(Kredit gambar: Andrea D’Agosto)

Hampir semua teknik memasak yang anda gunakan untuk salmon menunjukkan fleksibilitas yang mengagumkan. Lagipun, ikan kaya dan berlemak ini dipanggil “raja ikan” sebabnya. Penipuan mengambil kesempatan daripada kandungan lemak tinggi salmon, lambat mengubah daging menjadi hidangan yang berpengalaman dan berpengalaman, yang sebenarnya anda boleh membuat pada malam hari di bawah satu jam dengan 10 bahan atau kurang – dan itu termasuk garam dan lada!

(Kredit gambar: Andrea D’Agosto)

Mari kita hadapi – masih ada keraguan tentang penyediaan ikan kerana risiko itu menjadi hambar atau terlalu matang terasa sangat mungkin, tetapi ikan haram adalah teknik yang hebat bagi siapa saja yang baru memasak ikan di rumah kerana ia bertindak sebagai insurans terhadap kedua ketakutan tersebut . “Ikan menipu dalam cecair yang berpengalaman seperti wain atau santan yang diseduh kari memberikan rasa kepada ikan sambil memasak dengan lembut,” kata Diane. “Ia menjamin kepura-puraan dan ikan lembab.”

Menyediakan ikan salmon dengan cara ini hanya sebagai teknik kerana ia adalah resipi. Sebaik sahaja anda mempelajari asas-asas, maka pilihan untuk pasangan dan variasi rasa luas.

3 Tips Diane Morgan untuk Salmon sempurna dimakan

1. Gunakan termometer.

Menggunakan termometer untuk menguji derma adalah cara mudah untuk berjaya dengan memasak ikan. Anda akan mempelajari isyarat visual untuk kelonggaran dari masa ke masa, tetapi bermula dengan termometer sebagai cara untuk mendidik mata anda. Suhu yang disyorkan oleh FDA untuk memasak ikan ialah 145 °, tetapi Diane memasak salmon untuk medium-rare, yang berada di antara 115 ° F dan 120 ° F.

2. Pastikan salmon tenggelam dan lembut.

Sebenarnya salmon adalah tenggelam ketika pemburuan haram, sebaliknya baste salmon dengan cecair sehingga ia memasak di kedua belah pihak. Dan lembut apabila mengendalikan salmon – kerana ia memasak dan menjadi lebih rendah, semakin mudah pecah.

3. Rasai cecair pemburuan anda.

Salmon akan memetik rasa apa-apa cecair yang anda masak. Rasa sebelum salmon masuk – jika anda suka cara ia berperisa, maka anda akan suka salmon anda. Jika anda tidak suka besar, oaky Chardonnays, jangan gunakannya sebagai cecair pemburuan haram. Sebagai peraturan umum, wain putih yang segar dan runcing menunjukkan rasa terbaik salmon yang terbaik.

Steak Salmon-Poached Steaks

Hidangan 4

  • 4

    stik ikan salmon yang tebal (kira-kira 6 auns setiap), kulit dan tulang pin dibuang

  • 2 cawan

    Riesling kering atau Sauvignon Blanc

  • 1/2 cawan

    air

  • 2

    bunga anise bintang

  • 10

    lada atau lada merah jambu

  • 1 sudu

    minyak zaitun tambahan

  • 2 sudu

    daun cilantro segar dicincang

  • Garam laut halus

  • Lada hitam tanah baru

Keluarkan salmon dari peti sejuk 30 minit sebelum memasak untuk membawanya ke suhu bilik.

Dalam panci saut hanya cukup besar untuk memegang stik salmon dalam satu lapisan, menggabungkan wain, air, anise bintang, dan lada. Bawa mendidih ke atas api sederhana, putar panas menjadi rendah, dan reneh selama 5 minit.

Menggunakan spatula, teliti salmon salmon ke dalam kuali. (Salmon harus sepenuhnya tenggelam dalam cecair pemburuan, jika tidak, tambah sedikit lagi air.) Tutup kuali dan siram salmon sehingga hampir legap sepanjang, atau termometer yang cepat dimasukkan ke dalam daftar pusat 125 ° F atau sedikit di atas, kira-kira 8 minit.

Mentransfer salmon untuk memasak pinggan makan malam atau mangkuk pasta cetek. Geremis setiap fillet dengan sedikit minyak zaitun dan taburkan ketumbar di atas. Rasa cair pemburuan dan musim ringan dengan garam dan lada. Sudu 2 hingga 3 sendok makan cuka pemburuan di sekitar setiap fillet. Berikan segera.

Nota Resipi

Dicetak semula dengan kebenaran daripada Salmon oleh Diane Morgan, hak cipta (c) 2016. Diterbitkan oleh Buku Chronicle.

Plat hijau oleh Crate & Barrel

(Kredit imej: Diane Morgan)

Dapatkan Buku Diane:

Salmon: Semuanya Anda Perlu Tahu + 45 Resipi oleh Diane Morgan