Tidak ada penonton yang lebih besar daripada pizza perpipaan panas. Secara harfiah tidak ada yang pernah pergi ke pesta dan mengeluh kepada rakan-rakan mereka bahawa mereka berharap tuan rumah telah melayani sesuatu yang lain daripada pizza. Dan pizza berfungsi untuk semua jenis acara, dari kasual, malam Sabtu bersama-sama ke pesta ulang tahun yang lebih rasmi untuk rakan sekerja berusia 35 tahun.

Sukar untuk memerintahkan memesan pizza – selagi anda memesan cukup (lihat: Jumlah Pizza yang Betul untuk Pesanan untuk Pihak). Tetapi anda boleh melakukan pekerjaan yang lebih baik jika anda meminta tiga perkara ini apabila anda membuat pesanan.

(Kredit imej: Brittany Keats Cerullo)

1. Minta potongan dua kali.

Ini secara teknikal adalah tip yang kami berikan jika pizza adalah untuk kanak-kanak kecil, tetapi ia adalah idea yang baik untuk orang dewasa dalam beberapa senario. Mungkin anda mendapat banyak jenis pizza yang berbeza dan orang mungkin mahu mencuba beberapa dari masing-masing? Pemotongan dua kali membolehkan para tetamu untuk mempunyai sedikit setiap pai. Atau mungkin anda bimbang anda tidak akan mempunyai kerusi yang cukup untuk semua orang duduk dan makan? Potongan dua kali membuat kepingan lebih mudah diurus untuk orang yang mungkin makan semasa berdiri. Orang yang tidak suka potongan dua kali hanya boleh mengambil dua dan berpura-pura itu adalah kepingan keseluruhan.

Baca lebih lanjut: Satu Hal Yang Harus Anda Minta Apabila Membuang Parti Pizza Kanak-kanak

2. Dapatkan pai dengan baik.

Walaupun pizza hanya untuk anda secara rambang pada malam Selasa, kami hampir selalu mengesyorkan meminta pizza dilakukan dengan baik. Piza yang tidak begitu baik boleh menjadi basah (baca: berantakan), yang menjadikannya sangat sukar untuk orang makan dalam suasana pesta. Satu masa yang lebih lama di dalam ketuhar akan mewujudkan kerak yang lebih kukuh yang tahan.

3. Lihat jika mereka akan memberikan anda Parmesan di sebelah.

Kebanyakan tempat-tempat pizza gembira dapat memberikan beberapa cawan Solo (tempat kegemaran anda untuk kegunaan salad) penuh keju Parmesan. Anda boleh menggunakan garpu untuk mencubit lubang ke dalam tudung untuk membuat shaker sejenis, atau meletakkan barang dalam mangkuk kecil dengan sudu. Percayalah, orang akan dipam untuk melihatnya apabila mereka pergi untuk merebut keping.

Adakah anda meminta perkara ini? Adakah anda meminta apa-apa lagi? Beritahu kami dalam ulasan di bawah!