Jika sandwic adalah keupayaan anda untuk menangani sisa-sisa Kesyukuran, biarkan sandwic triple-decker ini menjadi yang anda jangkakan. Diilhamkan oleh sandwich kelab klasik, twist bermusim ini bergantung pada kalkun segar, dan menukar tomato untuk sos kranberi dan salad untuk ketinggalan Brussels sprouts.

Twist Mudah di Klasik

Sandwich kelab klasik adalah pasti lazat tidak kira di mana anda menempahnya. Versi ini mengulangi sandwich kelab sebagai cara untuk menumbangkan sisa-sisa Thanksgiving.

Sos kranberi dan mayo tersebar di atas roti nipis yang ringan dan nipis (roti tipis membuat makan roti sandwic ini mungkin). Sekiranya anda tidak membuat pucuk pada tahun ini, gunakan beberapa slaw sisa atau hanya gunakan salad segar. Tetapi jika anda membuat pucuk Brussels dengan bacon untuk Kesyukuran, tetapkan beberapa untuk membuat sandwic ini.

(Kredit imej: Lauren Volo)

Turki dan Brussels Sprouts Club Sandwich

Membuat 2

  • 6 kepingan

    roti sandwic putih nipis, panggang

  • 1/2 cawan

    sos cranberry atau relish, dibahagikan

  • 3 sudu

    mayonis

  • 1 cawan

    memasak pucuk Brussels, dihiris nipis

  • 6 kepingan

    daging masak (pilihan)

  • 6 auns

    dadar ayam ayam yang dihiris nipis

Sebarkan 1 sudu makan sudu cranberry pada setiap 2 keping roti bakar; mengetepikan. Sebarkan mayonis pada baki 4 biji roti bakar; mengetepikan.

Di atas setiap keping roti bakar sos cranberry dengan 1/4 kubis Brussels, diikuti oleh 1/4 daging, maka 1/4 dari ayam belanda. Di atas setiap sandwic dengan kepingan roti panggang yang lain, bahagian bawah mayonis. Sebarkan sisa sos cranberry di bahagian lain toast mayonis. Atas sos kranberi dengan kubis Brussels, bacon, dan ayam belanda yang tinggal. Selesaikan setiap sandwic dengan irisan terakhir roti bakar, sebelah mayones.

Perlahan-lahan tekan setiap sandwic untuk padat sedikit. Menggunakan pisau bergerigi, potong setiap sandwic diagonal menjadi 4 keping. Selamat setiap suku tahun dengan tusuk gigi, jika dikehendaki. Berikan segera.