Lukisan kabinet dapur anda adalah mudah – ia adalah semua persediaan yang masuk ke dalamnya yang sukar. Mengeluarkan pintu (dan mendapatkan semua yang dilabelkan supaya anda boleh meletakkannya kembali!), Merapatkan tepi anda, meliputi lantai, membersihkan kayu, mengisi calar rawak … pada masa anda bersedia untuk memulakan lukisan, telah melakukan jam kerja. Begitu banyak kerja yang anda mungkin tergoda untuk melangkau primer dan pergi terus ke cat – tetapi pastinya tidak berbuat demikian!

Pelukis profesional Chris dan Lexi Dowding, dari SwatchOut di Michigan, mengatakan bahawa primer adalah kunci. Anda memerlukannya untuk membuat halangan penuh antara permukaan sebelumnya dan yang baru anda, supaya warna lama tidak menunjukkan atau meresap melalui. Primer juga menyediakan permukaan yang cat baru anda boleh melekat, jadi ia tetap betul di mana anda telah meletakkannya untuk tahun yang akan datang.

Yang mana primer anda harus gunakan, walaupun?

(Kredit imej: Diana Liang)

Menurut Dowdings, buku primer yang terbaik adalah INSL-X Prime Lock.

“Primer berasaskan resin ini adalah pemburu anjing laut juga, jadi tiada apa-apa yang berdarah. Plus, ia mudah dikendalikan, dan ia merupakan buku asas ikatan yang baik bagi cat untuk pergi,” kata Chris. “Saya menganggap polisi insurans kami – saya melakukan tugas berat di buku asas supaya saya tidak mengalami sesuatu yang kemudiannya saya menyesal.”

Beli: INSL-X Prime Lock, $ 39 untuk 1 gelen

Walaupun penambahan boleh menambah hari ke proses, kerana anda perlu menunggu untuk mengering sebelum anda boleh melukis, langkahnya adalah sangat diperlukan. “Melangkaui buku asas bukan pilihan,” kata Lexi. Setelah menyemai, mereka biasanya pasir lapisan primer sebelum melukis kayu supaya kasar permukaannya lebih-lebih lagi supaya kot baru mempunyai sesuatu yang benar-benar cengkaman. Dan walaupun mereka memakai cat pertama atau kedua cat, jika ada bintik-bintik gelap di dalam kayu mula menunjukkan semasa proses pengeringan, mereka akan menggunakan cat berus kecil dan meletakkannya dengan sedikit lebih utama sebelum seterusnya kot. “Ini semua tentang kerja persiapan!” kata Chris.

Untuk langkah seterusnya anda: Jenis Cat Terbaik untuk Kabinet Dapur Lukisan