Ketika saya melihat taktik ini dari David Lebovitz dan kawannya Kate Hill, saya terkena seketika. Pada senarai makan malam ia pergi, dan ia tidak tinggal di sana lama. Saya membakarnya malam tadi, dan ia tidak mungkin lebih mudah, atau lebih lazat, dan ia terasa seperti kebahagiaan musim panas yang murni dari taman.

Tart ini adalah tuang tomato musim panas asas, dan ia benar-benar tidak mudah. Anda mengambil bungkus adunan tart tanpa gula (saya menggunakan kerak pai dari Trader Joe) dan mencubanya dengan mustard yang baik. Kemudian anda mengepelkan kepingan tomato dalam, dan atas dengan herba cincang dan keju kambing. (Ia boleh dibakar dalam kuali tart, tetapi saya telah digunakan untuk tart berry, jadi saya hanya membuat galet bebasform.) Bakar, dan memakan. Lihat? Mudah.

Perkara semacam ini menyatakan yang terbaik untuk memasak musim panas, kepada saya. Ia cukup besar untuk menjadi hidangan ringan, walaupun ia juga boleh mengiringi daging panggang atau salad makan malam.

Satu-satunya perkara yang saya akan lakukan pada masa akan datang adalah untuk membiakkan tomato; jus tambahan dibuat bahagian bawah kerak yang agak basah. Ini tidak merosot dari kesenangan kita sama sekali, tetapi ia menjadikannya agak rumit.

Dapatkan resipi: Tart Tomat Perancis

Berkaitan: Renyah, Chewy, Gluten-Free: Socca (Chickpea Pancake)

(Imej: Faith Durand)