Siapa: Nik Sharma, penulis makanan untuk San Francisco Chronicle dan A Brown Table
Di mana: Kejiranan Glenview di Oakland, CA

Nik Sharma adalah penulis makanan, jurugambar makanan komersial dan editorial, dan tukang masak pastri. Blog cantiknya, A Brown Table, memenangi anugerah IACP (International Association of Professional Cooking) untuk Blog Culinary Based Photo pada 2015 dan 2016. Dia juga menulis lajur biasa untuk San Francisco Chronicle dan kini sedang bekerja di buku masakan pertamanya Buku Chronicle, kerana jatuh pada tahun 2018.

Dilahirkan di Bombay menjadi sebuah keluarga yang mempunyai dua budaya yang sangat berbeza, Nik sangat dipengaruhi oleh pengalaman masakan zaman kanak-kanaknya. “Ayah saya adalah orang Hindu dan vegetarian dan ibu saya adalah Katolik dan bukan vegetarian, jadi dari usia yang sangat muda, saya belajar cara memasangkan makanan yang berlainan. Hari ini saya suka bermain dengan campuran perisa dan teknik dari pelbagai negara dan budaya.”

Satu projek Nik yang menanti-nantikan adalah satu siri makan malam bulanan yang dia akan menjadi tuan rumah dan memasak, bermula musim bunga ini. Idea ini adalah untuk membawa orang-orang di sekeliling meja untuk saling menyambung, untuk mewujudkan dan memperkuat komuniti setempat. “Makanan saya hanya satu aspek kelab makan malam, ia akan menjadi lebih lanjut mengenai bagaimana kita boleh menyokong dan menggalakkan satu sama lain sebagai masyarakat setempat.”

(Kredit imej: Melissa Ryan)

Lawatan dengan Nik Sharma & Dapurnya

Kami melawat Nik di rumahnya di Glenview, di mana dia tinggal bersama suaminya, Michael. Walaupun dapur adalah satu-satunya bilik yang belum diubah suai, itu yang menjualnya di rumah mereka.

Siapa yang memasak dan makan di sini?

Suami saya dan saya tinggal di sini dengan dua bayi bulu kami: anjing kami, Snoopy, dan tambahan terbaru ke rumah kami, kucing kami, Vesper Lynx.

Bagaimana anda mencari dapur anda??

Suami saya dan saya sedang mencari untuk bergerak dari South Bay ke East Bay dan dalam pencarian kami untuk sebuah rumah, kami dengan cepat jatuh cinta dengan Oakland. Glenview adalah kawasan kejiranan yang menawan dengan rumah-rumah yang dibina dengan stucco dan rumah gaya pengrajin dengan sungai Sausal berjalan di sebelahnya.

Apa yang menarik kita ke bandar yang indah dan unik ini ialah bagaimana ia memainkan rumah bagi pelbagai budaya yang bertenaga. Oakland juga merupakan salah satu dari beberapa bandar yang kita tinggal bersama dan dengan serta-merta merasakan rasa masyarakat dan kebanggaan yang kuat.

(Kredit imej: Melissa Ryan)

Adakah anda telah melakukan sebarang pengubahsuaian?

Dapur adalah salah satu daripada beberapa bilik yang kami tidak diubahsuai sejak kami berpindah. Salah satu perkara yang kami lakukan adalah rak abad pertengahan dari West Elm di mana saya memaparkan beberapa kuali dan cetakan baking kegemaran saya. bahawa saya telah dikumpulkan sebagai alat peraga dari pelbagai kedai antik di seluruh negara. Saya mengalahkan beberapa bekas Coca Cola lama untuk memegang buku masakan saya dan pastri yang saya simpan di dapur untuk rujukan cepat, kerana pastri adalah cinta pertamaku.

(Kredit imej: Melissa Ryan)

Apa perkara kegemaran anda tentang dapur anda?

Tanpa teragak-agak skylight dan dua tingkap oleh meja kerja saya yang membolehkan saya melihat ke belakang rumah. Apa yang saya sayang tentang dapur saya ialah saya boleh memasak dan bekerja di bilik yang sama, menjadikannya berfungsi lagi selesa dan ruang santai untuk saya berfikir dan menjadi kreatif.

(Kredit imej: Melissa Ryan)

Adakah anda mempunyai alat kegemaran atau kenang-kenangan?

Alat kegemaran saya adalah blok pemotongan saya yang saya ambil dari Williams-Sonoma; Saya menggunakannya untuk semua kerja persediaan saya. Selain itu, pengadun Vitamix saya dan pengadun KitchenAid saya adalah dua alat lain yang paling banyak digunakan. Saya menyimpan beberapa botol acar kecil yang saya ambil di India beberapa tahun yang lalu di rak tingkap saya di atas wastafel, dan ibuku hanya memberi saya dua orang yang baru untuk menambah koleksi saya.

(Kredit imej: Melissa Ryan)

Apa yang paling bijak tentang dapur anda?

Oleh kerana saya membangun dan menguji resipi untuk hidup, saya cenderung untuk menyimpan sedikit rempah dan bahan-bahan di tangan, yang boleh menjadi sedikit gila jika saya tidak menyimpannya. Saya membeli rempah-rempah dalam kuantiti yang kecil dan labelkan balang, yang membantu saya kekal teratur. Saya baru-baru mendapat Alexa untuk Krismas dan saya cuba mencari cara yang berbeza yang boleh saya gunakan untuk membantu saya di dapur.

Apa perkara terakhir yang anda buat di dapur anda?

Saya sentiasa bereksperimen di dapur, tetapi sejauh ini perkara kegemaran saya yang saya buat baru-baru ini adalah tiram Rockefeller.


Nik 5 Best Bites


  • The sotong panggang dengan kentang dan buah zaitun di Marzano sepenuhnya hangat dan berpengalaman; Saya boleh makan setiap hari dengan gelas rosé sejuk.
  • The wafel dosa di Juhu Beach Club. Ia keluar dari kotak dengan cara yang betul! Terdapat sangat sedikit chef India yang melakukan makanan perpaduan dengan betul dan Preeti Mistry milik kumpulan itu.
  • The croissant dari La Farine Boulangerie. Dan, jika anda mendapat peluang, anda perlu mengintip ke belakang kedai roti untuk melihat pembuat roti dalam tindakan!
  • The huevos rancheros di Sequoia Diner (dan mereka membuat punca sendiri sendiri!)
  • Makanan selalu hebat di Penrose, tetapi ini juga salah satu tempat kegemaran saya untuk mendapatkan koktel. The Kuba Lama dan juga Ellhorn adalah dua kegemaran saya.

Lawatan dapur ini adalah sebahagian daripada bulan ini Panduan Berukuran Bite, panduan perjalanan kami ke destinasi berhampiran dan jauh. Bulan ini kita tahu Oakland melalui lawatan berjalan kaki, resipi, dan lawatan dengan tukang masak tempatan. Lihat Panduan penuh di sini.