Ia adalah musim sejuk – jadi, mengapa es krim di atas meja? Nah, banyak pencuci mulut musim sejuk hanya memohon ais krim. Tukang roti Apple, pai labu panas, kek coklat gelap. Oleh itu, saya sangat gembira dapat mencari resipi ais krim ini yang semudah membuat krim cambuk.

Resipi kebanyakan ais krim memanggil sekurang-kurangnya sedikit memasak. Susu biasa, beku ke dalam ais krim, mendapat ais yang tidak menyenangkan, dan ia memerlukan tepung jagung atau kuning telur untuk menjadikannya kustard halus dan lembut. Dan kemudian campuran yang dimasak perlu dibersihkan sepenuhnya sebelum beku ke dalam ais krim, jadi jika anda berfikir tentang ais krim, lebih baik anda berfikir sekurang-kurangnya sehari ke depan.

Tetapi resipi ini memotong semua memasak dan namun ia masih bertukar menjadi sangat berkrim dan licin. Bagaimana? Susu pekat manis.

Itulah bahan ajaib dalam resipi ini, yang dikenali dan disesuaikan secara meluas di internet. Tetapi saya tidak pernah mencuba, sehingga malam tadi. Secara harfiah satu setengah jam sebelum pesta makan malam, saya memutuskan untuk mencuba membuat ini, dan bukannya meminta seseorang mengambil ais krim dari kedai. Saya dapat mengocoknya bersama dalam masa kurang dari 5 minit, dan sejak susu dan krim sudah sejuk, saya boleh membuangnya terus ke pembuat ais krim. Ia melahirkan dengan sempurna licin dan berkrim, dan bahkan hari ini, selepas satu malam di peti ais, ia masih bebas dari ais.

Saya mengaduk jus lemon Meyer dan zest untuk menambah sedikit rasa cerah ke ais krim yang tidak terlalu manis ini, dan ia adalah iringan yang indah untuk gulung-gatal, buah buatan hangat yang dibuat dengan raspberi yang beku. Ia adalah tingkap kecil ke cuaca yang lebih panas untuk datang!

Ini pastinya suatu resipi ais krim yang masuk ke dalam fail tetap saya; ia semudah krim disebat, dan nota rahmat yang indah kepada pelbagai pencuci mulut. Dan ia lebih cepat daripada ais krim 1-ramuan, kerana anda tidak perlu membekukan pisang terlebih dahulu!

Krim Es Tanpa Meyer Lemon Tanpa Cepat
kira-kira 1 liter

2 cawan krim berat
1 cawan susu
Satu 14 ounce boleh memerah susu pekat
2 Meyer lemon, zest dan juiced
1/2 sudu teh vanila ekstrak
Garam meja halus

Dalam mangkuk besar, bersungguh-sungguh bersama-sama krim, susu dan susu pekat manis sehingga susu pekat bercampur-campur sepenuhnya. Masukkan zaitun dan jus Meyer, bersama-sama dengan ekstrak vanila dan secubit garam. Kocok untuk menggabungkan, kemudian tuangkan ke dalam pembuat ais krim anda dan proses selama kira-kira 30 minit.

Pek ke dalam bekas beku 1 liter, dan tutup sepenuhnya permukaan ais krim dengan bungkus plastik. Tutup rapat dengan tudung, dan membekukan sekurang-kurangnya 1 jam sebelum berkhidmat.

• Terima kasih kepada Spork and Foon, di mana saya mula-mula menemui kaedah tidak masak ini!

Berkaitan: Cara Membuat Krim Es Krim dengan Satu Bahan!

(Imej: Faith Durand)