(Kredit imej: Kimberley Hasselbrink)

Kacang Hash adalah makanan ala gaya rumah klasik. Tetapi ia mengambil sejumlah besar mentega untuk membuat kek rempah dan roti goreng yang renyah! Resipi ini dari buku masakan pertama saya, Bukan Casseroles Ibu Anda, menyalakan petali hash klasik sedikit dengan membakarnya di dalam ketuhar dan bukannya menggorengnya.

Ia adalah kaedah yang lebih mudah untuk membuat kentang goreng yang renyah, tetapi hanya sedikit lebih ringan.

(Kredit imej: Kimberley Hasselbrink)

Kacang-kacangan ini mempunyai renyah di luar, dan ringan dan berkrim di dalam, dengan nota asap dan rempah dari paprika yang dihisap – juga dikenali sebagai pimentón atau paprika Sepanyol. Apabila mereka keluar dari ketuhar mereka terbalik terbalik, mendedahkan dasar berasaskan kentang goreng yang berasap, renyah, renyah. Delicious!

Nota Tester

Saya cinta kentang goreng dan kentang sarapan tetapi kadang-kadang mendapati mereka rewel dan memakan masa untuk membuat dari awal. Cara mudah untuk memulakan dengan kentang goreng hash yang dibuang dengan minyak dan bumbu dan kemudian memasaknya menjadi satu pancake besar dalam kuali besi panas yang panas adalah besar dan begitu juga tangan. Berhati-hati dengan membuangnya keluar dari kuali panas dari oven, atau hanya hindari bahagian itu sepenuhnya dengan memotongnya menjadi baji sementara ia masih di sana!

– Christine, Mei 2015

Smoky Baked Hash Browns

Hidangan 4

  • 1

    (15 ounce) beg coklat beku

  • 2 sudu teh

    paprika asap (atau 1 1/2 sudu teh paprika ditambah 1/2 sudu teh serbuk cili)

  • 1 1/2 sudu teh

    garam halal kasar

  • 1 sudu teh

    lada hitam segar

  • 4

    bawang merah, bahagian putih dan hijau, dihiris nipis

  • 1/4 cawan

    minyak zaitun

  • 1

    telur besar, ringan dipukul

  • 2 sudu

    mentega tanpa garam

Panaskan ketuhar hingga 425 ° F. Ambil kelopak hash beku dari beg dan longkang di antara dua lapisan tuala kertas atau tuala dapur bersih untuk menyerap sebarang kelembapan berlebihan.

Hancurkan kentang dalam mangkuk besar dengan paprika, garam, lada, bawang, dan minyak zaitun. Kacau dalam telur yang dipukul.

Letakkan kuali besi tuang di atas api yang tinggi. Apabila kuali agak panas, cairkan mentega itu. Apabila ia berbuih, tambah campuran hash coklat. Segera masukkan kuali dalam ketuhar. Bakar selama 45 minit atau sehingga bahagian atasnya berwarna coklat keemasan dan kentang adalah rangup di sekitar tepi.

Sediakan pinggan besar siap. Keluarkan panci besi tuang dari ketuhar dan flip hash keluar terbalik ke atas pinggan. Berikan segera.

Nota Resipi

Resipi disesuaikan dan dicetak semula dengan kebenaran dari Bukan Casseroles Ibu Anda oleh Faith Durand (Harvard Common Press, 2010)