Pesta pizza! Ia seperti Chuck-E-Keju untuk orang dewasa – hanya lebih baik! Dan tanpa Skee-Ball! Baiklah, ia sama sekali berbeza. Tapi masih bagus untuk pesta. Memasak satu pai pada satu masa di dalam ketuhar, bagaimanapun, adalah sukar apabila anda menyuapkan orang ramai. Kami mengadakan pesta pizza untuk lapan, dan ini adalah pelajaran yang paling kami pelajari.

1. Buat adunan sekurang-kurangnya sehari sebelum.

Telah selesai dan bersedia untuk pergi. Ini bermakna persiapan pra-parti hanya mendapat topping sedia dan membuat salad. Berapa banyak yang perlu dibuat? Kebanyakan pizza buatan sendiri jatuh dalam lingkungan 10 hingga 14 inci, yang sepatutnya memberi makan dua orang. Jadi angka pada satu pizza setiap pasangan. Kami membuat empat pai untuk lapan orang dan semua orang penuh.

Resipi Doh Hanya Anda Perlu

  • Cara Membuat Daging Pizza
  • Homemade Nipis-Crust Pizza

2. Mempunyai semua bahan topping dicincang dan dibahagikan.

Anda akan membuat pizza ini dengan cepat – satu demi satu – jadi semuanya telah dicincang, diukur, dan dicampur bersama (bacon masak, buah kering, dan gorgonzola tersumbat, misalnya). Anda tidak boleh terlalu bersedia.

3. Gunakan resipi cepat memasak.

Anda tidak mempunyai masa untuk menunggu pizza ini keluar. Sebaiknya, apabila anda mendapatkan satu pizza yang dihiris dan dihidangkan di atas meja, yang seterusnya akan hampir siap. Resipi di bawah mengambil masa sekitar lapan hingga 10 minit.

Cuba ini: Cara Membuat Pizza Awesome di Rumah

4. Rancang untuk beberapa rasa yang berbeza.

Kami membuat pizza ara, daging, dan gorgonzola; satu pizza ayam barbeku; dan dua pizza margherita biasa. Jika anda ingin melakukan sesuatu yang eksotik, anda tidak pasti semua orang akan suka, hantar terlebih dahulu, seperti bauche amuse. Kemudian ikuti dengan orang ramai.

5. Masukkan nota di dinding dengan setiap topping pizza.

Bunyi gila? Percayalah kami. Apabila anda mempunyai 12 mangkuk bahan, anda boleh lupa jika bawang caramelized pergi dengan pizza # 1 atau # 2. Tuliskan setiap bahan pai supaya anda pastikan anda tidak melupakan apa-apa.

6. Buka tingkap anda (atau beli kipas).

Atau putar AC anda tinggi. Pizza biasanya memasak pada suhu 550 ° F, dan anda memanaskan ketuhar untuk sementara waktu untuk memastikan batu pizza panas apabila anda mula. Mari kita katakan bahawa tetamu kami menumpahkan pakaian separuh jalan melalui makan malam.

7. Anda memerlukan dua kuali lembaran tanpa rim.

Kecuali jika anda mempunyai kulit, itu adalah. Kami tidak, jadi kami menggunakan lembaran cookie rata untuk meluncur pizza kami masuk dan keluar dari oven. Kami ingin mendapatkan permulaan pada pemasangan pizza yang akan datang sementara yang pertama berada di dalam ketuhar, tetapi kerana itu berlaku pada helaian cookie, kami memerlukan dua – satu untuk pizza baru dan satu untuk menarik pai selesai dari ketuhar.

8. Jika anda membeli batu pizza, dapatkan persegi panjang yang besar.

Ini adalah tip pizza keseluruhan, dan pendapat kita sendiri, tentu saja, tetapi jika anda cuba untuk menjadi cepat, kadang-kadang sukar untuk mendapatkan kedudukan pai betul betul pada batu bulat. Kami menjatuhkan beberapa buah mozzarella yang cuba meletakkan salah satu pizza kami di atas batu bulat, dan dalam ketuhar 550 ° F, yang menghasilkan banyak asap. Jika batu pizza adalah saiz rak ketuhar, ada ruang yang kurang untuk kesilapan. Baca lebih banyak nasihat tentang membeli batu pizza yang baik.

Ini tidak akan menjadi pesta makan malam yang paling santai yang pernah anda hancurkan, kerana anda akan bolak-balik dari dapur, tetapi itu menyeronokkan. Semua orang suka pizza (betul?), Dan semua yang anda perlukan di samping itu adalah salad sederhana dan beberapa bir.

Resipi Pizza

  • Pizza dengan Kale Renyah, Butternut Squash, Bacon & Smoked Mozzarella
  • Pizza Margherita klasik
  • Bayam, Kacang Putih, dan Pizza Taleggio
  • Prosciutto dan Arugula Pizza
  • Pizza Sosej dengan Crispy Kale Chips

Sesiapa sahaja mempunyai petua yang baik untuk membuang pesta pizza?