Terdapat beratus-ratus pai berlainan di arsenal Selatan (dan hampir banyak buku masakan mengenai subjek), jadi memilih pai untuk dibuat untuk Hari Pi Kebangsaan terbukti agak sukar. Apabila saya akhirnya menyempitkannya ke coklat, keputusan saya tidak semestinya menjadi lebih mudah. Ada coklat fudge pie, pai krim coklat, puding coklat pai, chocolate chip pecan pie … Nah, anda mendapat drift.

Sebaik sahaja saya memilih pilihan untuk catur coklat, beratus-ratus variasi seolah-olah muncul di hadapan saya. Tetapi apabila ia datang kepadanya, satu-satunya perbezaan utama antara semua resipi itu seolah-olah penambahan susu sejat. Sudah tentu saya perlu tahu yang mana yang terbaik, jadi saya memutuskan untuk mencuba kedua-duanya. Apabila ragu-ragu, buat dua pai!

Sebelum membakar, saya fikir saya lebih suka mengisi dengan susu yang disejat. Ia sutera (hampir seperti sirap Hershey), licin, dan agak kecanduan. Susu santan yang mengisi sebenarnya adalah sebiji kecil. Tidak ada yang istimewa. Dan percayalah, saya seorang penyamar yang sangat ingin tahu. Ia mengambil pelbagai sudu untuk benar-benar membentuk pendapat yang kukuh.

Tetapi apa yang berlaku dalam 45 minit di dalam oven pastinya merupakan permainan changer. Pengisian susu yang menguap mempunyai topi berbulu yang tidak menarik, tidak seksi sama sekali. Rasa itu bagus tetapi kurang kerumitan. Pans susu sans, sebaliknya, adalah kecantikan yang benar. Pada mulanya ia semua sedih dan lapang, tetapi ketika ia sejuk dan tenggelam sedikit, ia telah menghasilkan keretakan yang sangat menarik. Dan rasa? Satu keping syurga yang kaya dan kaya.

Akhirnya, pai catur coklat adalah Selatan Selatan. Ia hanya memerlukan bahan-bahan yang paling asas dan hanya beberapa minit masa anda. Ia memuaskan hati dan cara yang sempurna untuk menamatkan apa-apa makanan. Jadi apa yang anda tunggu? Pergi buat hari ini!

Pai Catur Chocolate

Hidangan 8

  • Untuk kerak:
  • 1

    keranjang coklat graham lengan

  • 1 tongkat

    mentega, cair

  • 1 sudu

    gula

  • Untuk pengisian:
  • 1 tongkat

    mentega

  • 1

    (1 auns) coklat tanpa gula persegi (atau 3 sudu teh serbuk koko)

  • 1 cawan

    gula

  • 2

    telur, ringan dipukul

  • 1 sudu teh

    ekstrak vanila tulen

  • 1/4 sudu teh

    garam kosher

Panaskan ketuhar hingga 350 °.

Untuk membuat kerak, menghancurkan keropok graham ke dalam serbuk halus. (Saya suka meletakkannya dalam ziploc besar dan menghancurkannya dengan pin bergulung. Ia sangat memuaskan.) Masukkan gula dan mentega cair dan kacau sehingga dikombinasikan dengan baik. Tolak ke kuali pai 9 inci untuk membentuk kerak nipis di bahagian bawah dan sisi. (Saya juga suka menyimpan beberapa gigitan untuk diri saya sendiri.) Bakar selama 8 minit, keluarkan dari ketuhar, dan sejuk sehingga tegas dan renyah, kira-kira satu jam.

Suhu ketuhar yang lebih rendah hingga 325 °.

Untuk membuat pengisian, panaskan mentega dan coklat dalam periuk ke atas sederhana sehingga cair dan licin. Keluarkan dari pembakar dan tambah gula, bercampur sehingga dikombinasikan dengan baik. Kacau dalam telur, vanila, dan garam. Tuangkan pengisian ke dalam kerak pai dan bakar selama kira-kira 45 minit, sehingga bahagian atasnya dibombir dan tengah hanya ditetapkan. Sejujurnya, saya suka saya sedikit di sebelah gooey jadi saya mula memeriksa sekitar 40 minit untuk selamat (bagaimanapun, ibu saya menyukai pai caturnya dan menetapkan lebih kurang 50 minit. Ini panggilan anda di sini.). Saya juga menutup tepi kerak dengan foil kira-kira setengah jalan untuk mengelakkannya dari terbakar.

Keluarkan pai dari oven dan biarkan sejuk selama sekurang-kurangnya 20 – 30 minit. Ia lazat hangat atau pada suhu bilik. Hidangkan krim atau krim vanila segar.

Nota Resipi

Diadaptasi dari Southern Pies oleh Nancie McDermott.

Berkaitan: Resipi: Pai Butterscotch Butter Brown

(Imej: Nealey Dozier)