Saya mempunyai perkara untuk kasut sarapan pagi. Sebahagian daripada ini adalah kepentingan diri malu; Saya baru saja selesai menulis buku mengenai casseroles moden dan dikemas kini, dan daripada semua resipi, saya suka casseroles sarapan yang paling! Promosi sendiri mengetepikan (buku itu tidak keluar sehingga Januari) proses itu membantu saya mengingati semula betapa indahnya kasir sarapan boleh. Ia akan memberi makan kepada anda selama beberapa hari, ia sering mudah diangkut, dan ia boleh dipersiapkan terlebih dahulu. Berikut adalah sedozen sarapan pagi lebih segar, lebih casseroles yang akan membuatkan makanan hari minggu yang indah untuk anda dan anda.

Sekarang, penunjukan “moden” untuk casseroles tentu saja subjektif. Anda mungkin berfikir semua casseroles adalah dengan cara yang sangat tradisional dan lama, dan dalam beberapa cara ya, mereka. Mereka juga cara yang sangat baik untuk menggunakan apa yang anda ada. Pukul beberapa telur bersama-sama dengan beberapa sayur-sayuran yang sudah masak dan segelintir keju yang dibohongkan dan bakar. Presto! Casserole.

Secara keseluruhannya, apa yang saya maksudkan moden adalah lebih ringan, segar, dan lebih mudah dihadam daripada sosej dan urusan krim pagi Krismas. Saya suka casseroles yang kaya dan berat, tetapi saya tidak mendapati mereka sangat praktikal untuk makan setiap hari. Saya tidak mahu sesuatu yang sangat berminyak atau berlemak setiap hari, kerana ia membuatkan saya menjadi koma makanan segera. Jadi kebanyakan kaserol di bawah ini mengikuti kecenderungan peribadi saya dan tidak dimuatkan dengan krim, tiga jenis daging, atau cawan gula.

Kebanyakannya termasuk telur, tetapi kebanyakannya memanggil susu rendah lemak atau keju kotej daripada keju atau krim yang lebih kaya. Sekali lagi, tidak ada yang salah dengan merawat yang lazat – saya tidak mahu mereka setiap hari.

BARISAN TERATAS
1 Zucchini and Green Chile Egg Breakfast Casserole – From Closet Cooking. Segala-galanya yang saya sayangi dalam kasir sarapan pagi: Panas sedikit, banyak sayur-sayuran, namun begitu mudah. (Hanya lima ramuan!)
2 Zucchini dan Asparagus Strata – Dari Joanna di sini di The Kitchn. Satu lagi kaserol vegetarian, yang dibuat dengan roti yang sihat atau roti makan malam. Jadi cantik, jadi hijau!
3 Resipi Casserole Sarapan dengan Bayam, Leeks, Keju Kotej, dan Keju Kambing – Dari Kalyn’s Kitchen. Mudah, dan sangat hijau. (Sense a theme?) Juga, Kalyn sangat baik mencipta resipi untuk diet South Beach, dan ini adalah salah satu daripada mereka.
4 Herbed Zucchini dan Feta Quiche dengan Crust Brown Rice – Resipi lain dari Closet Cooking. Saya terpesona oleh kerak padi coklat, yang menambah lagi biji-bijian lain pada campuran, dan tekstur baru juga. Saya mahu bermain-main dengan ini tidak lama lagi!
5 Smoked Salmon and Potato Breakfast Casserole – From Bon Appétit. Seorang kaserol juga merupakan tempat yang baik untuk menggunakan sedikit bahan mahal, dan memanjangkannya. Saya suka salmon salai tetapi jarang membelinya. Seorang kaserol seperti ini adalah cara yang baik untuk meregangkan paket kecil ke dalam beberapa hidangan.

MIDDLE ROW
6 Kale and Potato Gratin – Dari Sara Kate di The Kitchn. Ya, anda mungkin memikirkan ini sebagai hidangan sampingan makan malam, tetapi mengapa tidak sarapan juga? Suami saya menyayangi sisa santapan dengan telur di atas, dan anda boleh melakukan perkara yang sama untuk ini. Atau hanya makan seperti itu!
7 Marmalade Toast Casserole Perancis – Dari Memasak Cahaya. Casseroles bukan hanya untuk menggunakan sayuran sisa; yang ini menggunakan sisa terakhir jem dan marmalade. Anda juga boleh mencampurkan rasa!
8 Savory Breakfast Casserole – Dari Memasak Cahaya. Satu lagi kaserol ringan, dibuat terutamanya dengan putih telur, dan dengan sosej vegetarian.
9 Itali Brunch Casserole – Dari Living Southern. Suka rasa panas yang dinikmati di dalamnya.
10 Corn Strata – From Inn Cuisine. Kombinasi semua roti gandum dan jagung dalam satu ini sangat menarik.

BARISAN BAWAH
11 Garden Vegetable Crustless Quiche – Dari Memasak Cahaya. Peringatan yang baik bahawa mana-mana quiche boleh dibakar dengan masa yang kurang (dan kalori) dengan meninggalkan kerak.
12 Sarapan Tortilla Strata – Dari Memasak Cahaya. Casseroles tidak perlu bergantung kepada roti atau roti; cuba gunakan perkara-perkara jenis roti lain di dalam almari anda. Tortillas, mi, walaupun taco shell, boleh dilapisi menjadi sesuatu yang boleh anda ambil untuk sarapan pagi.

OK, giliran anda! Adakah anda mempunyai kaserol kegemaran anda menikmati sarapan? Mempunyai resipi untuk dikongsi?

Berkaitan: Membersihkan Pantry? Buat Borang Percuma Casserole Pasta

(Images: Kevin of Closet Cooking, Joanna Miller / The Kitchn, Kalyn of Kalyn’s Kitchen, Kevin of Closet Cooking, Mark Thomas / Bon Appetit, Sara Kate Gillingham-Ryan, Becky Luigart-Stayner, Leigh Ann Ross / Cooking Light, Karry Hosford / Memasak Cahaya, Hidup Selatan, Masakan Inn, Randy Mayor / Memasak Cahaya; Becky Luigart-Stayner; Lydia DeGaris-Pursell / Memasak Cahaya)