Para penyair mentega bercakap dalam bisikan tentang Diane St. Clair, pembuat yang boleh dikatakan mentega terbaik di Amerika. Dia tinggal di Vermont, dan mentega yang dia hasilkan di sana dikatakan ke atas butters dari Normandy dan Ireland. Ia kaya dan berkrim, dan hampir tidak mungkin untuk mendapatkan tangan anda melainkan namanya Thomas Keller. Kini mentega buatan tangannya yang terkenal di dunia akan dijual untuk satu hari sahaja, dan ia dijangka akan dijual dalam masa yang singkat. Ia berharga $ 50 satu paun, tetapi penganut mengatakan ia lebih bernilai.

@saxelbycheese menghantar mentega untuk Kesyukuran kepada pelanggan bertuah yang mengalahkan beberapa awal minggu ini. Jualan seterusnya mentega kami akan 12/15, bermula pukul 9 pagi. Mentega Ladang Haiwan membuat hadiah Krismas yang hebat untuk kekasih mentega dalam hidup anda! #farmsteadbutter #jerseybutter #oneofakindfood #spreadthejoy

Satu jawatan yang dikongsi oleh Diane St Clair (@dianeanimalfarmvt) pada

Diane St. Clair, penulis Cookbook Buttermilk Ladang Haiwan, mula membuat mentega dengan tangan 10 tahun yang lalu di tenusu Ladang Haiwannya, di Orwell, Vermont. Ia adalah nama yang sedikit mengganggu, tetapi 11 lembu jersi St. Clair ditipu seperti kanak-kanak gergasi. St. Clair memberitahu Saveur dia memilih untuk menaikkan lembu Jersey kerana susu mereka mempunyai lemak susu paling banyak dari mana-mana lembu. Dia mengusik mereka dua kali sehari, dan kerana mereka diberi makan rumput, susu mereka berbeza-beza dengan musim.

Mentega harus “produk bermusim yang dengan bangga menyatakan di mana ia dibuat,” kata St Clair. Mentega yang dihasilkan pada musim bunga mempunyai rasa yang paling kuat dan warna yang paling – Mentega St. Clair adalah kuning terang, seperti daffodil. Pada musim gugur, lembu makan jerami dengan rumput mereka, dan mentega mengambil warna lembut dan lebih lembut, tetapi tekstur yang lebih kaya.

St. Clair mengembangkan tekniknya dengan mengkaji manual tenusu lama, untuk mendapatkan sedekat mungkin dengan apa mentega besar yang akan dirasai seperti sebelum kedatangan krim perindustrian moden. Tidak lama selepas dia mula menghasilkan mentega, St. Clair menghantar sampel kepada chef Thomas Keller, untuk melihat apakah dia berada di landasan yang betul. Menurut The Napa Valley Register, Keller dilaporkan menjawab, “Siapa awak ?!” dan berkata dia mahu membeli semua yang dia ada. Dia bahkan tidak meminta harga, dia hanya berkata ia adalah mentega terbaik yang pernah dia ada.

Keller meminta St. Clair untuk mendapatkan lebih banyak lembu supaya dia dapat menghasilkan lebih banyak mentega, tetapi dia masih merupakan pengeluar berskala kecil dengan buatan tangan, produk yang padat buruh. Tidak banyak mentega yang boleh dikunjungi, dan apa yang ada adalah berharga.

Sembilan puluh peratus mentega St. Clair sudah diucapkan oleh Thomas Keller, yang menggunakan menteganya di The Laundry Perancis dan Per Se. Chef Barbara Lynch dari Menton dan No 9 Park di Boston, dan chef Patrick O’Connell dari The Inn di Little Washington di Virginia, juga berjaya menuntut beberapa. Kebanyakan masa, satu-satunya cara untuk merasakan mentega St. Clair adalah untuk menempah meja di salah satu restoran itu, tetapi setiap sekarang dan kemudian ada yang tersedia untuk yang lain membeli.

Sekarang The Daily Meal melaporkan bahawa terdapat jumlah mentega St. Clair yang terhad pada tahun ini. Ia akan dijual pada pukul 9 pagi EST pada 15 Disember dari Keju Saxelby New York. Ia berharga $ 50 paun, dan kuantiti sangat terhad. Jika anda berjaya mencuba beberapa, beritahu kami bagaimana citarasa.