Walaupun saya melakukan kebanyakan memasak dan pembersihan, saya suka bercanda bahawa suami saya bertanggungjawab untuk menjaga semua benda hidup di rumah kita hidup. Beliau memastikan saya makan makanan nyata seperti manusia biasa (bukan hanya gula-gula dan gula-gula gula-gula), dia memberi makan ikan dan anjing kita kadang-kadang menjaga anak, dan dia bertanggungjawab terhadap semua tumbuh-tumbuhan kita.

Pembahagian tenaga kerja ini berlaku selepas saya membunuh tiga buah succulents dan sebuah kilang udara. (Sungguh, bagaimana seseorang membunuh sebuah kilang udara?) Ini bukan kesilapan saya sepenuhnya, saya suka memberitahu diri sendiri – cahaya di apartmen kami tidak sama!

Saya juga telah membunuh setiap alat basil yang pernah saya cuba, tetapi saya tidak sabar-sabar untuk mencuba Garden Herb Smart dengan Click and Grow. Lagipun, mereka menjadikannya sangat mudah! Inilah caranya.

(Kredit imej: Lisa Freedman)

Hari 1

Persediaan seolah-olah cukup mudah (terutamanya memandangkan saya tidak membaca semua arahan sebelum saya mula. Jangan menilai saya terlalu teruja!). Saya membongkar semua potongan itu, muncul tiga buah kapsul yang dimasukkan ke dalam peranti, menambah air, dan akan memasangkan mesin ketika saya melihat tanda peringatan kecil yang berguna.

“Meningkatkan kitaran cahaya ialah 16 jam dan 8 jam. Untuk mengelakkan cahaya berjalan pada waktu malam, pasangkannya selepas bangun!” katanya. Terima kasih atas petua, tag. Memandangkan pada waktu petang itu, saya menunggu hingga keesokan harinya untuk memasangkannya.

Beli: Smart Herb Garden, $ 60 di Klik dan Grow

(Kredit imej: Lisa Freedman)

Hari 2

Perkara ini cerah! Betapa terangnya? Suami saya berkata ia sangat cerah, dia fikir saya telah meninggalkan pintu peti sejuk ketika dia pertama kali masuk ke pintu satu malam selepas bekerja!

(Kredit imej: Lisa Freedman)

Hari 3

Pertumbuhan! Sudah! Saya tidak percaya! Suami saya semakin marah tentang cahaya, dengan mengatakan bahawa apa sahaja wang yang kita simpan dengan tidak membeli wangi di pasar raya, kami kini membelanjakan bil elektrik kami. Saya menenangkannya dengan menghantarnya teks ini dari laman web Klik dan Grow:

“Kami telah bekerjasama dengan teknologi LED terkemuka di dunia untuk mencipta sistem cahaya semulajadi yang memberikan tumbuh-tumbuhan yang mencukupi untuk tumbuh sementara hanya memerlukan 6 watt tenaga. Ini menjadikan bil elektrik untuk menjalankan Smart Herb Garden sepanjang tahun ke sekitar 4-5 dolar. ”

(Kredit imej: Lisa Freedman)

Hari 4

Pucuk sudah mula kelihatan seperti kemangi! Dan saya tidak pernah melakukan apa-apa lagi. Saya selalu memeriksa bobber, yang menunjukkan paras air, dan saya tidak perlu menambah air. Setakat ini, saya tidak perlu berbuat apa-apa!

(Kredit imej: Lisa Freedman)

Hari 7

Sudah tiba masanya untuk mengambil kubah plastik (anda diberitahu untuk melakukannya apabila pucuk mula sampai ke kubah). Saya mengeluarkan mereka, dan saya bersumpah saya mendapat bau kemangi segar. Saya berkebun!

(Kredit imej: Lisa Freedman)

Hari 9

Taman saya kelihatan begitu baik, saya mendapat sedikit keberanian dan memutuskan untuk menggunakan papan papan dapur saya untuk menunjukkan apa yang saya sedang berkembang. Suami saya berkata ia adalah makanan yang tidak sihat, tetapi walaupun dia menyerang, saya dapat memberitahu walaupun dia terkesan!

(Kredit imej: Lisa Freedman)

Hari 10

Saya tidak sabar dan mahu melihat apa yang saya basil terasa seperti. Saya merobek salah satu daun terkecil yang saya dapati (mungkin tindakan yang tidak disokong oleh Click and Grow) dan memasukkannya ke dalam mulut saya. Ia adalah hambar dan pahit pada masa yang sama. Saya berasa teruk kerana mengganggu tumbuh-tumbuhan. Saya tidak mencadangkan ini.

(Kredit imej: Lisa Freedman)

Hari 13

Lihatlah semua pertumbuhan ini! Bahagian kegemaran saya ini pergi ke dapur setiap pagi untuk melihat berapa banyak kilang saya telah berkembang.

(Kredit imej: Lisa Freedman)

Hari 15

Suami saya dan saya pergi untuk hujung minggu. Sebelum kita pergi, saya mengisi takungan air (sesuatu yang saya perlu lakukan beberapa kali sekarang) dan secara ringkas bertanya-tanya apakah saya perlu menambah lengan kedua termasuk, yang akan memindahkan cahaya lebih jauh dari kilang. Saya memutuskan untuk menentangnya kerana kami terburu-buru dan saya tidak pasti ia perlu. Ternyata, itu. Kilang itu tumbuh setinggi cahaya dan beberapa daunnya dibakar sebagai hasilnya. Ecks. Adakah ini permulaan akhir, saya tertanya-tanya?

(Kredit imej: Lisa Freedman)

Hari 21

Dengan lengan kedua itu ditambahkan, tumbuhan itu kelihatan pulih dengan baik dan mereka tidak nampak terlalu gila pada saya kerana kesedihan saya dalam penghakiman.

(Kredit imej: Lisa Freedman)

Hari 29

Saya melakukannya lagi! Argh! Kami pergi selama seminggu penuh dan saya fikir tidak mungkin cara tumbuh-tumbuhan akan berkembang begitu sahaja dalam masa tujuh hari sahaja. Beberapa cuti tertinggi terbakar. Ini adalah pada saya.

(Kredit imej: Lisa Freedman)

Hari 32

Dengan lengan ketiga dan terakhir ditambah ke dalam cahaya, saya tertanya-tanya bila sudah tiba masanya untuk memasak dengan basil saya. Saya rasa sebahagian daripada saya sedang menunggu cahaya untuk menukar warna, memberi amaran kepada saya bahawa sudah tiba masanya untuk dimakan. Tidak ada cahaya semacam itu dan saya memeriksa arahan itu, yang memberitahu saya bahawa saya mungkin telah merapikan dan memakan tumbuhan itu!

(Kredit imej: Lisa Freedman)

Hari 33

Saya memotong beberapa daun dan membuat pesto yang paling segar dan segar yang pernah saya hancurkan. (Saya membuat banyak pesto, tetapi biasanya dengan barangan dari kedai runcit). Dalam masa beberapa hari, daun baru sudah tumbuh dari batang.

(Kredit imej: Lisa Freedman)

Hari 41

Ketiga tumbuhan ini masih bertambah kuat (walaupun sesetengah batang mula mendapat sedikit droopy). Dan saya sampai ke bola mata saya dengan basil. Tidak mengadu!

Pemikiran Akhir saya pada Klik dan Tumbuh Sistem

Taman elektronik ini benar-benar boleh menjadikan ibu jari hitam menjadi hijau. Ia sangat memaafkan segala kecelakaan saya dan terus membesarkan bekalan basil segar. Walaupun ia melakukan banyak kerja untuk anda, ia tidak melakukan semuanya. Anda perlu menambah air (semakin besar tumbuh-tumbuhan mendapatkan, semakin cepat air perlu diisi semula). Anda juga perlu menambah lengan ke cahaya (tetapi terdapat beberapa bilik goyang di sana dari segi masa). Dan anda perlu menonton tumbuh-tumbuhan dan tahu bila sudah tiba masanya untuk menuai. Nasib baik, saya mula merasakan apabila basil saya memerlukan trim. Masalah terbesar yang saya miliki sekarang ialah menyediakan makanan yang cukup untuk menggunakan semua kemangi segar ini. (Sekali lagi, tidak mengeluh.)

Sudah tentu, jika anda sedikit lebih baik untuk menjaga hidup daripada saya, anda tidak sepatutnya menghadapi masalah dengan periuk asas.

Baca bagaimana untuk melakukannya: Herba Terbaik (Tahunan) Anda Boleh Menanam di dalam Rumah

Sesetengah Resipi Basil Saya Menimbang

  • Strawberry-Basil Margaritas
  • Tartin dengan Mozzarella, Basil, dan Nectarines
  • California BLT dengan Avocado dan Basil Mayonnaise
  • Salad Cantaloupe dengan Basil, Mozzarella Segar, dan Bawang
  • Squash, Bacon, dan Goat Keju Kambing dengan Basil

Pernahkah anda cuba Klik dan Berkembang? Bagaimana pula dengan kit basil lain (atau hanya tumbuh dari awal lama atau biji benih)? Apa kaedah kegemaran anda?