Hanya kerana hujung minggu ke-4 Julai berakhir tidak bermakna kita melihat koktail perayaan yang cepat dan mudah terpaksa berakhir. Lagipun, Bastille Day hanya sekitar sudut, menyerang pada Khamis depan, 14 Julai. Berikut adalah koktel yang ringan dan indah untuk memanggang acara: Liberté yang memaparkan musim panas, citrusy apéritif, Lillet Blanc.

Apabila saya mula-mula melihat koktel ini pada menu pada suatu acara saya menghadiri minggu yang lain, saya tidak sabar-sabar untuk mencubanya. Saya peminat besar Lillet Blanc – dan Martinis yang dibuat dengan gin – dan fikir ini Lillet, gin, dan comel pengecut comel kelihatan seperti minuman pra-makan malam yang benar-benar menyegarkan untuk malam musim panas yang hangat.

Dan ia lebih daripada sekadar dasar aperitif Perancis yang memberikan kredo Day Bastille ini. Seperti yang dicipta oleh penciptanya: “Jalur putih pada bendera Perancis mewakili kebebasan, dan dengan koktel ini kami menawarkan peminum moden kebebasan untuk melakukan perkara yang berbeza, menikmati Lillet di Martini daripada vermouth.” (Dan ya, mereka datang dengan dua lagi koktel Lillet yang dipanggil Fraternité dan Egalité untuk melengkapkan set.)

Sesuatu salib di antara Classic Martini (gin, vermouth kering, pengecut oren), dan Vesper Martini (gin, vodka, dan Lillet Blanc atau Cocina Americano yang berbentuk quinine), Liberté yang dominan Lillet segar dan merasa ringan dengan sedikit kehangatan oren-y. Vive la différence!

Liberté Cocktail (oleh Nicole Cloutier dan Jacqueline Patterson untuk Lillet, digunakan dengan kebenaran)

membuat satu koktel

3 auns Lillet Blanc
1 auns Hendrick’s gin (saya menggantikan gin yang saya ada di tangan, Oxley, yang bekerja dengan baik dengan resipi ini kerana nota sitrus-y)
2 sorong Fee Brothers Pengecutan oren (saya menggunakan Regan)
garnish: kulit jeruk

Kacau bersama-sama dengan ais dan terikan ke dalam kaca koktel. Hiaskan dengan kepingan nipis kulit jeruk nipis, berputar di atas minuman untuk melepaskan minyak pentingnya.

Pernahkah anda mencuba koktel yang dibuat dengan Lillet?

Nora Maynard adalah penggali campuran rumah lama dan pengajar sesekali di Pusat Astor NYC. Dia adalah penyumbang kepada Perniagaan Makanan: Ensiklopedia Industri Makanan dan Minuman dan merupakan penerima Fellowship Lembaga Telur Amerika dalam penulisan kuliner di Koloni Writers ‘at Dairy Hollow. Beliau sebelum ini membahas makanan dan minuman dalam filem di The Kitchn dalam ruangan mingguannya, The Celluloid Pantry.

Berkaitan: Idea Drink-Jacobin dan Lain-lain Bastille-Storming

(Imej: Nora Maynard)