La cucina povera adalah frasa bahasa Itali yang bermaksud “memasak orang miskin,” atau “masakan petani.” Ini sering merujuk kepada cara masakan Itali yang moden, dipopulerkan oleh Mario Batali dan biasanya melibatkan perut, dalam beberapa fesyen.

Pada tahap yang lebih mendalam ia mencerminkan falsafah yang perlu yang biasa dalam semua budaya: membuat apa dengan apa yang anda perlu mengubah bahan-bahan merendah diri ke dalam hidangan yang lebih daripada jumlah bahagian mereka.

Saya melihat frasa ini dalam artikel dari Food & Wine. Penulis memutuskan untuk hidup dari pantrynya untuk hujung minggu, tanpa perjalanan minit terakhir ke kedai runcit. Dia dapati itu la cucina povera benar-benar keadaan minda. Dia cakap…

“Ia adalah satu perkara untuk menampakkan bibir anda dengan hairan dengan perisa yang kuat cucina povera. Adalah satu lagi untuk menghabiskan $ 40 untuk minyak zaitun Laudemio dan kacang-kacangan yang diimport. Dan pada masa itu anda mendapati diri anda di sebuah desa Tuscan yang mengambil kursus memasak selama tujuh hari cucina povera bahawa satu pakej bercuti Itali menawarkan kira-kira $ 2,000 – dengan baik, anda agak jauh dari petani, secara rohani jika tidak secara geografi. Pelajaran dari cucina povera di tempat lain. ”

Almari saya diisi dengan dal, mie beras, bijirin penuh, tomato tin dan bahan-bahan lain yang telah saya kumpul selama setahun yang lalu. Rak saya mengerang dengan makanan – terlalu banyak untuk satu orang. Ini adalah satu cabaran dan tanggungjawab untuk menggunakan makanan ini dengan baik. Jadi saya memutuskan untuk mengikuti semangat cucina povera di dapur saya sendiri bulan ini.

Semangat la cucina povera adalah tentang memeluk kekangan dan menemui kreativiti yang lazat yang boleh berbangkit daripada membuat apa yang anda ada – yang sangat sesuai dengan misi kami di sini di Dapur. Budaya kita mendorong kita dengan cara yang lebih keras, tentu saja, yang dikatakan oleh penulis ketika dia berkata:

“Amerika memberi kami lebih banyak pilihan daripada yang kita perlukan: terlalu banyak saluran, terlalu banyak cip cat Benjamin Moore, terlalu banyak cara untuk Starbucks menjual terlalu banyak kepada anda, akhirnya anda belajar untuk berbelanja terlebih dahulu dan bertanya kemudian .. Inilah bagaimana anda mendapati diri anda membeli $ 40 sebotol minyak zaitun apabila apa yang anda benar-benar lapar adalah sebiji kacang. ”

Saya akan makan piring kacang saya sepanjang bulan ini dan ke Februari, menentang tarikan perjalanan terakhir ke kedai runcit. Saya mahu melihat apa yang berlaku. Sepanjang perjalanan saya berharap dapat menawarkan tip-tip untuk memanfaatkan kacang chickpeas atau setengah beg beras yang telah duduk sejak Julai.

Apa yang ada di dalam almari anda anda mahu menggunakan bulan ini?