Berikut adalah perkara yang lucu mengenai krim telur: Ia tidak mengandungi telur mahupun krim. Apa yang ditawarkannya adalah cara yang manis namun ringan untuk mengakhiri hidangan. Dan, jika anda begitu cenderung (saya), anda boleh menyelinap minuman keras anda pada masa yang sama. Bonus!

Krim telur adalah klasik kedai soda. Pada zaman dahulu ubat soda kedai ubat, kanak-kanak dan remaja akan merasakan ke bar untuk segelas susu yang kaya, dimasak dengan soda, dan manis dengan kacau tebal sirap coklat. Krim telur coklat terutama dikaitkan dengan Brooklyn; anda sering melihat mereka dirujuk sebagai “krim telur Brooklyn.”

Saya tidak tahu bagaimana “telur” dan “krim” dikaitkan dengan minuman ini, kerana ia tidak mempunyai, tetapi ia sama-sama berkrim dan menyegarkan pada masa yang sama. Ia semacam lorong ais krim, tanpa sudu es krim penuh. Saya lebih suka untuk mendapatkan kalori saya dari makanan, bukan minuman (koktail kecuali), jadi satu-satunya masa saya mempunyai minuman manis dan kaya adalah pada akhir makan. Saya dapati bahawa camkshake atau smoothie manis adalah cara terbaik untuk mengakhiri hidangan – terutamanya dalam cuaca panas.

Krim telur ini adalah satu lagi contoh yang baik dari cara untuk mengakhiri hidangan dengan sepakan sesuatu yang manis yang dikocok dari jerami. Tetapi ia tidak dibuat dari ais krim atau yogurt beku; Perkara terkaya di dalamnya adalah susu. Jadi, walaupun ia manis, ia juga lebih ringan.

Ia juga mengenai pencuci mulut yang paling mudah dibayangkan. Bawa satu set gelas ke meja dengan straw dan sudu teh es, dan susu coklat dalam periuk kecil. Tuangkan dan biarkan semua orang memaksa minuman mereka sendiri. Mudah, dan banyak keseronokan.

Dan jika anda, seperti saya, nikmati rasa bourbon dengan coklat anda, kemudian pukul sedikit dengan susu, dan menyerap di sinar matahari musim bunga musim bunga!

Beberapa lagi nota mengenai proses saya di bawah:

• Krim telur tradisional memerlukan susu biasa dicampur dengan sirap coklat (Fox’s U-bet, untuk menjadi sangat tepat). Saya mempunyai akses walaupun kepada susu coklat yang sangat luar biasa, jadi itulah yang saya gunakan di sini, menjulang coklat quotient dengan ketara. Sekiranya anda mahukan pengalaman krim telur yang lebih tradisional, gunakan susu keseluruhan biasa.
• Adalah lebih baik untuk meletakkan susu dalam peti sejuk selama kira-kira 15 hingga 30 minit sebelum mencurahkannya. Anda mahu ia super sejuk.
• Dan akhirnya, sukar untuk mendapatkan kepala tepat pada krim telur menggunakan seltzer botol sahaja. Ia tidak akan berbuih seperti minuman beralkohol. Gunakan pemukul kecil untuk membantu busa minuman seperti seltzer dicurahkan ke dalam susu.

Double Chocolate Bourbon Egg Cream

Membuat satu minuman

  • 3 sudu

    sirap coklat

  • 1/2 cawan

    susu coklat, sangat sihat

  • 1/2 auns

    (kira-kira 1 sudu besar) bourbon

  • 1/2 sudu teh

    ekstrak vanila

  • 1 cawan

    air seltzer, sejuk

Tuang sirap coklat ke dalam gelas tinggi. Campurkan dalam susu coklat, bourbon, dan vanila. Perlahan-lahan tuangkan air seltzer, menggunakan satu tangan untuk mencurahkan dan tangan yang lain untuk mencampur seltzer dan susu dengan pukul kecil. Pukul bahagian atas minuman bersungguh-sungguh selama beberapa saat; anda harus berakhir dengan lapisan atas berbuih, dan lapisan susu coklat yang lebih tebal di bawah. Minum segera!

Lebih banyak pencuci mulut untuk Sip

• Cara Membuat Strawberry Milkshake Pembunuh
• Krim Ais Krim Cherry Lambic
• Bekas Milkshake Chocolate Butter-Chocolate Banana-Peanut

(Imej: Faith Durand)