(Kredit imej: Megan Gordon)

Saya bercanda dengan pasangan saya Sam pada hari yang lain, bertanya kepadanya jika kita dapat mengetahui cara untuk bertahan hidup pada tomato, keju dan roti sahaja untuk sisa musim panas. Dan jenaka mengetepikan, inilah yang saya jangkakan pada waktu pagi: sekeping roti bakar yang berkerak, lapisan ricotta dan kepingan tebal tomato.

Ketika kita memasuki hari-hari anjing yang enak dan panas pada musim panas, sarapan yang enak di rumah kita mempunyai satu bahan utama yang ditulis di dalamnya: tomato!

Telur Anggur, Jagung Segar, Kambing Keju & ​​Tomato

(Kredit imej: Elizabeth Passarella)

Saya tidak pasti bahawa ada banyak yang boleh mengatasi cinta pertama saya, tomato dan ricotta pada roti bakar, tetapi jika anda orang pagi yang gurih dan mempunyai hubungan cinta yang sama dengan tomato sekarang, ada beberapa resipi tomato-centric untuk meraikannya semasa sarapan!

Tomato Cobbler dengan Biskut Cornmeal-Cheddar

(Kredit imej: Emma Christensen)

5 Resipi Tomat Pagi

1. Shakshuka dengan Fennel dan Feta – A Spoonful Sweet
Tafsiran saya tentang masakan Timur Tengah dan Afrika klasik ini adalah urusan yang lazat dengan tomato yang lazat dan rebus lada. Telur dimasak terus ke dalam tomato, dan saya suka menyegarkan beberapa jus tomatoey dengan roti berkerak.

2. Telur, Kale dan Tomato Breakfast Wraps – Epicurious
Bungkusan sarapan pagi yang penuh dengan telur, tomato segar dan kale bukan hanya lazat, tetapi agak cepat untuk disediakan dan boleh menjadi mudah alih untuk waktu pagi ketika anda hanya perlu jet keluar pintu. Peribadikan (atau memudahkan) seperti yang anda lihat patut.

3. Telur dalam Alpukat dengan Tomato dan Basil – ABC
Memasak telur tepat pada separuh alpukat adalah wahyu kepada saya. Saya ragu-ragu mengenai alpukat panas, tetapi tidak perlu – mereka lazat. Tergantong dengan tomato musim panas yang segar, ini adalah sarapan musim panas yang penuh kenangan.

4. Telur Anggur dengan Jagung Segar, Kambing Keju & ​​Tomato
Tidak ada sebab mengapa karunia musim panas tidak dapat menyelinap ke pinggan sarapan. Setelah ketuhar anda dibuang, hanya 10 minit untuk memanggang tomato berair, microwave jagung manis, dan berebut beberapa telur. Kacau dalam keju kambing dan anda mendapat perarakan musim panas yang sempurna.

5. Tomato Cobbler dengan Biskut Cornmeal-Cheddar
Saya tidak pasti bahawa Emma bermaksud untuk tukang kasut cantik ini menjadi hidangan sarapan pagi, tetapi saya fikir ia adalah yang paling dialu-alukan dalam barisan ini. Kenapa tidak? Hidangan ini bergantung pada tomato ceri yang dipenuhi rasa, bawang karamel dan biskut cornmeal-cheddar. Ia adalah peminat musim panas, pasti.