Ini hanya dalam: adakah anda tahu ada orientasi untuk makan epal yang hampir menghilangkan inti? Saya selalu makan epal dengan menahan mereka di lekapan atas dan bawah dengan ibu jari dan jari telunjuk saya, menggigit di sekeliling lilitan, meninggalkan inti yang kemudiannya dikompost. Tetapi ada cara yang lebih berkesan untuk memakan buah (100% darinya minus benih):

Dengan memakan epal dari atas ke bawah (atau bawah ke atas), inti tidak dapat dibezakan. Terdapat momen apabila anda memukul biji dan hanya meludahkannya atau memakannya, tetapi sebaliknya, ini membolehkan anda makan 100% epal. Ia masih merupakan pendekatan yang tidak wajar bagi saya, setelah menghabiskan seumur hidup untuk memakannya dalam orientasi lain, tetapi perkara terbaik yang saya dapati sejak mendengar nasihat ini adalah betapa hebatnya ia membuat pengukir epal untuk memasak atau snek:

Anda sebenarnya boleh memotong epal dalam irisan-irisan mendatar dari atas ke bawah dan hanya perlu memotong satu teras di mana benih muncul. Jika tidak, keseluruhan epal boleh digunakan.

Adakah orang lain mencuba orientasi semula epal ini (atau adalah cara “baru” sebenarnya piawaian lama anda)? Beritahu kami bagaimana anda menangani epal di dalam komen di bawah!