rak.

Seperti mana yang anda jangkakan, juara masticating cenderung lebih mahal daripada juicers empar. Para juicers empar adalah kira-kira $ 100- $ 200 secara purata. Jenis masticating biasanya dalam kejiranan $ 200- $ 300.

Terdapat beberapa ciri fizikal untuk difikirkan, juga. Berapa banyak ruang balas yang diperlukan? Adakah juicer mudah disimpan? Berapa besar tiub suapan? Adakah kord itu cukup lama untuk sampai ke outlet? Berapa banyak jus yang disimpan oleh jus pemerah? Adakah juicer dibuang dan dibersihkan dengan mudah? Untuk jawapan kepada soalan-soalan ini, adalah idea yang baik untuk melakukan perjalanan ke kedai seperti Sur la Table supaya anda dapat melihat, menyentuh, dan memanipulasi setiap model.

Persoalannya jika anda membeli juicer benar-benar datang kepada bagaimana dan berapa banyak anda akan menggunakannya. Bagi saya dan suami saya, pemerah makanan empar yang kurang mahal nampaknya lebih masuk akal kerana kita hanya mahu cara untuk membuat jus segar untuk menghirup kasual dan tidak berminat mengintegrasikan jus ke dalam makanan kita sekarang. Tetapi jika anda fikir anda akan menggunakan juicer setiap hari dan menginginkan faedah pemakanan yang dijanjikan oleh juicers masticating, melabur dalam salah satu daripada model tersebut sepertinya akan bernilai wang.

Dan jika juicer baru berada di luar jangkauan harga anda sekarang, pastikan mata anda dikupas di jualan garaj dan semak Craig’s List. Anda mungkin menjaringkan diri anda juicer mewah!

Berikut adalah model yang telah kami semak di masa lalu:

Hurom Slow Juicer (juicer masticating), $ 339 di Amazon
Breville Compact Juice Fountain (pemerah emparan), $ 150 di Amazon
Breville Ikon Multi-Speed ​​Juice Fountain (pengisar empar), $ 200 di Amazon

Adakah anda mengesyorkan membeli juicer? Model apa yang anda gunakan?

Berkaitan: Tip-tip Citrus: Dapatkan Kebanyakan Juice dari Limes dan Lemon

(Imej: Emily Ho dan Sara Kate Gillingham-Ryan)