Ia sentiasa seronok untuk mencari penyelesaian untuk tugas dapur yang suram yang juga merupakan kegunaan baru untuk petugas yang dikasihi, tetapi uni-tasker, melaksanakan dapur. Soalan: Apa yang anda fikir saya lakukan dalam gambar di atas yang menggunakan penaik kentang lama saya dengan cara yang baru dan membantu?

Jawab: Memerah air dari bayam yang dimasak! Berapa kali anda berdiri di atas tenggelam, memerah dan memerah bayam masak atau beku di tangan kecil yang sempit anda? Atau telah merosakkan tuala dapur yang bagus sebagai usaha terakhir yang mengisi kekosongan dan usaha? Penaik kentang, yang berbentuk seperti akhbar bawang putih gergasi, melakukan pekerjaan yang hebat untuk mendapatkan semua kelembapan berlebihan dan membersihkan dengan cepat dan mudah.

Petua berguna ini datang dari bahagian komentar makanan52 laman web, di mana penyumbang KelseyThe NaptimeChef menulis ‘untuk bayam beku – cara yang bagus untuk mendapatkan air itu dengan penaik kentang.’ Brilliant! Saya bayangkan ini akan berfungsi sama seperti sayur-sayuran lain seperti chard dan kale.

Penyelesaian apa yang telah menyelamatkan uni-tasker kegemaran anda daripada merendahkan kedalaman laci bawah dapur yang paling berdebu?

Berkaitan: Apa Alat Terbaik untuk Membuat Kentang Mashed?

(Imej: Dana Velden)