Buku masakan ini tidak memerlukan pengenalan. Salinan tahun 1998 Mark Bittman Bagaimana Memasak Semuanya boleh didapati di kebanyakan dapur kami dan mengajar banyak daripada kita bagaimana untuk memasak. Kami ingin tahu bagaimana revisi yang baru (kepada kita) disusun berdasarkan asal: Berapa banyak yang telah berubah? Adakah ia benar-benar bernilai membeli salinan baru?

Tajuk & Penerbit: Cara Memasak Semuanya: Edisi Ulang Tahun Kesepuluh Disusun Semula oleh Mark Bittman. Diterbitkan oleh John wily & Sons, Inc. 2008.

Tanggapan pertama: Ini adalah jenis buku yang membuatkan kita mahu masuk ke dapur dan masak. Hanya membalikkan halaman, resipi dan teknik melompat pada kami: Pancake Jagung Gaya Thai, Kepiting Lembut Lembut Empat Cara, satu ilustrasi memisahkan ayam ke dalam bahagian. Ini boleh merasakan sesuatu yang menggembirakan, tetapi sebaliknya ia hanya terasa menarik. Tuntutan bahawa buku ini boleh mengajar anda cara memasak segala-galanya tidak merasa terlalu sukar untuk percaya.

Seperti buku asal, edisi ulang tahun ini adalah tome yang besar! Ia akan dibuka di kaunter anda ke mana-mana halaman yang anda perlukan (dan berfungsi sebagai buku simpanan apabila kembali di rak!). Susun aturnya sama dengan edisi terdahulu, dengan dua lajur setiap halaman, langkah-langkah berjumlah untuk setiap resipi, teknik lukisan garis mudah, dan kotak yang berlorek dengan maklumat tambahan.

Sudut: Jadi apa yang baru? Well … banyak! Bahan pemasaran mendakwa bahawa hampir separuh buku itu baru, dan kami percaya. Bittman menjelaskan bahawa memasak di rumah telah berubah banyak dalam sepuluh tahun yang lalu, baik dari segi ramuan yang tersedia di kedai runcit tempatan anda dan dari segi jenis makanan yang ingin dimasak. Beliau telah menyemak semula edisi ini untuk mencerminkan semua perubahan itu.

Semakan ini termasuk banyak lagi resipi dan teknik dari masakan dunia – Thai, Timur Tengah, Afrika, dan India untuk menamakan beberapa. Beliau juga telah memperluaskan pelbagai ramuan yang terdapat dalam buku ini untuk mencerminkan citarasa baru dan mengubah rak kedai runcit. Bab-bab telah dipelbagaikan dan disusun semula untuk menjadikannya lebih mudah untuk mencari apa yang anda cari.

Resipi: Setiap bab bermula dengan beberapa “Resipi Penting.” Ini adalah membina resipi blok yang anda ingin belajar dengan hati dan ini akan membantu anda mengambil resipi yang lebih rumit di tempat lain dalam bab ini. Seperti dalam edisi 1998, Bittman biasanya memberikan satu resipi induk dan kemudian beberapa variasi, supaya satu resipi berkesan menjadi tiga atau empat atau selusin resipi.

Bab-bab itu sendiri mencerminkan pelbagai jenis yang anda mungkin mahu memasak, dari makanan pembuka hingga resipi ayam kepada bijirin penuh. Beliau juga termasuk idea menu dan senarai resipi kegemaran (100 Resipi Cepat Teratas, 100 Resipi Vegetarian Teratas, dan lain-lain) di belakang buku.

Barang lain: Buku ini bukan sahaja memberi makan kepada anda resipi, tentang teknik mengajar anda juga. Anda akan dapati ilustrasi bagaimana untuk menyediakan lembar dan kotak yang memberikan keterangan panjang herba asas untuk dimakan di dapur. Ciri-ciri tambahan ini disepadukan dengan baik ke dalam buku, diposisikan tepat di sebelah resipi atau siri resipi yang menggunakannya.

Tayangan Secara Keseluruhan: Pada bulan yang kami mempunyai buku masakan ini, ia dengan cepat menganggap tempat yang terkenal di dapur. Resipi dan kandungan berasa segar dan relevan, dan nada keseluruhannya adalah sokongan dan mesra. Apabila kita tidak mempunyai inspirasi untuk makan malam, kita bermain Bittman Roulette dan membuka buku secara rawak – sembilan kali daripada sepuluh, terdapat resipi pada halaman yang kita boleh buat dengan apa yang kita sudah ada di dalam almari dan dalam masa tiga puluh minit. Itu sahaja yang membuatkan kita suka buku ini!

Resipi untuk Sekarang Kini: Salad Chickpea yang hangat dengan Arugula, Mi Rice Curried dengan Pork atau Ayam dan Udang, Artichoke Bayi dengan Kentang, Bawang Putih, Zaitun, dan Udang, Kelapa Dada Kelapa Sautéed, Chapati Flatbread

Disyorkan? Ya – Jika anda baru mulai memasak atau ingin buku masakan umum yang bagus untuk diri anda sendiri, inilah yang pertama. Jika anda sudah memiliki versi 1998, luangkan sedikit masa dengan semakan ini di kedai untuk melihat bagaimana perasaan anda. Resipi dan teknik teras adalah sama antara kedua-dua buku, tetapi anda akan mendapati banyak resipi terkini dan perisa moden dalam edisi baru yang benar-benar dapat memberi inspirasi kepada masakan anda..

Juga, periksa yang baru Bagaimana Memasak Semuanya aplikasi iPhone yang baru dikeluarkan minggu ini! Buku cetak cukup besar, jadi aplikasi ini mungkin menjadi pilihan yang baik jika anda terhad di ruang angkasa atau tidak pasti tentang beralih ke edisi baru.

Beli Buku: Cara Memasak Semuanya: Edisi Ulang Tahun Kesepuluh Disusun Semula oleh Mark Bittman, $ 22 di Amazon.com

Berkaitan: Apakah Cara Terbaik untuk Belajar Cara Memasak?

Apartment Therapy Media membuat segala usaha untuk menguji dan mengkaji produk secara adil dan telus. Pandangan yang dinyatakan dalam kajian ini adalah pandangan peribadi pengulas dan ulasan produk tertentu ini tidak ditaja atau dibayar oleh apa-apa cara oleh pengilang atau ejen yang bekerja bagi pihak mereka. Walau bagaimanapun, pengeluar tidak memberi kami produk untuk tujuan ujian dan kajian semula.