Hujan pengantin telah datang jauh sejak ibu kita (atau mungkin juga sebahagian dari kita!) Telah berkahwin. Hari ini, senarai tetamu kadangkala kini termasuk pengantin lelaki dan semua temannya. Kadang-kadang hadiah tidak akan dibungkus (ia dipanggil pancuran pameran). Dan kadang-kadang tidak ada hadiah sama sekali!

Terdapat pelbagai tema, permainan, dan idea hiasan (terima kasih, Pinterest!). Dan kita suka melihat semua yang baru mengambil masa dalam acara tradisional, tetapi ada satu yang cepat menjadi kegemaran kami: yang sangat menyeronokkan – dan sesuai dengan nama – dapur perkahwinan stok-the-kitchen.

Stok Set Jemputan Dapur, $ 18 untuk dicetak di MKKMDesigns

(Kredit imej: MKKMDesigns)

Apa itu pancuran Pengantin Saham-the-Kitchen?

Idea ini mudah: Seluruh titik parti (selain dari meraikan pengantin perempuan) adalah untuk membantu pasangan mengisi dapur mereka dengan segala yang mereka mungkin perlukan. Setiap hadiah, hiasan, dan permainan adalah berkaitan dapur. Tidak ada hadiah vakum, tuala, atau tempat tidur – semuanya dapur, sepanjang masa. Walaupun tema ini mungkin tidak berguna untuk pasangan yang sudah mempunyai banyak barangan – atau tidak suka memasak – ia sesuai untuk burung cinta muda yang membesar menonton Rangkaian Makanan dan The Great British Bake Off.

5 Idea Menyeronokkan untuk Mencuri

Merancang mandi stok-the-kitchen? Yay! Berikut adalah beberapa perkara yang boleh anda lakukan untuk menjadikannya semua istimewa.

1. Fikirkan di luar buku tetamu.

Daripada buku tamu lama yang membosankan, orang-orang akan menandatangani buku masakan ikonik untuk mempelai wanita. Atau ambil idea satu langkah lagi: Dapatkan pen cat porselin dan minta orang menandatangani pinggan gergasi (ia hanya perlu dibakar di dalam ketuhar dan dakwat akan ditetapkan). Atau hantar semua kad resipi kosong dengan jemputan mandi. Minta mereka untuk mengisi terlebih dahulu dengan arahan untuk hidangan kegemaran mereka dan jatuhkan ke dalam kotak resipi dalam perjalanan ke pesta pada hari.

(Kredit imej: Blue I Style)

2. Reinvent permainan.

Kami tahu sangat sedikit wanita yang ingin memakai gaun pengantin yang terbuat dari kertas tandas. (Sekiranya anda tidak tahu apa yang kita sedang bercakap, bersenang-senang.) Daripada permainan mandi pengantin cheesy yang tipikal, fikirkan tentang beberapa dapur yang berkaitan. Kami suka idea ini dari Blue I Style untuk mempunyai orang melihat dan mencium (tetapi tidak rasa!) Pelbagai rempah dan meneka apa yang mereka.

Dapatkan lebih banyak idea permainan: 5 Permainan pancuran Perkahwinan yang Sebenarnya Suka

3. Langkau bunga.

Untuk berfokus pada dapur tambahan, pertimbangkan untuk menggunakan herba segar, sitrus, atau menghasilkan sebagai pusat meja anda. Atau, jika anda benar-benar ingin mempunyai bunga, letakkannya dalam pitcher, cermin mata wain yang tidak ternilai, atau tin aluminium yang dicat untuk menjaga dengan tema dapur.

4. Buatlah acara memasak!

Beberapa pengantin berasa tidak selesa sebagai pusat perhatian semasa mandi. (Semua orang menonton saya hadiah terbuka!) Bantu mengambil beberapa perhatian dari beliau dengan menjadikan parti lebih banyak acara interaktif. Jika petang dihabiskan untuk menghias kek cawan, membuat pasta dari awal, atau membakar pai, semua orang akan mempunyai pekerjaan yang menyeronokkan dan mereka akan mempunyai masa yang kurang untuk meremehkan pengantin perempuan. Walaupun pengantin wanita suka perhatian, kelas memasak atau aktiviti masih dapat menjadi cara yang menyenangkan untuk menghibur para tetamu.

(Kredit imej: Miranda Walker)

5. Teruskan tema dengan nikmat.

Teruskan tema yang akan melalui akhir dan menghantar tetamu ke rumah dengan sesuatu yang berkaitan dengan dapur. Kami sentiasa suka sudu kayu yang baik, merawat yang boleh dimakan, atau sejenis linen dapur. Lihat sahaja tuala teh dari blogger Miranda Walker!

Pernahkah anda melemparkan mandi stok-dapur? Perkara-perkara keren yang anda merancang? Adakah anda akan membuang masa depan?