Ketika saya terpaksa memotong belanja tahun lalu, salah satu perkara pertama yang saya jalankan adalah minuman $ 8 kegemaran saya dari bar jus setempat. Saya fikir untuk mendapatkan juicer saya sendiri tetapi meninggalkan idea apabila saya mempertimbangkan kos dan terutama saiz juicer di dapur kecil saya. Kemudian, tidak lama dahulu, Sara Kate menulis tentang kegembiraan jus dan Breville Ikon Multi-Speed ​​Juice Fountain. Dengan minat saya bertambah, saya melakukan sedikit penyelidikan dan mendapati sesuatu yang saya fikir mungkin bekerja untuk saya: Breville lebih kecil, tetapi masih berkuasa, Jus Fountain Compact.

Maklumat produk
Breville Juice Fountain Compact bukanlah kecil, tetapi ia adalah salah satu juicer berkualiti tinggi yang lebih kecil dengan pengukuran 9.5 x 8.8 x 16 inci dan 7.9 paun. Ia mempunyai motor 700 watt (200 watt kurang daripada Ikon Multi-Speed ​​Juice Fountain), yang berputar bakul di 13.000 RPM. Pelongsor suapan 3-inci menampung buah-buahan dan sayur-sayuran, dan perhimpunan pisau dwi menyimpan buah-buahan dan sayur-sayuran yang berpusat dan stabil. Aksesori termasuk periuk 1.1 liter (1 liter) dengan pemisah bau dan berus pembersih. Kebanyakan bahagiannya adalah mesin basuh pinggan mangkuk yang selamat.

Kebaikan dan keburukan
Juicer terutama plastik, yang pada mulanya saya tidak suka sehingga saya sedar ini menjadikannya lebih ringan dan lebih mudah untuk bergerak dari rak ke kaunter (saya tidak mempunyai ruang untuk memberikannya tempat yang tetap di kaunter). Bakul penapis mikromesh adalah keluli tahan karat. Saya hanya menggunakan juicer selama sebulan, tetapi semua bahagian kelihatan tahan lama dan mereka berdiri dengan baik untuk pergerakan, jus, dan pembersihan.

Satu kawasan yang membimbangkan saya ialah di mana lengan pengunci keselamatan memenuhi penutup pemerah. Ia mengunci dengan selamat tetapi tercalar plastik selepas beberapa kegunaan – mengecewakan dari sudut pandangan estetik, sekurang-kurangnya.

Tidak seperti juicers dengan pelbagai kelajuan dan tetapan, Juice Fountain Compact hanya mempunyai suis ON / OFF. Walaupun kekurangan ketepatan ini, juicer melakukan kerja yang sangat baik yang memproses segala-galanya dari keseluruhan, makanan keras seperti epal, wortel, dan bit untuk makanan ringan seperti sitrus, beri, dan sayur-sayuran berdaun. Dengan sedikit amalan dan petua dari manual arahan, saya dengan cepat berasa seperti seorang pro menggunakan penolak makanan dan mendapat pengekstrakan yang paling menyeluruh dari buah-buahan dan sayuran yang berbeza.

Saya telah diberi amaran bahawa juicer jenis ini boleh melantun di kaunter, jadi saya gembira dapat mengetahui bahawa Breville bergerak sangat sedikit. Pemotong dan penapis berfungsi dengan cepat dan teliti dengan gemuruh yang sedikit. Saya mempunyai beberapa splatters di sana sini, tetapi untuk sebahagian besar spout dan periuk juga berfungsi dengan sangat bersih.

Pembersihan agak tidak menyakitkan dengan bantuan berus pembersih, yang direka untuk mengikis pulpa dan menggosok bakul penuras. Selagi saya cenderung dengan segera, ia tidak mengambil masa lama untuk menggosok bakul bersih.

Ringkasan
Secara keseluruhan, saya sangat gembira dengan Breville Juice Fountain Compact. Ia hanya saiz yang sesuai untuk dapur saya dan berfungsi dengan baik, terutamanya memandangkan senarai ciri yang lebih mudah. Walaupun ia masih menjadi pelaburan permulaan, jumlah wang yang disimpan oleh jus di rumah (dan mampu menggunakan buah-buahan dan sayur-sayuran sebelum mereka menjadi buruk) adalah penting. Saya suka dapat membuat minuman yang cepat, sihat atau makan dengan peralatan ini, dan saya sering menggunakannya sehingga saya hampir tidak boleh membayangkan masa tanpa ia!

Adakah anda seorang yang memiliki Compact Fountain Compact? Apa pendapat kamu?

Maklumat lanjut: Kompak Fountain Compact
Belilah itu: Breville BJE200XL 700-Watt Compact Juice Fountain, $ 99.94 di Amazon.com

Berkaitan: Mengenai Minum Pokok Sayuran untuk Makan Malam

Apartment Therapy Media membuat segala usaha untuk menguji dan mengkaji produk secara adil dan telus. Pandangan yang dinyatakan dalam kajian ini adalah pandangan peribadi pengulas dan ulasan produk tertentu ini tidak ditaja atau dibayar oleh apa-apa cara oleh pengilang atau ejen yang bekerja bagi pihak mereka. Walau bagaimanapun, pengeluar tidak memberi kami produk untuk tujuan ujian dan kajian semula.

(Imej: 1: Breville, 2-10: Emily Ho)