Ia amat menarik untuk melihat apa yang menjadi tuduhan makanan Costco di negara-negara yang berbeza. Kemudahan semua kelihatan lebih kurang sama dari satu Costco ke yang lain, tetapi menu makanan di restoran berbeza-beza mengikut lokasi. Di Kanada, pengadilan makanan melayani poutine; di Britain, mahkamah makanan melayani kentang panggang yang disumbat dan pai kotej. Malah Perancis mempunyai Costco, dan mahkamah makanan menjual jagung ham dan keju croissant dengan sawi yang kelihatan lezat.

Lebih dari pada forum Costco di Reddit, seorang pengguna yang pergi oleh fistibal menyiarkan gambar sebuah kedai makanan Perancis Costco.

“Hello dari Perancis!” menulis fistibal.

Hello dari Perancis!

Serta-merta, semua orang mula memikirkan foto itu untuk melihat apa yang dikatakan ahli Costco Perancis bahawa yang lain tidak.

Salah satu perkara pertama yang dilihat oleh orang adalah bahawa kos tanda tangan “anjing panas dan minuman” Costco berharga dua euro di Perancis. Costco kerap nampaknya mengenakan bayaran 1.50 untuk perjanjian anjing panas, apabila mata wang tempatan membenarkannya.

Perjanjian anjing panas mungkin lebih mahal, namun Costco Perancis masih mempunyai beberapa item menu yang ahli A.S. Costco ingin mendapatkan tangan mereka. Selain croissant ham dan keju panas, mahkamah makanan Costco Perancis juga menyajikan tender ayam. Tender ayam terdengar lebih menarik apabila anda memanggil mereka “filet de poulets croustillants,” dan Costco Perancis menyajikan bekas gergasi mereka dengan kentang goreng (hanya dipanggil “frit” di Perancis, sudah tentu) hanya 4 euro, atau kira-kira $ 4.75.

Kebanyakan pengguna Reddit yang berpangkalan di AS kelihatan sangat cemburu terhadap tender ayam Perancis. Tender-tender itu kelihatan seperti jenis perkara yang akan menjadi sangat baik di U.S.

Costco Perancis juga menjual keranjang buah goreng Perancis dengan harga hanya dua euro, yang juga harga sepotong pizza. Pizza Costco di Perancis nampaknya tidak mempunyai apa-apa perisa tempatan yang istimewa. Keju dan pepperoni nampaknya menjadi satu-satunya topping yang ada di Costco ini, sementara Costco di Cardiff, Wales, menyajikan pizza ayam barbeku. Rumor memaklumkan bahawa Costco di Mexico melayani pizza pastor al yang keluar dari dunia ini.

Costco mungkin bukan tempat yang kami lawati semasa bercuti, tetapi mungkin ia sepatutnya. Saya tiba-tiba mati untuk mengetahui apa pengadilan makanan Costco berfungsi di Sepanyol.

Pernahkah anda pergi ke Costco Antarabangsa? Beritahu kami tentangnya dalam komen.