Winter / Spring baru Memasak Rumah Canal sudah keluar dan seperti edisi terdahulu, itu pemenang! Teruskan membaca untuk semakan cepat dan resipi Lemon dan Sea Salt Focaccia yang sangat lazat, digambarkan di atas.

Kami sangat gembira dengan dua edisi edisi sebelumnya Canal House Cooking, projek buku masak menarik dari Christopher Hirsheimer dan Melissa Hamilton. Mereka baru sahaja mengeluarkan Volume III untuk Winter / Spring dan kami masih sangat gembira!

Winter-to-Spring boleh menjadi masa yang sukar di dapur. Stew berat dan sayur-sayuran akar musim sejuk mula suram tetapi sering menghasilkan musim bunga, sementara menyenangkan, tidak begitu banyak. Mses. Hirsheimer dan Hamilton melakukan kerja yang bijak untuk memastikan kami terinspirasi dengan resipi musiman mereka: Hati Palm dan Darah Orange Salad, Sandwich Teatime yang dibuat dengan ham dan chutney, Cassoulet, Watercress Soup, dan yang bernama Niloufer’s Sucky Peas (resipi di laman web , disenaraikan di bawah.)

Juga termasuk pelajaran tentang membuat pasta segar, menu Makan Tengahari Paskah, dan beberapa resipi akhir untuk gula-gula yang lazat seperti Roubed Roubed dan Lime Curd Tart.

Sarung hijau cerah hampir bergetar dengan mata air sementara gambar-gambar dan cerita-cerita peribadi yang tersebar di sekeliling membangkitkan keanggunan dan keanggunan kasual. Menyemak buku masakan ini adalah seperti menyelinap mengintip ke dalam buku catatan kawan baik resipi kegemaran.

Saya membuat resipi focaccia yang lazat malam ini dengan hasil cemerlang. Roti itu masih segar dan kenyal dan lemon memberikan kontras yang terang dan sedikit pahit dengan minyak zaitun dan garam. Rosemary membawa segala-galanya bersama-sama, sepadan dengan nota tegas lemon dengan minyak wangi yang indah dan piney. Dan, ianya mudah!

Lemon dan Focaccia Garam Laut
membuat empat pusingan 8 inci

Untuk Doh
1 sampul surat (2-1 / 4 sendok teh) yis kering aktif
6 sudu besar minyak zaitun yang sangat baik
4 cawan tepung roti, ditambah lagi untuk menguli
2 sudu teh garam

Untuk memasang
Minyak zaitun tambahan yang sangat baik
Daun 2-4 cawangan rosemary segar, dicincang
2 lemon, dibasuh dan sangat tipis dihiris ke dalam pusingan
Garam laut kasar

Untuk doh, larutkan yis dalam 1/2 cawan air suam dalam mangkuk sederhana. Kacau dalam 1-1 / 4 cawan air dan 2 sudu minyak zaitun.

Pulihkan tepung dan garam bersama dalam mangkuk pemproses makanan. Masukkan campuran ragi dan proses sehingga bola bentuk adunan kasar, 1 minit. Secara ringkas, aduk adunan pada permukaan yang berlumpur sehingga halus. Bentuk doh ke dalam bola. Letakkan 2 sudu minyak ke dalam mangkuk besar. Campurkan adunan di dalam mangkuk sehingga disalut dengan minyak. Tutup mangkuk dengan bungkus plastik dan biarkan doh naik di tempat yang hangat sehingga ia mempunyai dua kali ganda dalam ukuran, kira-kira 2 jam.

Tuangkan filem minyak nipis ke dalam setiap empat kuali pusingan 8 inci. Sekat doh dan masukkan satu keping ke dalam setiap kuali. Menggunakan hujung jari anda, bungkus adunan dalam setiap kuali. Doh elastik dan akan menahan peregangan. Biarkan ia berehat selama 5 minit atau lebih selepas anda telah membentangkannya sejauh ia akan pergi. Akhirnya, ia akan bekerjasama dan mengisi kuali.

Panaskan ketuhar kepada 450 °. Tutup kuali dengan kain lap yang lembap dan biarkan tuangkan adunan sehingga bengkak di dalam kuali sedikit, 30-60 minit.

Buka kuali. Taburkan adunan dengan rosemary. Menggunakan hujung jari anda, pukulan kecil ke dalam adunan di dalam setiap kuali, kemudian secara mendidih gerimis dengan minyak supaya ia dikumpulkan di dalam rongga. Susun hanya pusingan lemon yang paling nipis di atas, gerimis dengan lebih banyak minyak, dan taburkan dengan garam laut. Kami suka kami asin. Bakar focaccia hingga coklat keemasan, 20-30 minit. Gerimis dengan lebih banyak minyak apabila anda menarik focaccia dari oven. Hidangkan potongan baji.

Nota Dana: Saya menggunakan alat pengadun KitchenAid dan bukannya pemproses makanan dan saya bayangkan adunan boleh dicampur dengan cara lama. Sekiranya anda tidak mahu membakar semua empat roti, anda boleh membekukan doh untuk kegunaan masa depan – hanya bungkusnya dalam plastik selepas anda memotong kepingan. Kali seterusnya, saya boleh cuba menggantikan 1 cawan tepung biasa untuk tepung gandum hanya untuk melihat bagaimana ia berlaku. Juga, jenis garam dengan besar, serpihan flaky (seperti Maldon) benar-benar baik di sini tetapi garam halal kasar harus dilakukan dengan baik juga. Akhirnya, saya menggunakan Meyer Lemons kerana mereka jatuh dari pokok-pokok di sini di SF dan rakan-rakan saya mula meninggalkan beg mereka di pintu saya (kehidupan yang kasar, saya tahu) tetapi lemon tetap harus menjadi hebat.

Beli buku itu: Canal House Cooking, Volume III oleh Christopher Hirsheimer dan Melissa Hamilton. Jumlah individu adalah $ 19.95 (ditambah S & H); langganan adalah $ 49.95 (ditambah S & H) untuk tiga jilid.

Berkaitan: Resipi Resipi: Memasak House Canal Serious Ragu

(Imej: Dana Velden)