Seperti yang dijelaskan oleh Mark Bitterman dalam intro kepada buku terbarunya, “Blok garam boleh memasak, menyembuhkan, sejuk, membeku, karamel, coklat, melembutkan, tegas, segar, dan memamerkan makanan sambil menjadikannya lebih mudah dicerna dan beraroma.” Woah. Jika anda sedang mencari cara baru untuk memasak makanan anda dan memukau tetamu parti makan malam anda pada musim panas ini, saya fikir anda baru sahaja mendapati.

Fakta Pantas

Siapa yang menulisnya: Mark Bitterman

Siapa yang menerbitkannya: Andrews McMeel Publishing

Bilangan resipi: 70

Resipi untuk sekarang: Tembikai dan Feta di Blok Garam, Blok Garam Cured Gravlax, Asap Sayur Cepat, Ayam Bakar Garam Coklat, Sliders Cheeseburger Garam Garam, Ikan Asin Segar, Salt-Frozen Mocha-Panna Cotta Gelato, Strawberry Ice Salt-Cured Krim

Sorotan lain: Jika idea memasak dengan (atau di … atau di bawah …) satu blok garam adalah benar-benar asing kepada anda, jangan bimbang. Mark Bitterman memulakan buku masakan ini dengan teliti melihat memasak blok garam, yang meliputi segala-galanya dari mengapa anda mungkin ingin memberikan idea gila ini cara untuk membersihkan, menyelenggara, dan menyimpan blok garam anda.

Resipi benar-benar menunjukkan keluasan memasak blok garam. Ini lebih daripada sekadar cara yang cantik untuk melayani keju di pesta! Anda boleh memanaskan blok garam di atas panggangan, membekukan mereka untuk pembuatan gula-gula, atau letakkan di dalam oven untuk membuat roti semua jenis. Resipi menerangkan teknik-teknik ini secara terperinci supaya kita dapat yakin dengan menuju ke dapur.

Penasaran? Jadi saya I. Langkah satu: Bacalah buku ini. Langkah 2: Mendapatkan larutan garam. Siapa dengan saya?!

Siapa yang akan menikmati buku ini? Masak berminat untuk mencuba teknik memasak baru, orang yang telah mengambil terjun ke dalam memasak blok garam.

Cari buku di perpustakaan tempatan anda, kedai buku bebas, atau Amazon: Salt Block Cooking oleh Mark Bitterman

Lawati laman web penulis: The Meadow

Apartment Therapy Media membuat segala usaha untuk menguji dan mengkaji produk secara adil dan telus. Pandangan yang dinyatakan dalam kajian ini adalah pandangan peribadi pengulas dan ulasan produk tertentu ini tidak ditaja atau dibayar oleh apa-apa cara oleh pengilang atau ejen yang bekerja bagi pihak mereka. Walau bagaimanapun, pengeluar tidak memberi kami produk untuk tujuan ujian dan kajian semula.

(Imej: Emma Christensen)