Menurut Wirecutter, a New York Times-laman web yang dimiliki dan menerbitkan ulasan produk yang sangat mendalam, pembuat kopi terbaik berasal dari OXO. Laman web ini memetik OXO On Barista Brain 9 Cup Coffee Maker, mengatakan, “Ini pembuat bir yang bergaya membuat kopi yang konsisten baik, mempunyai botol termal yang padat, dan boleh diprogramkan untuk dimasak secara automatik sebelum anda bangun.”

Saya suka semua perkara OXO (seperti juga rakan saya editor Kitchn!), Dan saya sebenarnya mendapat pembuat kopi ini sebelum membaca ulasan Wirecutter. Saya mempercayai jenama tersebut, masuk ke ruang umur-y, dan mempunyai mesin titisan murah di atas tangan saya, jadi saya memutuskan untuk mencubanya.

Malangnya, saya perlu mengatakan: Saya tidak bersetuju dengan Wirecutter.

(Kredit imej: Amazon)

Isu saya dengan Pembuat Kopi OXO

Pasti, saya suka pada mulanya. Sebagai permulaan, ia adalah mesin yang bagus, seperti yang ditunjukkan oleh Wirecutter. Setiap tetamu yang melangkah masuk ke dapur saya berkomentar, ingin tahu mengenai bagaimana ia berfungsi. Saya suka cecair keluli tahan karat yang dituangkan dengan mudah dan menyimpan kopi panas selama berjam-jam. Ia adalah cinch untuk memuat dan kawalan – hanya satu dail – adalah mudah untuk mengendalikan. Mesin itu mempunyai beberapa kebiasaan bahawa saya pada mulanya bersedia untuk mengabaikan (saya sangat jatuh cinta!), Tetapi ketika saya menggunakannya semakin banyak kebiasaan itu menjadi gangguan legit.

Cari ia: OXO Pada Barista Brain 9 Cup Coffee Maker, $ 199

Tidak ada penyumbat pada bakul minuman, jadi setiap kali kami mengeluarkan botol keluar dari tempatnya, takungan dasar akan menenggelamkan kopi, yang disembur di mana-mana. Saya sentiasa mengelap kawasan sekitar mesin – walaupun dinding! Dan ia bukan hanya bahawa kami menarik terlalu cepat dari awal; mesin itu sudah pasti dibuat. Tidak kira berapa lama kita menunggu, ketika kita menarik keluar botol itu, mesin itu menyiram kopi.

Aduan utama saya yang lain: Terdapat hampir jumlah kopi yang banyak dalam jalan itu. Ini dibuat untuk cawan terakhir yang kotor, dan pembersihan yang kemas. Saya hidup dalam ketakutan menyumbat paip penyejuk saya dengan makanan (ok, mungkin itu sedikit dramatik, tetapi kebimbangan saya ada) dan membenci lambakan terakhir enapcemar ke sink. Sebaliknya, saya akan menambah sedikit air dan tuangkan di taman saya. Itu baik-baik saja dan bagus apabila ia bagus, tetapi apabila suhu menurun di bawah 50, ia kurang baik dan baik.

Wartawan juga memberi amaran bahawa penutup tudung OXO “cenderung untuk menjebak kopi lama, malah membilas yang baik tidak mencukupi untuk memadamkan semuanya.” Saya bersetuju dengan Wirecutter. Saya berasa seperti saya tidak boleh mendapatkan perkara itu cukup bersih.

Sukarnya untuk mengatakan ini, saya tidak suka pembuat kopi OXO ini. Dan saya menyakitiku kerana saya suka semua produk OXO yang lain – terutama Container POP yang ikonik, cawan berukuran bersudut, dan penapis sinki oh-so-smart.

(Kredit imej: Amazon)

The Drip Coffee Maker I Got Instead

Frustrasi, saya melihat tinjauan lain dan mendapati Moccamaster pada Cooks Illustrated. Saya membaca lebih banyak ulasan dan akhirnya mendapat Technocenter Moccamaster 79312 Coffee Maker. Ia sekitar $ 120 lebih mahal daripada yang OXO, tetapi saya bosan dan sanggup membelanjakan mana-mana wang untuk menghentikan tembok kopi berwarna. Dan ia masih kelihatan dan bekerja dengan sangat sama seperti mesin OXO.

Keputusan itu? Drumroll, tolong. Adakah anda bersedia? Adakah ini jangkaan membunuh anda? Baiklah … Saya menyukainya! Bakul minuman mempunyai penyumbat titisan yang sebenarnya anda dapat melihat, mendengar, dan merasa bergerak ke tempat apabila anda mengeluarkan botol. Paling banyak, kita akan mendapat satu titisan kecil yang jatuh ke atas pemegang tongkat, tetapi ia jarang berlaku.

The Best Drip Coffee Maker: Technivorm Moccamaster 79312 Coffee Maker, $ 319

Ia masih dilengkapi dengan keluli tahan karat yang menyimpan kopi panas, dan terdapat dua penyumbat: satu dengan lubang yang digunakan semasa pembuatan bir dan satu yang berfungsi lebih seperti plag untuk menjaga sesuatu yang lebih panas (dan ia benar-benar menangkap haba untuk jam dan jam).

Saya bukan pakar kopi, tetapi saya tidak merasakan perbezaan ketara antara kopi yang dibancuh dalam mesin ini berbanding dengan OXO. Ia mengambil masa yang setanding (empat hingga enam minit) untuk membancuh kopi dan ia sentiasa keluar paip panas.

Kesemua kepingan itu mudah dibersihkan dan saya mendapat sedikit alasan tanpa alasan. Saya sahaja aduan adalah bahawa mesin tidak boleh diprogramkan untuk menghidupkan masa depan, tetapi mengetahui bahawa saya perlu membuat minuman kopi benar-benar membantu saya keluar dari katil pada waktu pagi.

Memilih belanjawan: Saya sedar $ 320 adalah banyak yang perlu dibelanjakan untuk pembuat kopi. Sekiranya anda mencari pembuat kopi yang lebih mesra bajet, saya juga menikmati menggunakan Maker Coffee 14-Cup Cuisinart pada masa lalu. (Ia hanya $ 65!) Ia mungkin akan menjadi pilihan utama saya jika ia mempunyai keluli tahan karat bukannya satu kaca.

Adakah anda mempunyai pembuat kopi titisan kegemaran? Adakah anda mencuba salah satu daripada ini? Beri tahu kami dalam ulasan di bawah.