Jika anda pernah mendengarnya sekali tahun ini, anda pernah mendengarnya satu juta kali: Sponges adalah menjijikkan, selulosa bakteria yang ditunggangi. (Dengan beberapa anggaran, mereka lebih kotor daripada tempat duduk tandas!) Dan semasa anda digunakan untuk memasak mereka dalam gelombang mikro untuk membunuh bakteria tersebut, kita semua belajar musim panas ini bahawa berbuat demikian sebenarnya cukup tidak berkesan. Walaupun gelombang mikro boleh menimbulkan bakteria lemah nuklear, ia tidak memberi kesan kepada spesies yang lebih kuat. Lebih-lebih lagi, cukup mudah untuk memulakan api di sana jika span anda tidak cukup basah.

Sejuk. Bahkan sejuk? Hakikatnya pada dasarnya tiada alternatif yang baik. Kain microfiber sebenarnya menghisap lebih banyak bakteria kerana ia sangat porous. Berus bristled cenderung untuk pelabuhan kurang bakteria, tetapi mereka tidak berkesan untuk mendapatkan makanan dari hidangan.

Jadi kami hanya melekat dengan spons kami. Kami cuba menukar mereka setiap minggu atau lebih, tetapi mereka masih berasa sedikit kasar selepas beberapa kegunaan. Itulah sebabnya kami sangat teruja untuk mengetahui tentang produk baru ini.

(Kredit imej: SpongeBath)

Beli: Sistem SpongeBath, $ 39 untuk kit dua bulan

Sistem SpongeBath, yang disebut-sebut sebagai pemegang spek dua guna pertama yang membersihkan dan menyimpan spon anda, dilengkapi dengan pemegang dan penyelesaian pembersihan yang tertumpu paten-pending yang dikatakan membunuh 99.99 peratus bakteria yang menyebabkan bau seperti E. coli dan Staphylococcus Aureus. (Penyelesaian ini dibuat dengan bahan-bahan semulajadi dan bahan makanan termasuk asid sitrik dan asid malik.) Rendam selama 10 minit yang cepat mendapat pekerjaan yang dilakukan, walaupun tapak tersebut menyarankan agar sponge rendam dalam penyelesaian pembersihan apabila anda tidak menggunakannya.

Hanya isi pemegang dengan satu auns pekat dan air yang cukup untuk menampung span anda. Isi semula pemegang seperti yang diperlukan – biasanya kira-kira seminggu sekali.

Kita masih boleh menukar spons kami setiap minggu dan kemudian hanya menyimpan span dalam mandi sepanjang masa. Ia tidak membunuh 100 peratus daripada bakteria, tetapi 99.99 peratus cukup dekat. Dan dengan jujur, kami akan berminat dengan SpongeBath walaupun hanya membunuh 60 peratus!

Lebih banyak pada Sponges

  • The One Kitchen Thing That Grosses Microbiologists Out
  • Cara Terbaik untuk Membersihkan Sponge Dapur Anda Bukan Apa Yang Anda Pikirkan
  • Buat Paket Es dari Dapur Sponge

Apa pendapat kamu? Adakah anda menggunakan ini?