Pastikan anda menambah “malam salad” untuk pelan makan minggu ini, kerana tidak kira apa yang anda bawa pulang dari pasar petani, musim panas ini mengambil Cobb klasik akan menjadi kegemaran baru anda. Isi mangkuk anda dengan sayur-sayuran berdaun dan kemudian tutupnya dengan selimut sayuran bermusim, telur rebus, sesetengah bacon yang hancur dan keju biru, dan vinaigrette wain putih.

(Kredit imej: Guy Ambrosino)

Inilah Apa yang Perlu Diambil di Pasar Petani

Anda boleh mengambil hampir semua hidangan ini dari pasaran. Cari salad, timun, tomato, jagung di tong, lobak, herba, dan bawang putih. Bergantung pada pasaran anda, anda mungkin boleh mendapatkan mustard untuk pakaian dan daging, telur, dan keju biru untuk salad. Sebagai tambahan kepada alpukat, baki beberapa bahan untuk berpakaian adalah semua stok pantri yang mungkin anda miliki di rumah. Pelbagai sayur-sayuran bukan sahaja membuat salad yang lebih berwarna, tetapi juga mengubah tekstur, yang menjadikan makan malam lebih menarik.

  • Salad atau sayur-sayuran
  • Timun
  • Tomato
  • Jagung
  • Radishes
  • Herba
  • Bawang putih

Template asas untuk salad pasar petani:
mana-mana sayur-sayuran + 3 atau lebih sayur-sayuran dari senarai di atas + protein dan keju tambahan + vinaigrette wain putih

Tidak dapat mencari sesuatu dalam senarai ramuan, atau melihat sesuatu yang berbeza di pasaran yang terlalu baik untuk diluluskan? Tiada masalah! Salad ini adalah templat daripada resipi, jadi semakan digalakkan. Lebih penting lagi untuk memberi perhatian kepada blok bangunan yang anda perlukan untuk membuatnya.

(Kredit imej: Guy Ambrosino)

Cara Pilih Selada Terbaik

Untuk memastikan anda pulang ke rumah dengan beberapa sayuran yang baik, anda akan ingin memeriksa kedua-dua daun dan batang daun salad. Cari kepala selada dengan daun yang kelihatan bersemangat dan tegas, dan elakkan mereka yang mempunyai daun layu. Batang, atau ujung yang dipotong, akan menjadi coklat dan kering dengan usia, jadi cari satu dengan asas lembap yang lebih ringan.

(Kredit imej: Guy Ambrosino)

Gunakan Herba Segar untuk Vinaigrette yang Lebih Baik

Saya seorang yang beriman yakin bahawa herba segar membuat salad yang paling asas menonjol. Di sini, bukannya mencampurkannya dengan sayur-sayuran, beberapa sudu herba dibawa ke dalam vinaigrette wain putih klasik untuk sentuhan yang cerah dan wangi. Ia adalah ganjaran besar kerana tidak banyak kerja, dan – terbaik dari semua – apa-apa jenis herba yang anda mempunyai berguna akan membuat tambahan yang lazat untuk berpakaian. Pastikan anda membuat pakaian sebelum memasang salad kerana lebih banyak masa bahan-bahan perlu digabungkan bersama, lebih banyak rasa mereka akan dibawa ke makan malam.

Baca lebih lanjut: 3 Cara Tetapkan Sayuran Salad Anda Segar selama 10 Hari

(Kredit imej: Guy Ambrosino)

Salad Pasaran Peladang

Hidangan 4

Untuk berpakaian:

1/3 cawan cuka anggur putih


2 ulas bawang putih, cincang

2 sudu besar herba segar dicincang halus, seperti pasli, kemangi, tarragon, dill, pudina

1 sudu Dijon mustard


1/2 sudu teh garam halal


1/4 sudu teh segar lada hitam


1/2 cawan minyak zaitun

Untuk salad:

1 biji sederhana daun salad hijau (kira-kira 8 auns)


2 tomato sederhana


1 timun sederhana


1 jagung telinga sederhana, diikat


6 lobak sederhana


1 alpukat sederhana

6 auns daging tepung, dimasak dan hancur
4 telur rebus, separuh

1/2 cawan hancur keju biru

Buat pakaian: Pukul semua bahan bersama dalam mangkuk kecil sehingga diemulsi dan digabungkan dengan baik; mengetepikan.

Buat salad: Potong daun selada melintang ke dalam sangkar nipis dan letakkan di dalam mangkuk besar. Teras dan dadu tomato; tambah ke dalam mangkuk. Potong timun, dadu, dan tambah ke mangkuk. Potong kernel jagung dari tongkol dan tambah ke mangkuk. Potong dan nipis iris radishes, dan tambah ke mangkuk. Keluarkan dan keluarkan alpukat, potong dadu 1/2 inci, dan masukkan ke dalam mangkuk. Masukkan bacon, telur, dan keju ke dalam mangkuk.

Gerimis dengan berpakaian dan melemparkan untuk menggabungkan. Salad yang terbaik disajikan pada hari ia dibuat.

Nota Resipi

  • Buat masa depan: Perban boleh dibuat hingga 1 hari lebih awal dan disimpan di dalam bekas tertutup di dalam peti sejuk.

(Kredit imej: Guy Ambrosino)

Peniaga Pasar Petani

Membeli-belah pasar petani untuk sayur-sayuran dan herba bermusim adalah salah satu kegembiraan terbesar musim panas. Ia sangat mudah untuk mendapat teruja oleh semua hasil segar masa ini dan mengisi tote dengan sedikit segala-galanya. Sekiranya anda tidak mempunyai rancangan, memikirkan apa yang perlu dilakukan dengan pengambilan anda apabila anda pulang ke rumah boleh merasa sedikit menggembirakan. Siri ini akan membantu mengubahnya. Kami berkongsi lima templat serba boleh dan lazat yang akan mengajar anda bagaimana untuk menukar pembelian petani pasaran ke dalam makan malam.

Foto-foto ini ditembak di Pasar Farmer The Hunterdon Land Trust di Flemington, New Jersey.