Apabila saya dewasa, kita tidak makan daging pada hari Jumaat, dan barangan bukan daging adalah tongkat ikan! Saya tidak mempunyai kenangan yang sangat menarik dari mereka sejak dahulu – paling tidak mereka hambar, dan paling teruk mereka agak basah – tetapi anda mempunyai mereka untuk makan malam dan terus dengannya. Alternatifnya adalah salmon patties (dengan salmon dari balang!), Jadi tongkat ikan cukup hebat.

Nah, mereka telah datang jauh sejak itu. Sesiapa yang pernah memerintahkan taco ikan tahu bahawa ikan yang ringan dan dilapisi roti boleh membungkus rasa utama. Dan terima kasih kepada sahabat penyayang ikan, saya akhirnya menemukan tongkat ikan yang saya gembira untuk makan sendiri kerana saya berkhidmat kepada anak-anak saya.

(Kredit imej: Joe Lingeman | Kitchn)

Pemenang: Wild Sea Alaska Pollock Fish Nuggets. Ya, mereka nugget dan secara teknis bukan berbentuk kayu, tetapi itu mungkin membuat saya lebih menyukai mereka.

Beli: Laut Alam Liar Alaska Pollock Fish Nuggets

Pertama sekali, ikan itu bersumber secara lestari dan ditangkap dalam perikanan bersertifikat MSC yang berpusat di Alaska, yang menjadikan anda berasa baik. Dan tongkat mereka sendiri mendapat kekuningan yang berwarna perang keemasan di luar, dan seram dan ringan di bahagian dalam – sama seperti anda mahu mereka. Anak-anak saya suka mereka seperti itu, dan untuk orang dewasa, nuggets ikan adalah tambahan protein mudah untuk taco, salad, atau sandwic yang diilhamkan pantai. Sudah tentu, saya akan berbohong jika saya berkata saya tidak pernah makan mereka keluar dari ketuhar.

Apabila kanak-kanak perempuan saya lebih muda, kami telah membuat Dr Fishes Lightly Breaded Dr Praeger, dan mereka masih memilih yang baik untuk mereka (dan mereka mempunyai pilihan bebas gluten juga), tetapi sekarang kita telah mencuba ini, kita ketagih . (Dapatkannya?)

Bagaimana pula dengan anda, adakah anda mempunyai tongkat ikan yang anda suka?