Perkataan “makeover dapur” cenderung membayangkan anggaran besar, beratus-ratus jam, dan banyak darah, peluh, dan air mata. Ketiga-tiga pembuat dapur ini tidak mempunyai sebarang perkara. Dan itulah sebabnya kami sangat mencintai mereka. Mereka semua dilakukan pada anggaran DIY dan cukup mudah untuk diselesaikan (mudah bagi kita untuk mengatakan, kita tahu, tetapi pemilik rumah semua berkata begitu juga!). Dan hasilnya tidaklah begitu hebat.

Semak mereka – inilah tiga transformasi dapur yang paling hebat yang kita lihat sepanjang tahun.

Sebelum ini

(Kredit gambar: Jessica Davis)

1. Karya cat kapur

Jessica Davis sememangnya tidak dapat hidup dengan dapurnya kerana ketika itu dia menyimpan wang tunai untuk pengubahsuaian sepenuhnya. Dalam masa yang sama, dia memutuskan bahawa dia mahu kabinet dicat: “Sebilangan besar petikan [daripada profesional] masuk $ 3,000 atau lebih. Ecks!” dia berkata. “Tetapi gagasan mengempelas, menyemai, dan melukis kabinet dengan cara saya sendiri terlalu jauh ke lubang kelinci DIY.” Dia akhirnya memutuskan untuk menggunakan cat kapur, yang bermakna dia tidak akan mempunyai pasir atau perdana kabinet. Dia sangat menyukai hasilnya, malah dia menggunakan barang-barang di lantainya.

Baca lebih lanjut: Saya Cat Dapur Keseluruhan Saya dengan Cat Kapur

Sebelum ini

(Kredit imej: Maria Jordan)

2. Lebih daripada Band-Aid

Selama bertahun-tahun Maria Jordan, blogger di belakang Maria Did It, dicat dan dikemaskini hampir setiap bilik rumahnya – kecuali dapur. “Saya tidak mampu membeli dapur yang saya mahu jadi saya hanya tinggal dengan lantai vinil kotor kuning, backsplash berwarna kuning (bahan yang tidak diketahui), countertops berwarna kuning dengan tanda-tanda kering, dan kabinet kayu gelap,” katanya. Atas saran rakan menggunakan jubin stick-on, Maria memutuskan untuk Band-Aid mengenai keadaan itu.

Selepas

(Kredit imej: Maria Jordan)

Dia bekerja untuk melukis kabinet, menukar perkakasan, menanggalkan semula kaunter, dan memasang jubin lantai. Dia menghabiskan $ 3000, yang banyak wang, tetapi tag harga termasuk peralatan baru juga.

Lihat lagi: Ini Transformasi Sangat Mudah Dapur Terlibat Beberapa Cat, Ubin Sticky, dan Little Else

Sebelum ini

(Kredit imej: Mysa Home Styling)

3. Transformasi $ 200

Dengan kurang dari $ 200 dan dua hujung minggu bekerja, Heather Douglas (dari Mysa Home Styling) dan suaminya mengubah dapur mereka menjadi ruang masak yang penuh kepribadian, yang mana setiap pemilik rumah akan bangga memanggil mereka sendiri.

Selepas

(Kredit imej: Mysa Home Styling)

Mereka mengalih keluar kabinet atas gelap dan berat dan menggantikannya dengan kertas hias emas berwarna-warni dari kulit Sasaran. Kemudian, mereka menambah lekapan lampu baru di atas sink dan keran baru yang berkilat. Itu cukup banyak! Teruja, betul?

Lihat lebih banyak gambar: Sebelum & Selepas: Dapur Ini Mendapat $ 200 Makeover dan Kini Sungguh Menakjubkan

Apa pendapat kamu? Adakah anda suka makeovers ini seperti yang kita lakukan?