Gambar adegan: Anda mempunyai telur di pinggan anda, mata anda sedikit di sebelah berat, dan anda mungkin pulih dari malam sebelumnya. Ia berlaku kepada kita semua.

Kami hanya mempunyai satu soalan untuk anda (dan tidak ada hubungannya dengan mengapa di dunia anda tinggal sehingga lewat malam tadi): Apa yang anda ada? Sarapan pagi atau sarapan pagi? Dan apabila seseorang menjadi yang lain? Sudah tiba masanya untuk membersihkannya.

Untuk sarapan pagi yang standard untuk menjadi brunch, ketiga-tiga perkara ini perlu berlaku.

1. Ia hujung minggu.

Brunch bukan acara hari Isnin-melalui-Jumaat. Ia bukan sahaja. Sepanjang minggu, anda sama-sama makan sarapan pagi (jika sebelum tengah hari) atau makan tengahari (jika tengah hari atau lewat). Maaf. Dem peraturan! Tetapi itulah yang membuatkan brunch istimewa ketika datang ke hari Sabtu dan Ahad. Setelah hujung minggu berlalu, peraturan berubah dan anda secara rasmi boleh merujuk kepada hidangan tengah hari anda sebagai makan tengah hari jika anda makan antara pukul 11:00 pagi dan 4 pagi. Jika anda makan sebelum 11, ia adalah sarapan pagi. Dan idea makan tengah hari pada hujung minggu tidak ada.

2. Mary dan rakannya yang baik Mimosa dijemput.

Semasa sarapan pagi, ia adalah mengenai kopi, teh, atau OJ. Sebaik sahaja mimosas, bellinis, atau Bloody Marys keluar, ini bermakna waktu makan tengah hari. (Sudah tentu, minuman sarapan pagi masih dialu-alukan di brunch!)

Minum jus yang berduri semasa sarapan mungkin kelihatan agak pelik, tetapi tidak mengapa kerana anda meminumnya pada waktu makan tengah hari. Ia sama sekali berbeza. Ceria ke hari minum! Dan jika tempat makan tengah hari kegemaran anda tidak dapat menjual alkohol sehingga tengah hari pada hari Ahad, jangan risau – ia masih makan tengahari jika anda menyiapkan makanan dengan OJ berbusa atau jus tomato yang dihias seledri, dengan tendangan!

3. Ini pengalaman.

Secara realistik, sarapan pagi adalah sesuatu yang cepat, mudah, dan saya pasti makan dengan tergesa-gesa. Di sana untuk menjaga anda pergi makan tengah hari, tetapi anda tidak mengambil masa untuk menikmati pengalaman ini.

Brunch adalah sebaliknya. Ia adalah satu pengalaman, sedikit memanjakan (atau sangat), dan sudah tiba masanya pada kalendar anda yang anda sengaja mengukir untuk menendang dan bersenang-senang. Anda mungkin melihat penyebaran lazat yang meliputi meja dengan panci yang dihias, diisi dengan Perancis roti bakar, kacukan item makan tengah hari kegemaran anda dengan twist sarapan yang tidak dijangka, dan sebagainya.

Pernahkah ketiga-tiga perkara berlaku kepada anda pada masa yang sama? Jika ya, anda sedang makan tengah hari! Dan dengan itu, hampir hari Sabtu, jadi bersiaplah untuk melakukannya sekali lagi!