Minggu ini saya merancang untuk menulis mengenai pizza. Empat pai dengan kerak sempurna kenyal dan kombinasi rasa yang indah, yang dicipta oleh adik saya. Masalah?

Batu pizza pecah, dalam semua kemuliaannya yang sangat berpengalaman. Adakah ini pernah berlaku kepada sesiapa? Kita bercakap berpecah, gaya gempa, menjadi dua bahagian!

Mari kita jelaskan, ada tiga pizza dan mereka sangat baik: margherita klasik, sejenis gaya Yunani dengan artichokes, zaitun, dan feta, dan yang terbaik dari mereka semua – pizza putih dengan sosej ayam Itali manis, apel Granny Smith , dan walnut cincang.

Ternyata sejak kunjungan terakhir saya ke rumah, adik saya telah menjadi sejenis bisikan pizza. Mengambil beberapa beg ketika dia tiba di rumah ibu bapa kami, dia mengeluarkan sebuah kupas dan batu yang dibawa dari dapurnya sendiri. Kami tidak bercakap seperti, batu pizza saiz perjalanan. Ini adalah kegemarannya, dia telah berpengalaman selama bertahun-tahun, dan dia membawanya untuk mencipta pizza bagi dewa pada petang Sabtu.

Tidak perlu pergi ke dalam butiran pizza yang paling lazat dan nikmat yang pernah saya rasakan untuk merasakan tastebuds saya, tetapi mencukupi untuk mengatakan bahawa keluarga saya memakannya seperti makanan tiga tahun untuk memakan gula. Saranan yang serius adalah membina pizza keempat – yang paling hebat – apabila ini berlaku:

(Kredit imej: Kate Gagnon)

Buzzkill utama. Bahagian yang menyedihkan adalah bahan-bahan yang indah! (Anda harus melihat foto ayah saya menjatuhkan mozzarella daripada ketuhar dengan spatula.)

Saya terkejut untuk mengetahui bahawa ini sebenarnya kali kedua oven ibu bapa saya telah menghancurkan batu pizza. Suhunya sudah tentu tinggi, tetapi ia kelihatan seperti ketuhar elektrik biasa. Tentunya ketuhar gas super panas dan tidak boleh dipercayai akan merosakkan seperti ini sebelum mereka, betul?

Adakah ini berlaku kepada mana-mana di antara kamu?