Tahun lalu, bintang Food Network Giada de Laurentiis menghabiskan masa sebulan memasak melalui Pantai Amalfi untuk musim pertamanya Giada di Itali. Sekarang dia kembali dengan resipi Itali yang lebih nyata, kali ini dari Florence dan kawasan sekitar Tuscany.

Sudah tentu kami sentiasa berminat dengan resipi Giada – mereka mudah membuat dan mereka menyampaikan rasa – tetapi kami juga memandang ke dapurnya. Menghadap Ponte Vecchio, dapur dibina dari awal hanya tiga hari, dan Giada sendiri mempunyai tangan dalam menghias.

Berikut adalah pandangan mengintip di dapur Itali dan beberapa idea untuk mencuri. Dan jangan lupa untuk menyesuaikan diri hari ini untuk perdana musim baru Giada di Itali.

(Kredit imej: Rangkaian Makanan)

1. Satu mangkuk sitrus selalu merupakan idea yang baik.

Ia mencerahkan setiap dapur. Dan, kata Giada, “Anda tidak boleh memiliki terlalu banyak lemon.”

2. Herba membuat kehijauan dapur yang hebat.

Mereka berdaya tahan dan anda akan sentiasa segar rosemary atau kemangi di tangan untuk memasak.

(Kredit imej: Rangkaian Makanan)

3. Tirai comel adalah penyamaran yang baik.

Sekiranya anda ingin menyembunyikan bahagian dapur anda yang kurang menarik (katakanlah, paip itu), pertimbangkan tirai corak yang terang. Kami tidak pasti di mana salah satu daripada ini, tetapi Marimekko adalah harta karun dari linen yang bersemangat.

4. Simpan stok pantri dalam bekas yang jelas.

Ia kelihatan menarik dan anda boleh dengan mudah memberitahu berapa banyak yang anda telah tinggalkan (jadi anda tidak pergi untuk balang tepung anda hanya untuk mengetahui ia kosong).

(Kredit imej: Rangkaian Makanan)

5. Campurkan dan padankan peralatan makan anda.

Lupakan putih dan berikan keperibadian anda beberapa jadual. Giada suka seramik di Itali; dia membawa pulang dari semua perjalanannya. “Mereka membuat permulaan perbualan yang hebat,” jelasnya.

6. Pengadun berdiri yang baik adalah segalanya.

Terutama jika mereka datang dengan warna yang cantik. “Saya tinggal dengan Smeg saya di Florence,” kata Giada.

(Kredit imej: Rangkaian Makanan)

7. Bawa beberapa kuning ke dalam dapur anda.

Buttercup kuning adalah salah satu warna Pantone pada 2016 dan ia adalah cara mudah untuk membawa beberapa matahari ke dalam dapur anda.

8. Dapatkan kreatif dengan karya seni anda.

Giada membina poster filem lama dari datuknya untuk dapurnya, tetapi anda boleh melakukan perkara yang sama dengan tuala teh, jubin seramik, atau apa-apa yang sungguh ceria dan berwarna-warni.

(Kredit imej: Rangkaian Makanan)

9. Merangkul tembaga di dapur.

Tembaga dikenali kerana keupayaannya untuk memasak makanan secara merata – dan ia juga menjadi trend dalam dunia reka bentuk.

10. Jauhkan peralatan anda yang berguna.

Dan simpan bilik bawah garam dekat juga. “Saya suka membuat garam saya sendiri dengan zaitun lemon dan rosemary,” tambah Giada.

Musim 2 tahun Giada di Itali perdana pada hari Ahad, 31 Julai pada 12 p.m. EST (11 pagi CST) di Rangkaian Makanan.