(Kredit imej: Maria Siriano)

Beet pesto pasta adalah resipi tandatangan saya yang telah saya buat selama bertahun-tahun. Saya mencuba untuk pertama kalinya sebagai anak (segar dari kaleng!) Hanya untuk mengambil masa yang agak panjang sementara selera saya dipulihkan (atau mungkin matang). Saya mempunyai mereka lagi bertahun-tahun kemudian ketika saya bekerja di La Folie di San Francisco, pasca sekolah masakan. Pada dasarnya saya diberitahu “makan bit.” Jadi saya makan bit.

Saya masih ingat jenis: ungu, gula-gula, dan emas. Mereka segar dan cantik dan, untuk kejutan saya, saya sangat menyukai mereka. Beets dan saya telah terlibat dalam hubungan cinta sejak itu.

Walaupun saya marah kerana teksturnya dan rasa bersahaja, saya rasa pesona sebenar saya berasal dari warna fuchsia yang meriah dengan pelbagai ungu; ia benar-benar memabukkan kepada saya, jadi saya pastikan bit yang cantik ini dapat masuk ke dalam segala-galanya dari salad ke pizza ke pasta – yang membawa kita ke pesto bit pesto ini.

Dengan menggunakan bit yang dipanggang atau rebus, anda benar-benar dapat memanfaatkan sepenuhnya daya tarikan visual. Ia juga memberi anda peluang yang baik untuk meningkatkan rasa bit dengan tambahan seperti bawang putih dan cuka anggur merah. Dalam resipi ini, badam dan minyak zaitun membawa kekayaan yang baik dan lancar ke pesto, dan kemudian percikan garam kosher adalah semua yang anda perlukan untuk membawa kedalaman. Seterusnya, anda melemparkan pasta lazat ini dengan pasta, dan anda tidak akan percaya bagaimana hidangan mudah ini berubah menjadi sesuatu yang spektakuler.

(Kredit imej: Maria Siriano)

Saya selalu berkata bahawa keajaiban hidangan ini adalah bahawa ia mendapat orang-orang yang suka bit yang teruja tentang mereka sekali lagi. Bagi mereka yang berfikir mereka tidak suka bit, warna sudah cukup untuk mereka mencuba, dan kemungkinan mereka akan menyukainya – Saya tahu kerana kakak saya adalah pemukul bit kuat dan bangga dan dia juga akan makan pasta ini ! Tambahan pula, anda tahu bahawa seorang anak berusia 6- tahun dan berusia 8 tahun yang memakannya adalah tanda pasti hidangan yang menang. Sudah tentu, untuk anak-anak saya, ia hanya dikenali sebagai pasta unicorn merah jambu yang ajaib, tetapi itu tidak ada kaitan dengannya.

Saya suka menghiasi hidangan yang indah ini dengan bunga yang boleh dimakan – terutamanya pada Hari Ibu! Ia hanya lebih cantik apabila ditaburi dengan bunga chive, kelopak butang bujang, atau pansies kecil. Ia akan menjadi bintang visual meja dan ibumu akan menang. Jangan ragu untuk berkhidmat dengan mangkuk besar Pecorino yang baru dicincang, jika dikehendaki.

Pasta ini boleh dibuat dengan pasta bebas gluten atau biasa; disimpan vegan jika anda berpegang pada taburan Pecorino; dan disajikan suhu hangat, bilik, atau sedikit sejuk. Ia bertujuan untuk menjadi fleksibel supaya anda boleh melakukan apa yang terbaik untuk orang-orang dalam hidup anda.


Beet Pesto Pasta

Hidangan 6

  • 1 pound

    spageti secara tetap atau gluten bebas

  • 2

    ulas Bawang Putih

  • 1/2 cawan

    badam slivered mentah

  • 2

    besar dimasak dan dikupas ungu ungu, dicincang kasar

  • 1/3 cawan

    minyak zaitun

  • 2 sudu

    cuka wain merah

  • Garam kosher

  • Cincang segar yang dicincang, untuk hiasan

Bawa periuk besar air masin ke dalam mendidih. Tambah pasta dan masak sehingga al dente.

Sementara itu, letakkan bawang putih dan badam di dalam mangkuk pemproses makanan yang dilengkapi dengan lampiran bilah dan nadi sehingga badam adalah hidangan yang baik dan bawang putih dicincang. Tambahkan bit, minyak zaitun, dan cuka dan denyutan sehingga anda mempunyai sos yang lazat seperti pesto. Musim rasa dengan garam halal.

Apabila pasta siap, buang dengan pesto dan musim untuk rasa dengan garam halal. Hidangkan panas. (Jika anda ingin berkhidmat pasta pada suhu bilik atau sejuk, bilas pasta dengan air sejuk sebelum melambung dengan pesto.)

Nota Resipi

Dicetak semula dengan kebenaran daripada Pure Delicious oleh Heather Christo, hak cipta (c) 2016 oleh susunan dengan Buku Pam Krauss dan Buku Avery, ahli Penguin Group (USA) LLC, Penguin Random House Company.

(Kredit imej: Heather Christo)

Cari Buku Heather:

Pure Delicious oleh Heather Christo