(Kredit gambar: Tessa Huff)

Pemberian hadiah yang hebat adalah bentuk seni – mencari hadiah yang keseimbangan sempurna, praktikal, intim, dan tidak dapat dilupakan. Kadang-kadang proses ini boleh sedikit menggembirakan. Walau bagaimanapun, jika anda suka kepada DIY, maka idea hadiah buatan sendiri dapat membuat semuanya lebih mudah.

Saya cenderung mengikuti laluan hadiah yang boleh dimakan, kerana saya mendapati bahawa membuat merawat adalah bijak, peribadi – dan belum lagi lazat – cara merosakkan orang yang disayangi. Dengan Hari Ibu hanya sekitar sudut, ramuan lemon raspberry ini adalah cara yang mudah untuk kedua-dua menangkap intipati musim bunga dan menunjukkan Mom berapa banyak yang anda peduli.

(Kredit gambar: Tessa Huff)

Jadikan Ia! A Lemon Curd untuk Musim Semi

Rasa yang meriah dari raspberi yang berair, sun-ripened dan limau tuang menggabungkan bersama dalam ramuan sitrus sutera ini. Beri segar menambah sedikit rasa manis dan mengubah resipi asas lemon curd yang paling indah warna merah jambu. Dengan hanya segelintir bahan dan masa memasak yang minimum, curd adalah mudah untuk dibuat tetapi menghasilkan hasil yang mengagumkan. Buat satu kumpulan, atau dua, dan berkongsi balang cahaya matahari dengan orang tersayang anda.

(Kredit gambar: Tessa Huff)

(Kredit gambar: Tessa Huff)

Hadiah itu! Raspberry Curd + Cookies Teh

Untuk menghidupkan resipi ini dari sesuatu yang menyejukkan diri di dalam peti sejuk anda ke dalam hadiah yang menakjubkan ia ditakdirkan untuk menjadi, pertimbangkan bagaimana ia dibungkus dan disajikan.

Cuba menyempurkan dadih ke dalam balang kaca, kemudian mengikatnya dengan reben yang bagus atau bilah penaik. Penerima bertuah anda boleh menggunakannya dengan segera atau dengan mudah menyimpannya kemudian tanpa perlu memindahkan dadih ke bekas baru. Sertakan tag tulisan tangan untuk menambah sentuhan peribadi atau mencetak label untuk mematuhi balang itu sendiri.

Untuk melengkapkan hadiah itu, saya telah menambah beberapa kuki untuk dinikmati dengan dadih. Pasangan Raspberry Lemon Curd mengagumkan dengan resipi ini untuk Kismis Vanilla Shortbread. Keluarkan bungkusan baru, hadiah roll adonan kue mentah untuk merawat keping dan bakar, atau sediakan resipi dengan pakej – namun anda memilih untuk memberi hadiah, anda pasti membuat seseorang tersenyum.

→ Hadiah Ini Dengan: Kekacang Vanilla Shortbread

(Kredit gambar: Tessa Huff)


Raspberry Lemon Curd

Membuat 1 1/2 cawan

  • 1 1/4 cawan

    raspberi segar

  • 1/4 cawan

    jus lemon segar

  • 4

    kuning telur besar

  • 1

    telur besar

  • 1 cawan

    gula pasir

  • 6 sudu

    mentega unsalted, diced

Letakkan raspberi dalam periuk di atas api sederhana. Masak, kacau sebentar-sebentar, sehingga buah beri mula memecah dan lepaskan jus mereka, 5 hingga 8 minit). Keluarkan dari haba dan ketegangan melalui penapis ayam ke dalam mangkuk atau cawan mengukur untuk mengeluarkan biji. Membuang benih dan pepejal.

Pulihkan 1/4 cawan ditambah 2 sudu besar jus raspberry kembali ke periuk bersama dengan jus lemon, kuning telur, telur dan gula. Pukul sehingga digabungkan. Letakkan mentega diced dalam mangkuk pencampuran haba yang sederhana dan letakkan di dekat dapur.

Kacau perlahan-lahan, panaskan campuran dadih pada api sederhana sehingga ia mula menebal, 8 hingga 10 minit. Campuran itu harus menutup belakang sudu. Keluarkan dari haba ketegangan ke atas mentega diced. Pukul sehingga mentega cair dan digabungkan.

Tekan sekeping balut plastik secara langsung ke permukaan dadih dan penyejuk sehingga sejuk dan set, 1 hingga 3 jam. Sudu ke dalam balang individu untuk pembentangan. Umpan ini perlu disimpan dalam peti sejuk dan akan menyimpan selama seminggu.

Nota Resipi

Pastikan anda memasak semua bahan-bahan dengan baik sebelum dimakan supaya telur tidak berebut.

Terikan curd selepas pemanasan sekiranya mana-mana telur bit dimasak secara berasingan.

→ Hadiah Ini Dengan: Kekacang Vanilla Shortbread