Pembeku sebelah menyebelahi hadir sendiri cabaran yang sangat istimewa dan unik. Mula-mula dikeluarkan pada akhir 1940-an, kombo peti sejuk dan penyejuk sampingan sampingan mendapat populariti kerana pintu sempit dan ais dan air dispenser di dalamnya. Walau bagaimanapun, orang-orang telah diketahui mengintai tentang ruang beku yang kurang, baik, ruang.

Beku beku sebelah menyebelah adalah sempit, tetapi itu tidak bermakna anda tidak boleh memanfaatkannya. Kami lebih dari 15 tahun – lengkap dengan semua loceng dan wisel yang terdapat pada tahun 2002 – namun ia masih berfungsi sebagai rumah yang sangat efisien untuk semua jenis barang beku.

Melihat untuk menambah beberapa pesanan ke sebelah anda? Pertimbangkan tip ini.

7 Cara Mengatur Freezer Side-by Side

1. Jangan letakkan sesuatu yang penting di pintu.

Pintu adalah bahagian terpanas pembeku anda. Jangan simpan sesuatu yang penting (baca: makanan) di pintu. Makanan yang disimpan di sana mungkin melembutkan dan menyegarkan semula yang memberi kesan kepada teksturnya secara negatif.

Sebaliknya, muatkan rak pintu dengan pek ais atau barang-barang yang tidak akan menjadi buruk dari turun naik suhu. Saya juga menyimpan masa kering saya di rak bawah pintu. Cara yang lebih sejuk memanjangkan jangka hayatnya dan menjauhkan pepijat – ditambah, ia sentiasa mudah dicari ketika saya memerlukannya.

2. Gunakan bekas untuk item yang lebih kecil.

Kotak plastik dan bakul adalah mimpi penganjur, bukan? Jika anda mempunyai banyak barangan kecil di dalam peti sejuk anda, seperti campuran rempah atau serbuk roti, simpannya di dalam tong plastik supaya mereka tidak tersesat dalam shuffle. Begitu juga, jika anda tidak mempunyai laci yang banyak di dalam peti sejuk anda, tab plastik membantu beg corral barang beku dalam satu tempat.

Mereka akan mudah dicari dan mereka tidak akan melepaskan rak atau terbang keluar dari peti sejuk.

3. Simpan seperti dengan suka.

Sama ada anda mempunyai peti sejuk kedua di tempat lain di rumah atau jika ini adalah satu-satunya anda, anda boleh menyimpan perkara-perkara yang baik jika anda menyimpan seperti dengan seperti. Ini boleh menjadi rumit jika anda hanya mempunyai peti ais ini dan bermain permainan Tetris setiap kali anda menambah sesuatu, tetapi lakukan yang terbaik untuk menyimpan semua daging bersama-sama, semua sayuran, semua ais krim.

Jika setiap jenis makanan mempunyai rak tersendiri, masa anda menghabiskan mencari dan menggali untuk sesuatu akan menjadi minimum.

Stesen smoothie saya.

(Kredit imej: Jessica Fisher)

4. Buat seksyen smoothie.

Jika smoothies adalah ciri biasa pada menu minggu anda, kupas semua bahan-bahan smoothie anda dalam satu laci atau rak. Sebuah stesen smoothie membuat ramuan-ramuan yang mudah dicari pada waktu pagi dan juga membantu anda tahu bila tiba masanya untuk menambah stok anda.

(Kredit imej: Jessica Fisher)

5. Buat kawasan pementasan untuk makan malam minggu ini.

Sekiranya anda mendapat pembeku kedua, itu adalah tempat yang bagus untuk penyimpanan jangka panjang dan membolehkan anda menyimpan item yang kerap digunakan di sebelah anda. Apabila anda berbuat demikian, tetapkan satu rak sebagai kawasan pementasan untuk makan malam minggu ini.

Dalam proses ini, anda telah menyelamatkan diri anda berjalan kaki ke ruang bawah tanah, garaj, atau bilik dobi, serta mewujudkan keselamatan terhadap sindrom I-Lupa-to-Thaw yang ditakuti.

Tidak mempunyai peti sejuk kedua? Anda masih boleh menggunakan satu rak untuk makanan yang anda sedang merancang untuk menggunakan minggu itu. Kawasan pementasan ini akan membantu semua rancangan makan anda untuk membuahkan hasil.

6. Jangan lupa untuk mengambil saham.

Mengekalkan inventori yang baik kandungan peti ais anda akan membantu anda membeli dan memasak lebih bijak. Kadang-kadang bandingkan senarai anda dengan apa yang sebenarnya dalam peti sejuk anda.

Dapatkan petua saya: Bagaimana Saya Mengambil Inventori Freezer Yang Bekerja

7. Gunakan atau hilangkannya.

Jika anda telah mengabaikan kandungan beku anda kebelakangan ini, sekarang mungkin masa yang baik untuk makan apa yang ada di sana. Pembekuan peti sejuk anda akan dibuka dengan kerap, menjadikan suhu beku sedikit tidak stabil. Gunakan barang-barang di dalam peti sejuk sebelah sisi anda dalam tempoh satu atau dua bulan untuk kualiti dan tekstur yang terbaik.

Baca lebih lanjut: Bagaimana saya Simpan Wang dengan Makan Ke Freezer

Mengurus dan menggunakan peluang dan hujung akan membantu membersihkan ruang dan kekacauan penyejuk beku, meninggalkan anda dengan ruang yang hebat untuk memasak. Jika ia bersih dan rapi, anda akan menikmati proses memasak yang lebih banyak lagi.

Dan itu selalu membuat rasa makanan lebih baik.

Lebih banyak pada Pengatur Percuma

  • Alat Paling Penting untuk Freezer Teratur
  • 5 Tips Terbaik untuk Menguruskan Freezer Tiny
  • Bekas mesra peti sejuk kegemaran kami – Untuk apa-apa yang anda beku