Inilah dilema: Beri musim panas dari pasar petani adalah cantik cantik, tetapi colander anda, dengan perbandingan, kelihatan utilitarian dan menjemukan. Tetapi, jangan risau – penyelesaiannya mudah. Tambah sedikit gaya dengan penapis yang melakukan tugas berganda, berfungsi sebagai hidangan berfungsi untuk membilas buah serta sekeping hidangan yang indah. Awak beri selamat datang.

1. Mimira Colander, $ 18 dari Anthropologie: Sekeping ombre biru ini berbeza dengan raspberi atau strawberi.

2. Vermont Berry Colander, $ 80 dari Peter Sheldon Seramik: Bahan mentah di luar dengan sayu putih di dalam, colander stoneware pedesaan ini membuatkan anda berasa seperti mencuci beri di rumah ladang tua.

3. Colander tembaga, $ 10 dari Pasar Dunia: Terjangkau tetapi bergaya dengan kemasan dua-nada, pilihan logam ini menambah bersinar ke dapur anda.

4. Melamine Berry Colander, $ 6 dari Williams-Sonoma: Melamin tahan lama menjadikan penapis kecil ini lembut pada buah.

5. Teal Berry Bowl, $ 48 dari Etsy: Colander yang dibuang tangan ini mempunyai plat terbina di bawah untuk mengelakkan menetes, menjadikannya sesuai untuk disajikan.

(Image credit: Courtesy of World Market)

6. Berry Box Colander, $ 6 dari Crate & Barrel: Mengingatkan kotak-kotak berry kadbod yang anda lihat di pasar petani, penyaring seramik ini membuat hidangan hidangan yang aneh.

7. Espera Nut Bowl, $ 395 dari Anna New York oleh RabLabs: Bagi orang yang mempunyai segalanya, yang tidak memerlukan mangkuk bersalut emas 24 karat dengan corak yang diilhamkan oleh peminat laut? Walaupun tidak secara teknikal colander, ia pastinya boleh digunakan sebagai satu jika anda begitu cenderung.

8. Golden Rabbit 1.5 Quart Colander, $ 39.99 dari AllModern: Corak hitam berbintik pada colander enamel ini menimbulkan vibe kabin desa.

9. White Colander Berry, $ 35 dari Etsy: Sempurna berukuran untuk hidangan hidangan individu, pilihan porselin yang indah ini dibuat di Hudson Valley.

10. Kuhn Rikon Colander Colanderible, dari $ 18 dari Sur la Table: Penuras kolera ini mudah runtuh untuk penyimpanan yang mudah, menjadikannya sesuai untuk dapur kecil.