(Kredit imej: Gimme Delicious)

Sekarang anda mungkin sangat akrab dengan fakta bahawa kembang kol adalah ramuan ajaib. Ia tidak lagi merosot di atas piring kentut yang menyedihkan, menunggu beberapa orang miskin yang mengoreknya melalui terlalu banyak peternakan berpakaian untuk menutupi rasa yang agak hambar itu. Ia adalah beberapa tahun yang lalu bahawa saya mula-mula melihat orang yang menghidupkan kembang kol menjadi nasi atau kerak pizza, dan kemudian ia digunakan sebagai asas untuk mac dan keju dan “kentang”. Dalam erti kata lain, kembang kol boleh berubah menjadi apa-apa jika anda percaya cukup keras. Ia agak seperti tauhu dengan cara itu.

Apabila saya melihat resipi sayap madu Sriracha madu, saya tahu dengan segera mereka akan menjadi lazat. Saya pernah mempunyai sayap kembang kol palsu sebelum ini, tetapi ini sedikit istimewa kerana resipi memerlukan anda melekatkan kembang kol di dalam campuran panko (bersama dengan tepung, susu, dan air) sebelum mereka digoreng. Saya rasa ini akan menghasilkan tekstur yang lebih baik secara keseluruhan, dan mereka akan lebih mudah untuk makan dengan tangan. Kadang-kadang gigitan kembang kol boleh menjadi sedikit basah, tetapi kelihatannya sangat kokoh akibat salutan.

Selepas kembang kucai bersalut panko digoreng, anda melemparkannya ke dalam madu, Sriracha, dan adunan saus sehingga ditutup sepenuhnya. Anda boleh melayani mereka dengan biji wijen jika anda inginkan.

Sebaik sahaja anda membuat sayap ayam adalah peluang yang baik untuk membuatnya. Sebarang parti musim panas, misalnya, akan mendapat manfaat daripada gigitan kembang kol ini. Atau jika anda seorang yang sering menonton sukan dengan rakan-rakan, ini akan menjadi tambahan unik.

Dapatkan resipi: Sticky Honey Sriracha Cauliflower Wings dari Gimme Delicious Food

Lebih Resipi Kembang Kolum Delicious dari Kitchn

  • Buffalo Kraftangan Lettuce Wraps
  • Sup Kembang Lemak Kelapa Lemak
  • Cara Membuat Kembang Kolum Panggang Secara Seluruh
  • Bagaimana Membuat Krim Kolar Kumbahan yang paling Creamiest
  • Cauliflower Mac dan Keju

Apa resipi kembang kol kegemaran anda?