Sebagai bekas editor makanan pada Setiap Hari dengan Rachael Ray majalah (sekarang Rachael Ray Setiap Hari), Saya boleh mengatakan bahawa saya telah menjadi sangat intim dengan memasak Rachael di tempat kerja dan dapur saya sendiri. Dia tidak mencipta makanan selama 30 minit, tetapi dia banyak dikreditkan dengan mempopulerkan idea itu. Jadi siapa yang lebih baik untuk belajar satu atau dua perkara dari?

Inilah 10 perkara teratas yang saya pelajari tentang memasak makanan malam minggu cepat dari tahun menonton Rach.

1. Anda tidak perlu pergi ke sekolah masakan sebagai tukang masak yang baik (atau cepat).

Walaupun mempunyai empayar memasaknya sendiri, Rach tidak pernah pergi ke sekolah masakan. Dia kerap mengatakan dia bukan tukang masak – dia tukang masak. Anda mungkin tidak akan keluar dengan peralatan memasak sendiri, tetapi itu bukan masalah. Maksudnya adalah bahawa anda tidak perlu dilatih secara klasik untuk membuat beberapa makanan hebat dengan cepat.

(Kredit imej: Emma Christensen)

2. Setiap tukang masak rumah memerlukan ketuhar Belanda.

Sebelum anda berfikir tentang memasak salah satu resipi Rachael, anda akan memerlukan periuk yang betul. Ketuhar Belanda adalah dapur kerja dapurnya – dan untuk alasan yang baik. Pot bertugas berat dari stovetop ke oven untuk memasak tanpa gangguan dan mempunyai tutup ketat yang benar-benar terkunci pada panas. Selain itu, anda boleh menjimatkan masa dengan menggunakan periuk yang sama untuk daging coklat atau sayur-sayuran sebelum menjahit atau memanggang.

Ketuhar Belanda tidak murah (yang baik antara $ 50 hingga $ 400), tetapi menganggapnya sebagai pelaburan. Membuat makan malam di rumah adalah cara terbaik untuk menjimatkan wang dalam jangka masa panjang.

3 Dutch Oven Brands We Love

  • Le Creuset
  • Lodge
  • Staub

3. Pantry anda perlu dipenuhi dengan baik.

Semasa anda meneruskan resipi Rach dan membuat keputusan untuk membuat makan malam, anda mungkin mendapati bahawa dia suka memasak dengan senarai ramuan yang panjang untuk rasa maksimum. Bersiaplah untuk makan malam yang cepat dengan mengekalkan keperluan – minyak zaitun, rempah-rempah, perasa, perasa (seperti saus Worcestershire, kicap, dan mustard), bahan-bahan kering (seperti pasta dan beras), dan pelbagai barangan dalam tin (kacang, tomato, jagung, dan lain-lain) – di tangan. Sebaiknya, mempunyai pantri yang dipenuhi dengan baik akan menghalang anda daripada membuang masa ke kedai runcit.

Stock That Pantry

  • 10 Pantry Staples Tidak Dapat Terperangkap Tanpa
  • 10 Barisan Pantry Anggaran Rendah Semua Orang Harus Ada

4. Menyediakan ruang kerja anda adalah langkah utama.

Rachael suka memulakan segmen memasaknya dengan mengambil semuanya keluar dari peti sejuk dan almari – tangannya sentiasa penuh. Ikuti contohnya: Kosongkan ruang di kaunter anda dan pastikan anda mempunyai semua bahan dan alat anda dan bersedia untuk pergi. Menggali belakang kabinet anda untuk pengadun atau periuk akan membuang masa dan kami hanya mempunyai 30 minit di sini, orang!

5. Ditto untuk bahan-bahan.

Terdapat peluang yang tipis bahawa makanan 30 minit Rach sebenarnya akan mengambil masa 30 minit kecuali bahan-bahan anda siap untuk ditambah apabila diperlukan. Sayur-sayuran bersih, mengukur bahan-bahan kering, dan tangan anda sibuk mengiris dan dicing … kecuali anda berpuas hati dengan makan malam yang lebih daripada makan selama 45 minit.

(Kredit imej: Anjali Prasertong)

6. Sampah sampah adalah rakan anda.

Salah satu petua Rachael yang tidak begitu rahsia untuk menjaga dapurnya kemas adalah dengan memasang mangkuk besar di kaunter untuk sampah seperti hiasan sayur, pembungkus, dan sisa lain. Satu mangkuk sampah memastikan permukaan kerja anda bagus dan zen, dan menjimatkan detik-detik berharga dengan memotong perjalanan ke tong sampah.

Baca lebih lanjut: Satu Perkara Yang Saya Lakukan untuk Mengurangkan Kek di Dapur

(Kredit imej: Leela Cyd)

7. Anda tidak perlu mengukur semuanya.

Pendekatan Rachael untuk memasak agak lembut, yang jelas jika anda pernah mendengar dia menambah minyak zaitun dengan mengira bilangan “giliran kuali” bukannya mengeluarkan cawan ukur. Belajar untuk mempercayai kemampuan anda untuk menganggarkan di dapur dan anda akan menjimatkan masa. Bubuk perisa garam dan lada anda, masukkan garisan sos panas seperti yang anda lihat patut, dan jangan berasa buruk jika seperempat cawan keju sebenarnya lebih dekat dengan tujuh genggaman (whoops!).

8. Anda perlu memasak dengan mata anda.

Anda akan sering mendengar Rachael mengatakan perkara seperti “mencari warna” semasa dia memasak. Resipi menawarkan garis panduan untuk masa, tetapi mata anda tahu yang terbaik. Adakah mereka kacang kacang kukus berwarna hijau terang? Adakah bawang anda kelihatan karamel? Arahan hanya akan membawa anda setakat ini dan anda perlu menjadi orang yang menentukan jika sesuatu dimasak dengan betul. (Satu pengecualian: Selalu menguji daging dengan termometer – tidak ada yang mahu berakhir dengan keracunan makanan!)

Pilih Kalkn # 1 Thermometer: The Thermapen adalah kekalahan $ 83, tetapi termometer serba cepat (benar-benar) ini benar-benar bernilai secara komersial.

  • Beli: Thermapen, $ 83 di King Arthur Flour
  • Baca lebih lanjut: Kenapa Thermapen Itu Worth It

9. Anda perlu berkhidmat beberapa perkara berulang kali.

Rachael membuat banyak burger – dan tiada siapa yang mengadu tentangnya. Anda mungkin tidak sepatutnya memberi keluarga burger anda setiap malam, tetapi takeaway di sini adalah bahawa jika anda baik pada sesuatu, tidak ada yang salah dengan melakukan banyak perkara. Dia menjalankan resipi burger baru dalam majalahnya setiap bulan. Setiap kali idea umum adalah sama, tetapi ia mempunyai beberapa ramuan berbeza untuk profil rasa yang berbeza. Jangan takut untuk mengambil hidangan asas keluarga anda suka dan bermain dengan resipi sedikit. Fikirkan sepanjang masa yang anda akan simpan jika anda tidak selalu berhenti membaca semula resipi itu kerana anda telah menghafalnya!

10. Tidak mengapa jika makan malam tidak kelihatan seperti gambar.

Foto-foto yang anda lihat dalam buku masakan dan majalah mengambil masa berjam-jam untuk menembak, terima kasih kepada pasukan profesional dan pencahayaan yang sempurna. Selagi hidangan anda dimasak dengan betul dan rasa hebat, itu adalah usaha yang penting!

Apa yang telah anda pelajari dari menonton Rach?