(Kredit imej: Christine Han)

Pangkalan yang paling popular untuk mangkuk makan malam di rumah saya selalu sama: pasta. Suami saya mempunyai cinta pasta dalam darahnya, dan dia akan sangat gembira dengan plat spageti dan bakso besar-besaran setiap malam.

Semasa saya berkongsi cintanya dengan pasta, saya tidak mahu mangkuk besar setiap malam. Saya telah mendapati bahawa bebola daging dan bolognese boleh menjadi sangat baik untuk sayur-sayuran sebaliknya. Tetapi anda tidak perlu menyerahkan pasta sepenuhnya; hanya flip mangkuk itu!

(Kredit imej: Christine Han)

Flip Bowl!

Apakah maksudnya untuk membalikkan mangkuk itu? Sederhana: Ambil makanan kegemaran anda yang berat – taco, bebola daging, makan malam stik – dan flipnya terbalik dengan memasukkan mangkuk anda dengan sayur-sayuran terlebih dahulu, kemudian gunakan daging (dan karbohidrat) ke atas mangkuk dengan rasa.

Lima mangkuk dalam siri ini bermula dengan asas sayur-sayuran 30 minit yang cepat, dan mereka mendahului dengan daging dari peti sejuk atau kedai runcit panas anda. Mudah, cepat, baik!

Flip Bowl Pasta

Inspirasi untuk mangkuk ini sebahagiannya dari resipi inspirasi Elizabeth untuk bakso ayam belanda ke atas sayur-sayuran, dan sebahagian daripada kegunaan pintar pasta Joy sebagai “croutons.” Untuk makan malam, tidak masuk akal untuk memulakan dengan semangkuk sayur-sayuran dan bawang putih yang ringan dimasak, dipanggang dengan beberapa lada merah panggang dari balang, dan kemudian selesai dengan bola bakar dan sebilangan kecil pasta?

Jangan letakkan sayuran ke tepi; di sini, sayur-sayuran mustard pedas adalah tempat yang lazat untuk bakso, dan sebatang Parmesan dan segelintir bentuk pasta yang dimasak kecil membuat ini berasa segar dan segar.

(Kredit imej: Christine Han)

Apa yang ada dalam Bowl

Petua dan pintasan untuk makan malam yang lebih cepat.

  • Sayuran: Sayuran Mustard adalah asas yang pedas dan menarik untuk bakso kaya. Pastikan untuk mencuci dengan teliti; sayuran mustard berpasir. Anda boleh menggantikan kale, chard, atau lain-lain lagi.
  • Tambahan: Ditalini pasta, dimasak al dente, membuat “crouton” hebat di sini – cukup kecil untuk bersarang di antara daun sayuran mustard.
  • Daging: Bebola daging atau sos pasta lain yang chunky dengan tomato.

Buat Daging

Untuk topper daging, gunakan bakso beku yang hangat dalam sos, atau beli bakso dari sendi Itali tempatan.

  • Cara Membuat Bakso
  • Cara Membuat Bakso di dalam Cooker yang Lambat
  • Makanan Bebola Turki Pantas Lebih Hijau

Bowl Meatball terbalik

Hidangan 4

Untuk mangkuk:
2 sudu minyak zaitun

1 bawang merah kecil, dihiris nipis


4 ulas bawang putih, dihancurkan


1 besar tandan sayuran mustard, kira-kira 3/4 paun, dibasuh dan dicincang secara kasar


6 auns lada merah yang dibakar, disiramkan sebarang cecair dan dicincang halus


1 cawan kering ditalini pasta

Garam kosher dan lada hitam segar

Untuk topping:
16 bebola besar dalam sos tomato, dipanaskan
1 keping keju Parmesan (4 ounce)

Bawa periuk air asin sederhana ke dalam mendidih pada api yang tinggi. Sementara itu, masak bawang dan sayur-sayuran sawi.

Panaskan minyak ke atas api sederhana di dalam ketuhar Belanda besar atau kuali yang dalam sehingga berkilauan. Masukkan bawang merah dan bawang putih dan tumis hingga keemasan, kira-kira 5 minit. Tambah sayuran mustard dan masak sehingga layu tetapi tidak sepenuhnya lembut, 5 hingga 6 minit. Semasa sayur-sayuran mustard memasak, masak ditalini di dalam air masin sehingga lembut. Longkang.

Apabila sayur-sayuran mustard siap, keluarkan dari haba. Masukkan ditalini yang telah dimasak dan paprika merah dadu, musim dengan garam dan lada, dan masukkan.

Bahagikan campuran hijau sawi di antara 4 mangkuk besar. Teratas dengan bebola daging dan sos sos. Gunakan alat pengupas sayur untuk mencukur keju Parmesan di atas mangkuk dan sajikan.

Nota Resipi

  • Penyimpanan: Leftovers boleh disimpan dalam bekas kedap udara di dalam peti sejuk sehingga 3 hari.

Kredit Styling

  • Gaya makanan oleh Brett Regot