Sebagai tindak lanjut kepada jawatan semalam mengenai penggunaan sayur-sayuran musim sejuk di CSA anda, ini datang satu soalan yang baik dari Emily. Dia mencari cara untuk menggunakan lebihan bawang besar!

Orang yang Bermanfaat,

Kami tergolong dalam CSA dan setiap minggu kami mendapat satu kotak kecil hasil dihantar ke pintu kami. (Sidenote – jika ini tersedia untuk anda, ia akan menjadi tidak menentu sekurang-kurangnya melihat ke dalamnya.Hasil yang terbaik.) Pernah kita melalui kebanyakannya dengan cepat, dan apa yang saya dapati kita berjalan pada umumnya saya boleh mencari beberapa cara untuk memeliharanya. Apel, sebagai contoh, adalah mudah.

Bawang, bagaimanapun, tidak begitu mudah. Walaupun saya menggunakan bawang setiap malam kita hanya melalui satu minggu, dan biasanya terdapat 3 dalam setiap kotak. Saya tidak mahu membazirkan mereka tapi saya tidak tahu idea dan saya tahu akan ada lebih banyak minggu depan.

Hanya untuk memberitahu anda, bawang biasa-termasuk suspek adalah sos pasta, risotto, daging peras untuk tacos / fajitas, tumis dalam wain merah dengan cendawan, dan perkara-perkara lain sepanjang garis itu. Apa yang saya cari adalah resipi yang akan menggunakan sebahagian besar bawang sekaligus dan tidak meninggalkan suami dan saya sendiri menyesali seperti pengambilan bawang besar … anda tahu apa yang saya maksudkan.

Saya terbuka kepada apa-apa cadangan yang anda ada, dan saya tidak takut pengetinan tetapi saya tidak dapat melihat bagaimana itu akan menjadi baik / berguna kemudian. Terima kasih banyak-banyak!

Emily, pertama sekali, bawang akan disimpan untuk seketika jika mereka terus kering dan disiarkan. Pastikan mereka mempunyai peredaran udara yang baik, dan mereka berada di tempat yang sejuk dan kering. Mereka akan bertahan sekurang-kurangnya sebulan atau dua jika terus seperti ini.

Jika anda ingin menggunakannya dengan cepat, walaupun, dan memelihara mereka, saya hanya mempunyai perkara untuk anda: Bawang karamel!

Sekiranya anda memotong semua bawang dan karamelnya perlahan-lahan ke atas api yang rendah dengan beberapa mentega, mereka akan menjadi sangat baik dalam pasta, pizza, burger, dan salad bijirin.

• Pembina Rasa: Cara Bawang Karamel

Walau bagaimanapun, perkara paling besar adalah membeku dengan baik. Anda boleh melancarkan keseluruhan bungkusan (anda juga boleh melakukan ini dalam ketuhar atau dalam periuk perlahan) dan kemudian membekukan bawang dalam beg kecil atau dulang ais kiub. Kemudian buang dan gunakan sebagai topping atau dalam resipi yang memanggil bawang karamel. Berikut adalah beberapa:

• Kentang manis dan Bawang Caramelized
• Kacang Kacang Florida dengan Bawang Karamel dan Bacon
• Top Burger Terbaik
• Kentang Panggang, Gorgonzola dan Pizza Prosciutto

Juga lihat catatan ini dari semalam: Teknik Asas: Cara Memasak Bawang.

Soalan seterusnya?

Berkaitan: Maklumbalas Reader: Apa yang Harus Kita Lakukan Dengan Lemon ini?

(Imej: Emily)