Juga dipanggil mousseline buttercream, frosting ini adalah seperti kakak tua yang berbisa klasik dari buttercream. Ia memerlukan sedikit kemahiran dan kemahiran untuk menarik diri, tetapi bonusnya adalah pembekuan yang akan memegang bentuk dan rasa yang luar biasa.

Mousseline buttercream dibuat dengan memasak gula dan air ke tahap softball (238 °) dan kemudian mencurahkan perlahan-lahan ke dalam telur yang disebat semasa pengadun masih berjalan. Setelah ini sejuk, mentega yang dilembutkan ditambah. Ini mewujudkan frosting yang lebih stabil yang lebih mudah untuk bekerja dengan dan kurang terdedah kepada kehilangan bentuknya apabila diterapkan kepada kebaikan panggang anda.

Seperti jenis buttercream lain, ini juga boleh disesuaikan dengan ekstrak perasa, rempah dan coklat – resipi ini adalah batu kosong kosong untuk imaginasi anda! Masukkan perasa tambahan pada akhir selepas mentega telah dimasukkan sepenuhnya. Kurangkan kelajuan pengadun ke tahap rendah dan mulakan dengan menambah satu sudu ekstrak atau rempah. Pastikan pembekuan dan penyesuaian sehingga anda mendapat rasa yang anda inginkan. Untuk coklat, mulakan dengan 6 auns cincang halus dan mencairkannya sebelum menambah.

Sebelum mencuba pembekuan jenis ini untuk pertama kalinya, periksa kiriman kami untuk bekerja dengan gula. Ia mempunyai beberapa petua yang berguna jika anda tidak melakukan banyak jenis memasak sebelum ini.

Juga, sirap gula boleh dengan mudah pecah semasa anda menuangkannya ke dalam mangkuk pengadun. Pakai baju lengan panjang dan tuangkan perlahan-lahan untuk mengelakkan diri daripada membakar diri. Sekiranya anda tersentuh, sapukan kulit anda dengan tuala dapur yang bersih terlebih dahulu dan bukannya mengalir di bawah air. Ini menyerap gula tanpa membuangnya ke kulit anda dan membakar anda lagi.

Dengan penasihat awam yang menawan itu, mari kita lihat resipi itu!

Mousseline (Dimasak) Buttercream
Membuat cukup beku 9 “kek atau kira-kira 24 kek cawan
6 putih telur atau kuning telur (tidak telur keseluruhan)
secubit garam
1 cawan gula
1/2 cawan air
1/4 krim sudu teh Tartar
2 gelas mentega, potong ke dalam bahagian sendok makan dan lembut
1 sudu teh vanila ekstrak

Dalam mangkuk pengadun elektrik, pukul kuning dan garam sehingga menebal (atau sehingga puncak lembut dibentuk jika menggunakan putih telur).

Sementara itu, gabungkan gula, air, dan tartar dalam kuali sos sederhana dan tetapkan pada api sederhana. Masak sehingga gula dibubarkan dan campuran mencapai tahap softball (238 °).

Dengan pengadun masih berjalan dan menewaskan telur, tuangkan campuran gula dalam aliran mantap ke bawah tepi mangkuk, berhati-hati untuk mengelakkan memukul pengaduk mixer. Teruskan pukulan sehingga campuran gula telur sejuk dan sisi mangkuk pencampuran mencatat suhu bilik apabila anda menyentuhnya.

Kurangkan kelajuan ke medium dan mula memukul dalam satu mentega satu mila pada satu masa. Teruskan memukul sehingga buttercream memegang puncak lembut. Tambah vanila (dan perasa lain). Chill sehingga buttercream adalah tegas tetapi tersebar.

Buttercream akan menyimpan dalam bekas yang ketat udara selama beberapa hari.

• Untuk beberapa resipi dan variasi buttercream yang sangat baik – apatah lagi satu resipi lazat untuk menggunakannya – lihat buku masakan Sara Kate, The Greyston Bakery Cookbook, boleh didapati dengan $ 17.16 di Amazon!

Berkaitan: Craving Antarabangsa: Macarons Perancis dikurangkan tambang Plane ke Paris

(Imej: Ahli-ahli kumpulan Flickr yang dilesenkan di bawah Creative Commons)