Kabinet IKEA biasanya cenderung untuk pergi salah satu daripada dua cara: Mereka boleh melihat murah dan juga, dengan baik, IKEA-y, atau mereka pergi bertentangan dan kelihatan terlalu mewah, seperti apa-apa orang biasa sebenarnya boleh tarik. Sudah tentu, ada jalan tengah – dan jawatan ini dibuat untuk membuktikannya.

Pasti, sesetengah dapur ini disusun oleh pereka profesional, tetapi yang lain direka oleh orang-orang biasa dengan rasa baik. Berikut adalah 10 dapur IKEA yang anda boleh tarik sepenuhnya di ruang anda sendiri.

(Kredit imej: Saya Mudah Sederhana)

1. Putih putih

Kabinet putih, countertop putih dan backsplash putih sepanjang jalan sehingga ke siling – ia menjadi steril sehingga anda melihat kontras hangat dengan lantai kayu dan rak, serta pemegang hitam yang terang. Dapur ini milik Kelsey, dari My Simply Simple, dan dia merancang menggunakan pereka dapur dalam talian IKEA.

Lihat lagi: Heart of the Home dari My Simply Simple

(Kredit imej: The Sweetest Digs)

2. Airy kelabu

Dengan kabinet dasar abu-abu dan topeng cerah, dapur ini – dari Gemma di The Sweetest Digs – terasa segar dan sejuk. Beliau menambah perkakasan emas luxe dan melukis memotong di sekitar tingkap untuk menyesuaikan kabinet untuk rupa tersuai.

Lihat lagi: A Grey and White IKEA Kitchen Transformation dari The Sweetest Digs

(Kredit imej: Maison de Pax)

3. Hitam dan putih

Walaupun ia adalah kabinet gaya yang sama dengan dapur pertama yang disenaraikan, di sini kabinet dasar hitam dan countertop blok berduri memberikan dapur ini rasa yang sama sekali berbeza. Rachel dari Maison de Pax berkongsi yang satu ini di laman webnya.

Lihat lagi: Kitchen Farmhouse Modern dari Maison de Pax

(Kredit imej: Tweaking rumah)

4. Putih klasik

Kabinet putih mudah dengan butir-butir yang diilhamkan oleh Shaker memberikan dapur Bay Area ini, yang direka dengan menggunakan perkhidmatan dalam kedai IKEA, sebuah penampilan mewah.

Lihat lagi: Dapur IKEA di SF Bay Area dari Rumah * Tweaking

(Kredit imej: Faith Durand)

5. Dapur EIC kami

Saya cuba untuk tidak menyertakan dapur IKEA dengan bahagian kabinet dari Semihandmade – sebuah syarikat yang hanya membuat pintu / laci depan untuk kabinet IKEA – kerana dapur mereka sangat cantik yang dirasai seperti penipuan. Tetapi saya tidak dapat menahan memamerkan dapur Editor-in-Chief kami sekali lagi.

Lihat lagi: Pengubahsuaian Dapur Iman: The Big Reveal, Keputusan Akhir!

(Kredit imej: Gaya di Rumah)

6. Ultra moden

Barisan kabinet berkilat, pemegang kontras yang tinggi, dan lantai kelabu-coklat – ditambah dengan jubin marmar herringbone yang luar biasa – menjadikan dapur ini kelihatan anggun dan moden.

Lihat lagi: Makeover Dapur Erin McLaughlin dari Gaya di Rumah

(Kredit imej: Hammer and Spear)

7. Bergaya industri

Beberapa helah DIY – termasuk pemegang laci kulit dan rak paip tembaga – ditambah butiran terperinci (memilih untuk papan hitam hitam $ 15 setiap panel) adalah bagaimana Kristan Cunningham dan Scott Jarrell, pemilik syarikat reka bentuk LA Hammer and Spear, bertukar pakej dapur IKEA yang standard ke dalam ruang industri yang sihat.

Lihat lebih banyak kerja mereka: Hammer and Spear

(Kredit imej: Klikk)

8. Blues dua-toned

Berikut adalah satu lagi projek yang memodelkan model IKEA sedikit: Pemilik rumah ini menggunakan pembuat hadapan kabinet Eropah Superfront untuk menyesuaikan kabinet IKEA mereka dengan teal di bahagian bawah, pudina di atas, dan menarik tembaga minimalis.

Lihat lagi: Anda tidak boleh klik pada halaman ini

(Kredit imej: Syarikat Rekaan Jones)

9. Ladang kelabu

Kabinet dasar abu-abu, puncak putih, jubin bawah tanah, dan rak kayu yang tebal melengkapkan rasuk yang terdedah di dapur rumah ladang ini yang dikongsi Emily di laman web Jones Design Company.

Lihat lagi: Seperti yang Menakjubkan Sebelum dan Selepas (A Farmhouse Kitchen) pada Jones Design Company

(Kredit imej: Cate St Hill)

10. Minimalis kelabu

Warna yang sama, rasa yang sama sekali berbeza. Barisan kabinet abu-abu yang diselaraskan, menarik hampir tidak kelihatan, dan backsplash bertitik vertikal menjadikan dapur kecil ini kelihatan sejuk dan luas.

Lihat lagi: Makeover dapur IKEA saya – transformasi dari Cate St. Hill